سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

عرضه نرم افزار Cinema 4D S26.1 توسط Maxon

نرم افزار Cinema 4D S26.1
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 25 تیر 1401

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

شرکت «مکسون» (Maxon) این بار از عرضه نرم افزار Cinema 4D S26.1 خبر داد که آخرین بروزرسانی مختص مشترکین دائمی نرم افزار انیمیشن سه‌بعدی است. با جزییات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

عرضه نرم افزار Cinema 4D S26.1

با عرضه نرم افزار Cinema 4D S26.1 به روز شده، یک سیستم شبیه‌سازی پارچه، ابزارهای مدل‌سازی جدید و یکپارچه‌سازی سیستم رتوپولوژی ZRemesher ZBrush به برنامه اضافه می‌شود.

علاوه بر این، Cinema 4D اکنون شامل CPU Redshift است (نسخه پردازنده مرکزی جدید رندر Redshift مکسون که قبلا فقط بر پایه پردازنده گرافیکی بود و تنها از طریق اشتراک محصول جداگانه در دسترس قرار داشت).

خوب است بدانید که تمامی این ویژگی‌ها در اواخر سال جاری میلادی برای دارندگان مجوز دائمی نرم افزار ارائه می‌شوند.

یکپارچه شدن CPU Redshift در Cinema 4D

تغییر عنوان در Cinema 4D S26 ادغام CPU Redshift است، حالت رندر CPU جدید که در Redshift 3.5 معرفی شده است، آخرین بروزرسانی برای رندر تولیدی سابق مکسون است که فقط برای GPU کاربرد داشت.

کاربران اکنون می‌توانند با Redshift در داخل Cinema 4D روی CPU یا در حالت هیبریدی که از هر دو CPU و GPU استفاده می‌کند، بدون نیاز به اشتراک محصول Redshift جداگانه، رندر بگیرند.

گردش کار همچنین برای ایجاد Redshift بیشتر شبیه به بخش اصلی Cinema 4D بازسازی شده است. از جمله یک سیستم پالت پویا که تنها ابزارهای سازگار با Redshift را هنگام تغییر به رندر نشان می‌دهد.

نمای Cinema 4D اکنون از مواد Redshift پشتیبانی می‌کند و کیفیت بصری پیش‌نمایش‌های تعاملی را بهبود می‌بخشد. کاربران همچنین می‌توانند از ویژگی‌ها و بافت‌های مواد «پایه» Redshift در قالب FBX یا USD ورودی یا خروجی بگیرند.

مکسون این کار را به عنوان بخشی از تلاش مداوم برای معرفی «راه حل رندر یکپارچه» مبتنی بر Redshift در داخل Cinema 4D توصیف می‌کند. اگر چه همه موتورهای رندر موجود نرم افزار از جمله رندرهای استاندارد و فیزیکی اکنون در دسترس هستند.

ویژگی‌های جدید شبیه‌سازی پارچه و طناب: بخشی از یک سیستم شبیه‌سازی یکپارچه

تغییر کلیدی دیگر در Cinema 4D S26 سیستم شبیه‌سازی جدید برای اشیاء پارچه‌ای و اسپیلاین‌ها مانند طناب است. این پیاده‌سازی به عنوان اولین گام در «تلاش برای یکپارچه‌سازی ابزارهای شبیه‌سازی Cinema 4D» توصیف می‌شود و طناب‌ها را قادر می‌سازد تا با پارچه در شبیه‌سازی‌ها یا چندین اشیاء پارچه‌ای با یکدیگر تعامل داشته باشند. سیستم شبیه‌سازی پارچه، تغییر شکل‌های پلاستیکی و رفتار اجسام باد شده را بازتولید می‌کند.

شبیه‌سازی‌ها را می‌توان روی پردازنده مرکزی یا پردازنده گرافیکی انجام داد و کاربران می‌توانند اشیاء صحنه جداگانه را به این دو پردازنده اختصاص دهند.

به گفته مکسون، سیستم جدید مبتنی بر محدودیت «سریع‌تر… دقیق‌تر، واقعی‌تر، پایدارتر و استفاده آن آسان‌تر» از سیستم قدیمی Dynamics مبتنی بر نیرو است.

بروزرسانی ابزارهای مدل‌سازی

مجموعه ابزار مدل‌سازی Cinema 4D نیز در نسخه جدید به روز شده است. با ابزار Bridge که تنظیمات تنش تازه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد، می‌توان انحنای اتصالاتی را که بین سطوح ایجاد می‌شود، بهتر کنترل کرد.

