Bandai Namco Research، بخش تحقیق و توسعه ناشر و توسعه دهنده بازیهای ویدیویی باندای نامکو اخیرا یک کتابخانه عظیم از دادههای موشن کپچر رایگان برای تحقیقات و استفاده شخصی علاقهمندان منتشر کرده است. این دادهها که در استودیوی موکاپ خود باندای نامکو ثبت شدهاند، شامل بیش از 3000 حرکت فردی هستند که میتوانید آنها را دریافت کنید. برای اطلاع از جزییات دانلود 3000 موکاپ حرکت رایگان این ناشر در ادامه با مازستا همراه باشید.
3000 موکاپ حرکت رایگان
فایلهای 3000 موکاپ حرکت رایگان با فرمت BVH ارائه شدهاند و طیف وسیعی از فعالیتها از جمله: راه رفتن، دویدن، مبارزه و رقص و طیف وسیعی از سبکهای حرکتی از جمله: فعال، خسته و شاد را پوشش میدهند. این کتابخانه همچنین با یک اسکریپت رایگان برای تجسم دادهها در نرم افزار بلندر (Blender) همراه است.
جالب است بدانید که بیش از 3000 موکاپ حرکت رایگان با فرمت BVH که برای تحقیقات انیمیشن ضبط شده است در دسترس کاربران قرار میگیرد. باندای نامکو این حرکات را برای ایجاد یک مجموعه داده برای تحقیق در مورد انتقال سبک حرکتی (MST) ثبت کرده است.
MST سبک یک حرکت، مانند حالت عاطفی کاراکتر را به حرکت دیگر منتقل میکند، در حالی که محتوای حرکت دوم را حفظ خواهد کرد. برای مثال: تبدیل یک چرخه پیادهروی شاد به یک حرکت غمانگیز.
این کتابخانه از دو مجموعه داده مجزا تشکیل شده که اولی شامل 175 حرکت فردی از جمله: 17 نوع حرکت مبارزه و رقص و 15 سبک تقلید از حرکت انسان، غول و میمون است.
دومین مجموعه نیز بسیار بزرگتر از اولی و شامل: 2902 حرکت فردی است؛ اما، بر پیادهروی، دویدن و تکان دادن در 7 سبک اصلی: عادی، فعال، خسته، جوانان و سالمندان، مردانه و زنانه تمرکز دارد. همه آنها با هم شامل 3077 حرکت جداگانه و 421604 فریم حرکتی هستند.
این حرکات به کمک سه بازیگر حرفهای ضبط شدهاند که باندای نامکو دادههای خام را پس از پردازش برای حذف نویز و تراز کردن نسبتها با یک اسکلت کاراکتر استاندارد انجام میدهد و نتیجه نهایی با سرعت 30 فریم در ثانیه ارائه میشود.
Related posts:
- World Creator 2022.2 توسط BiteTheBytes منتشر شد
- مقایسه نرم افزارهای Blender و Unity: بررسی قابلیتها و کاربردها
- Unity اکنون مالک ابزار همکاری SyncSketch شد
- اینتل به عنوان آخرین حامی صندوق بنیاد Blender، تعهد مالی خود افزایش داد
- Unity مالک جدید توسعه دهنده ابزارهای ایجاد شخصیت و موجودات Ziva Dynamics شد!
- کدام نرم افزار سه بعدی بهترین انتخاب است؟ Blender یا Maya یا 3Ds Max
سازگار با اکثر برنامههای DCC و موتورهای بازی
فایلهای ارائه شده با فرمت BVH در دسترس قرار میگیرند که توسط بسیاری از برنامههای DCC، از جمله 3ds Max، Blender، Cinema 4D، Houdini و MotionBuilder، و در Maya از طریق اسکریپتهای ورودی رایگان پشتیبانی میشوند.
سپس میتوان از انیمیشنها در فرمت FBX برای استفاده در موتورهای بازی مانند «یونیتی» (Unity) و «آنریل انجین» (Unreal Engine) خروجی گرفت. علاوه بر این، باندای نامکو اسکریپت پایتون رایگان خود را برای تجسم دادههای BVH در نرم افزار بلندر ارائه کرده است.
سیستم مورد نیاز و مجوز
مجموعه داده حرکت باندای نامکو در قالب BVH ارائه شده است. فایلها تحت مجوز Creative Commons Attribution Non-Commercial No Derivatives به صورت رایگان برای تحقیقات و استفاده شخصی در دسترس هستند.
اسکریپت نرم افزار «بلندر» (Blender) تحت مجوز MIT از این لینک در دسترس است.
دانلود بیش از 3000 حرکت موشن-کپچر BVH مجموعه گیت هاب Bandai Namco Research از طریق این لینک در دسترس است.