اندرو اورکین (Andrew Averkin) مدیر ارشد هنری انویدیا، ابزار رایگان اسمبلی تری دی مکس را برای دانلود علاقهمندان ارائه کرده است. 3ds Max Assembly Tool مجموعهای فوقالعاده از اسکریپتها و ابزارهای رایگان بوده که برای سرعت بخشیدن به گردش کار روزانه در نرم افزار تری دی مکس طراحی شده است. برای اطلاع بیشتر از جزییات این خبر با مازستا تا انتهای مطلب همراه باشید.
ابزار رایگان اسمبلی تری دی مکس
این ابزار رایگان اسمبلی تری دی مکس مجموعهای از 33 اسکریپت برای همه چیز است که از تغییر نام داراییها گرفته تا UV unwrapping را شامل میشود.
البته به صورت ویژه برای چیدمان عکس و آرایش صحنه، با ابزارهایی برای رنگآمیزی داراییها در یک صحنه و تاثیر گرانش روی آنها به کار میرود.
اسکریپتهای رایگان برای اضافه کردن گردشهای کاری مجموعهای مبتنی بر براش و فیزیک به نرم افزار تری دی مکس
Related posts:
- iToo Software پلاگین Forest Pack 7.4.3 را برای 3ds Max منتشر کرد
- iToo Software جدیدترین نسخه Forest Pack را برای 3ds Max منتشر کرد
- مقایسه نرم افزارهای 3Ds Max و ZBrush برای مبتدیان
- مقایسه نرم افزارهای 3Ds Max و Houdini
- معرفی پلاگینهای کاربردی نرم افزار 3ds Max
- افزونه رایگان 3ds Max: ابزار Character Creator Auto Setup
اورکین ابزار اسمبلی خود را به عنوان «مجموعه عظیمی از اسکریپتها و ابزارهای مفید» برای نرم افزار تری دی مکس توصیف میکند که برای سرعت بخشیدن به کارهای روزمره مانند مدلسازی سهبعدی، UV unwrapping و کار با بافتها و مواد طراحی شده است.
با این حال، چشمنوازترین ابزارهای آن که در ویدیوی معرفی نیز به خوبی نشان داده شدهاند، ابزارهایی برای مونتاژ صحنه، چیدمان عکس و محیط و پراکندگی اشیا هستند.
با کمک این ابزارها هنرمندان میتوانند با استفاده از یک گردش کار مبتنی بر براش مشابه برای ویرایش مقیاس و چرخش آنها، اشیا پسزمینه را صرفا با رنگآمیزی در جای خود به صحنهها اضافه کنند. این اشیا به طور خودکار تحت تاثیر گرانش به سطوح زیرین میچسبند.
در این مجموعه همچنین ابزارهایی برای تصادفی کردن موقعیت اشیا، جمع کردن آنها روی هم، یا برای چیدمان آنها در شبکهها و آرایههای خاص به منظور استفاده در جریآنهای کاری به سبک موشن گرافیک وجود دارد.
حتی میتوانید اشیا را به یک صحنه اضافه کنید و به آنها اجازه دهید به طور طبیعی تحت گرانش قرار بگیرند. این کار درست همانند حرکتی است که با ابزارهای چیدمان آگاه فیزیک جدید در نرم افزارهایی مانند Houdini، Substance 3D Stager و Twinmotion انجام میشود.
گردش کار نیز شبیه به افزونههای تجاری مانند PhysX Painter آزمایشگاه Kinematic است و بر اساس مجموعه ابزار فیزیک MassFX مبتنی بر PhysX 3ds Max کار میکند.
مجوز و سیستم مورد نیاز
ابزار اسمبلی Andrew Averkin رایگان است و از جمله برای استفاده تجاری، تحت مجوز استاندارد ArtStation قرار دارد. این ابزار مجموعهای از 3ds Max MAXScripts و MacroScripts است و باید با نسخههای اخیر نرم افزار به خوبی کار کند.