تیم توسعه Arnold به تازگی پلاگین BtoA 0.4.5 را برای بلندر منتشر کرده است. این بهروزرسانی عملکرد رندرهای پیشنمایش تعاملی را بهبود میبخشد و پشتیبانی از جلوههای نگهدارنده را ارائه میدهد. با مازستا همراه باشید.
پلاگین جدید Arnold، یک افزونه توسعهیافته برای رندر کردن تصاویر و انیمیشنهای Blender
توسعه پلاگین Arnold توسط آرون پاول، مدیر خلاق انیمیشن و استودیوی VFX Luna Digital انجام میشود که از آن در تولید پروژههای مختلف از رندر محصولات گرفته تا فیلمهای مستقل استفاده کرده است.
Related posts:
این افزونه ابتدا سال گذشته منتشر شد، اما بهروزرسانی این هفته BtoA 0.4.5 اولین نسخه سازگار با نسخههای فعلی Blender 3 خواهد بود.
پلاگین Arnold از رندر GPU، تاری حرکت، اصلاحکنندههای Blender شامل تقسیمبندی و جابجایی تطبیقی، پشتیبانی میکند. پاول در پستی در فروم BlenderArtists، انتشار این پلاگین را برای بلندر اعلام کرد. در ادامه لیستی از امکانات پلاگین BtoA 0.4.5 از Arnold را معرفی کرده و به جزییات بیشتر در این زمینه میپردازیم.
شایان ذکر است که در حال حاضر اسناد مکتوب کمی در مورد این پلاگین وجود دارد اگرچه گردش کار اصلی برای کاربران سایر پلاگینهای آرنولد مانند پلاگین Maya MtoA آشنا خواهد بود و پشتیبانی از طریق سرور Discord پروژه در دسترس است.
لیست ویژگیهای پلاگین Arnold برای بلندر
- در سیستمعاملهای ویندوز، macOS و لینوکس پشتیبانی میشود
- ارائه IPR
- پشتیبانی از CPU/GPU
- تاری حرکت
- پشتیبانی از پشته اصلاحکننده Blender
- رندر لایهها و افکتهای لایه رندر
- رندر HDR و اکثر انواع نور آرنولد
- پشتیبانی از بیش از 35 مورد از رایجترین گرههای سایهزن
- قابل پیکربندی برای رندر ابری با AWS Deadline
مجوز و سیستم مورد نیاز
پلاگین Arnold با نرم افزار Blender 2.83 به بالا در ویندوز، لینوکس و macOS سازگار است. کد منبع تحت یک مجوز GPL منبع باز در دسترس بوده یا میتوانید باینریهای کامپایل شده را دانلود کنید.
BtoA به Arnold SDK (نسخه 7.1.2.0 به بالا) نیاز دارد که برای دانلود از وب سایت Autodesk رایگان است، اگرچه برای رندر بدون واترمارک، به اشتراک پولی Arnold نیاز خواهید داشت.