ابزار Close Polygon Hole که برای بستن سوراخ‌ها در مش‌ها استفاده می‌شود، حالت Grid جدیدی را دریافت می‌کند که با ایجاد بسته به طور خودکار انحنای سطح اطراف را دنبال می‌کند.

ابزارهای جدید دیگر نیز عبارتند از Fit Circle که برای ایجاد مناطق دایره‌ای در چهار مش استفاده می‌شوند. Poke Polygons نیز برای ایجاد سطوح پیچ خورده، فاصله و تنظیم جریان لبه به کار می‌رود.

دسترسی به الگوریتم ZRemesher ZBrush برای رتوپولوژی مش‌ها

بسیاری از دستورات جدید به عنوان Capsule در دسترس هستند، سیستم جدیدی که در Cinema 4D R25 برای دسته‌بندی گروه‌های گره‌ها معرفی شده و استفاده از آن‌ها را برای مدل‌سازی رویه‌ای ممکن می‌سازد.

این بروزرسانی همچنین کپسول‌های جدیدی را برای بازکردن مدل UV با استفاده از تنظیمات Packed برای سیستم UV خودکار Cinema 4D و برای رتوپولوژی خودکار مش معرفی می‌کند.

ZRemesher اکنون در آبجکت Remesh Cinema 4D ادغام شده که می‌تواند توپولوژی تمیزتری به نسبت الگوریتم Instant Mesh قدیمی تولید کند.

Task Manager جدید به سبک ویندوز به شما امکان می‌دهد فرآیندهایی را که به عملکرد آسیب می‌رسانند، از بین ببرید.

بهبودهای گردش کار در نسخه Cinema 4D S26 شامل یک Task Manager جدید به سبک ویندوز است که تمام فرآیندهای در حال اجرا در Cinema 4D را نشان می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد هر فعالیتی را که عملکرد را کاهش می‌دهند لغو کنند.

علاوه بر این، فرآیندهای بیشتری، به ویژه ذخیره‌های شبکه، اکنون به صورت ناهمزمان در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و هر تعداد فایل را می‌توان به طور همزمان بارگذاری کرد. تغییرات کوچک‌تر نیز شامل گزینه فیلتر کردن فونت‌ها بر اساس نام و تنظیمات جدید برای سیستم خورشید فیزیکی Cinema 4D است.

بروزرسانی اخیر نرم افزار Cinema 4D S26.1

در نسخه آخر ژوئن، گره رابط کاربری برای بهبود عملکرد در گراف‌های گره پیچیده، با بهبود جریان کار از جمله توانایی اضافه کردن گره‌ها با کشیدن آن‌ها به سیم‌های موجود، بروزرسانی شده است. همچنین برای گرافیک متحرک، سیستم MoGraph’s Fields نیز گزینه‌های انحنای جدیدی در زمینه هندسه مش دریافت می‌کند.

به جز این سیستم شبیه‌سازی پارچه جدید از میدان‌ها و نیروهای میدانی و برخوردهای یک طرفه پشتیبانی می‌کند. نسخه یکپارچه Magic Bullet Looks که مجموعه ابزارهای تصحیح رنگ مکسون به حساب می‌آید، در بروزرسانی جدید شامل ابزار Halation و Optical Diffusion معرفی شده در Magic Bullet Suite 16.0 است.

در خارج از برنامه اصلی، این بروزرسانی همچنین 12 HDRI جدید از  Jorgen HDRI و 26 ماده معماری Redshift از استودیوی انیمیشن و مصورسازی Fuchs & Vogel  را اضافه می‌کند.

مشترکین همچنین Surface Imperfections Volume 1 را دریافت می‌کنند. مجموعه بیش از 50 کثیفی سطحی و بافت‌های پوشیدنی که توسط هنرمند طراح ظاهر، «دیوید گروویر» (David Gruwier) ایجاد شده است.

قیمت و دسترسی

نرم افزار Cinema 4D S26.1 برای سیستم عامل‌های ویندوز و macOS 10.15.7 و بالاتر در دسترس است. این بروزرسانی فقط برای کاربرانی که اشتراک‌های فعال دارند با هزینه 94 دلار در ماه یا 719 دلار در سال در دسترس خواهد بود.

مجوزهای دائمی جدید نیز 3495 دلار هزینه دارند و برخی از ویژگی‌های جدید قرار است در اواخر امسال از طریق یک بروزرسانی جداگانه برای دارندگان مجوز دائمی در دسترس قرار گیرند. البته با این فرض که مکسون از برنامه انتشار عادی خود پیروی می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول