سیستم رندر پیشرفته Mitsuba 3 را میتوان برای رندر معمولی رو به جلو یا برای رندر معکوس کامپایل کرد. به این صورت که یک تصویر دوبعدی گرفته میشود و به صورت یک صحنه سهبعدی که با آن مطابقت دارد، بازسازی میشود. در ادامه با جزییات بیشتر عرضه رندر پیشرفته Mitsuba 3 همراه مازستا باشید.
رندر پیشرفته Mitsuba 3
محقق گرافیکی ونزل یاکوب (Wenzel Jakob) و همکارانش در EPFL Realistic Graphics Lab، آخرین نسخه از سیستم رندر رایگان پژوهش-محور Mitsuba 3 را منتشر کردند.
رندر پیشرفته Mitsuba 3 به نوعی است که میتوان کد منبع آن را در انواع مختلف کامپایل کرد که فناوریهای متفاوتی از رندر پیشرفته را از جمله دو مورد متمرکز بر رندر معکوس به نمایش میگذارد، آنها به جای گرفتن یک صحنه و ارائه تصویر دوبعدی از آن، یک تصویر دوبعدی میگیرند و یک صحنه سهبعدی مطابق با آن را تولید میکنند.
تغییری برای آزمایش فناوریهای رندر جدید قبل از رسیدن به ابزارهای تجاری
Mitsuba اولین بار در سال 2014 منتشر شد و نسخه اصلی آن با نام Mitsuba 0.6 به عنوان یک فناوری برای تماشا معرفی گردید.
در آن زمان، این نسخه یک چارچوب رندر بسیار ماژولار بود که تکنیکهای آزمایشی مختلفی را به نمایش میگذاشت که در ابزارهای تجاری موجود نبود. در واقع شما میتوانستید هسته آن را با بیش از 100 پلاگین مختلف گسترش دهید.
تجسم بعدی آن Mitsuba 2 نیز روی مناطق خاصی از جمله رندر طیفی، رندر قطبی و رندر متفاوت متمرکز شد.
Related posts:
- انتشار Redshift برای پردازندههای گرافیکی AMD تا اواخر بهار امسال
- بررسی ابزار رندر مبتنی بر مرورگر Colorful
- پشتیبانی فتوشاپ از فایلهای Substance به گفته ادوبی
- پنج ویژگی کلیدی Unity 2022.1 برای هنرمندان CG
- افزونه Machina Fractals: Essence، فراکتالهای سه بعدی را در UE5 ایجاد میکند
- ادوبی، فتوشاپ تحت وب را راهاندازی کرد
یک تصویر دو بعدی بگیرید و یک صحنه سهبعدی مطابق با آن ایجاد کنید
اکنون در Mitsuba 3 چهار نوع پیشفرض برای رندر وجود دارد که دو نوع آن برای رندر معمولی و دو نوع دیگر برای رندر معکوس در نظر گرفته شده است.
این نسخه جدید میتواند با گرفتن یک تصویر دوبعدی و بازسازی ویژگیهای آن، یک صحنه سهبعدی مطابق را ایجاد کند. به جز این نیز Mitsuba می تواند علاوه بر هندسه معمولی، سنجش حجم و حتی سطوحی را که الگوهای نوری کاستیک خاصی ایجاد میکنند را بازسازی کند.
Mitsuba برخلاف کتابخانههای رندر متفاوت مانند PyTorch3D و TensorFlow Graphics، از قابلیت رهگیری پرتو به جای حالت شطرنجی استفاده میکند و برخلاف شبکههای عصبی، بازسازی صحنه در آن بر اساس فیزیک است.
در نتیجه، نتایج به دست آمده الزاما به Mitsuba وابسته نیستند و میتوانند توسط بسیاری از ابزارهای دیگر از جمله برنامههای DCC مانند Blender و 3ds Max نیز پردازش شوند.
نیاز به دانش فنی برای استفاده حداکثری از آن
مانند پیشینیان خود، رندر پیشرفته Mitsuba 3 راهی برای امتحان تکنیکهای رندر پیشرفته قبل از این که راه خود را به ابزارهای تولید باز کنند، خواهد بود.
اگر میخواهید خودتان آن را امتحان کنید، آگاه باشید که این برنامه یک ابزار تحقیقاتی است و نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد. همچنین گرافیک کامپیوتری آن برای تجزیه و تحلیل تصویر در زمینههایی مانند نجوم، علم میکروسکوپی و تصویربرداری پزشکی در نظر گرفته شده است.
شما حتی برای نصب آن نیز نیاز به آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون دارید. با این حال مستندات آنلاین شامل طیف وسیعی از راهنماها برای نحوه کار این ابزار است و آموزشهای ویدیویی آن به طور پیوسته به کانال یوتیوب RGL اضافه میشود.
مجوز و سیستم مورد نیاز
رندر پیشرفته Mitsuba 3 با سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و macOS سازگار است و برای نصب و اجرا به برنامه Python 3.8 و بالاتر نیاز دارد. باید بدانید که رندر کردن توسط این ابزار را میتوان روی پردازنده گرافیکی یا روی پردازنده مرکزی از طریق LLVM انجام داد.
Mitsuba از CUDA API استفاده می کند، بنابراین شما حتما به یک پردازنده گرافیکی سازگار انویدیا نیاز خواهید داشت. در واقع رندر با پردازنده گرافیکی، به سری RTX انویدیا نیاز دارد که از خط فرمان نصب میشود. کد منبع این برنامه نیز آزادانه در دسترس است.