Reallusion به تازگی از جدیدترین نسخه Character Creator 4، به عنوان نسخهی اصلی ابزار ایجاد شخصیتهای سه بعدی خود، رونمایی کرد. در ادامه، خلاصهای از ویژگیهای جدید بروزرسانی Character Creator 4.5 را ارائه کردهایم. با مازستا همراه باشید.
بروزرسانی Character Creator 4
Character Creator 4 کار با طیف وسیعتری از کاراکترها را در داخل نرم افزار با امکان وارد کردن و ویرایش شخصیتها و موجودات انساننما امکان پذیر میکند. کاربران میتوانند حرکت ثانویه را برای اعضای بدن موجودات مانند دم از طریق یک سیستم جدید Spring Dynamics تنظیم کنند. تغییرات دیگر شامل “مجموعه پیشرفته بیان چهره” با بیش از 140 شکل ترکیبی صورت و گزینهای برای تغییر آنها در نرم افزار مجسمه سازی خارجی مانند Zbrush است. همچنین کاربران میتوانند هر کاراکتر دوپایی را در قالب FBX وارد کرده و آن را به یک HumanIK بازنگری کنند و استفاده از طیف کاملی از ویژگیهای انیمیشن در iClone، امکانپذیر خواهد بود. همچنین امکان وارد کردن کاراکترهای غیر انساننما نیز وجود خواهد داشت، اما آنها با طیف محدودتری از ویژگیها در iClone سازگار خواهند بود. برای مثال، انیمیشن چهره و پلاگین Motion Live mocap در این بروزرسانی پشتیبانی نمیشوند. با این حال، تنظیم حرکت ثانویه برای اعضای بدن موجودات مانند دم در هر شخصیت وارداتی یا بومی از طریق یک سیستم جدید Spring Dynamics امکان پذیر خواهد بود.
پشتیبانی از props نیز در حال گسترش است و با گزینهای برای وارد کردن هر مش و بهینه سازی آن برای استفاده به صورت real-time از طریق فناوری موجود InstaLOD Character Creator قابل استفاده خواهد بود.
کاربران همچنین یک پیش نمایش و سیستم نمایش انیمیشن جدید را با حرکات از پیش تعیین شده برای آزمایش شخصیت، انیمیشن صورت و شبیه سازی مو و لباس دریافت خواهند کرد
Reallusion جدا از Digital Human Shader موجود، یک Smart Skin Color Shader را برای تغییر سریع رنگ پوست یک شخصیت معرفی کرده است.
با این حال، یکی از ویژگیهای مورد انتظار که در حال حاضر در Character Creator 4 وجود ندارد، سیستم پویای چین و چروک صورت است که در ابتدا برای این برنامه در نظر گرفته شده بود و بعداً برای نسخه 3.4 برنامه ریزی شد. با توجه به موضوع انجمن Reallusion، چین و چروکهای پویا اکنون در نسخه بعدی پشتیبانی خواهند شد.
Related posts:
- Reallusion برای حمایت، به بنیاد توسعه بلندر پیوست
- جدیدترین نسخه iClone: بروزرسانی نرم افزار iClone 8
- افزونه GoZ Plus برای داراییهای سه بعدی Character Creator و ZBrush
- نگاهی به ابزار جدید iClone 8 که در سال ۲۰۲۲ توسط Reallusion منتشر خواهد شد
- Reallusion ابزار ZBrush Face Tools را برای ایجاد کاراکتر منتشر کرد
- افزونه رایگان 3ds Max: ابزار Character Creator Auto Setup
علاوه بر این، Reallusion نسخه رایگان قدیمی Character Creator را که در دسترس کاربران iClone است و برای صادرات کاراکترها به نرمافزار انیمیشن بلادرنگ طراحی شده بود، متوقف میکند. کاربران همچنین میتوانند از طریق فناوری Character Creator’s InstaLOD، لوازم را برای استفاده به صورت real-time بهینه کنند. این بهروزرسانی همچنین یک پیشنمایش و سیستم نمایش انیمیشن جدید با حرکات از پیش تعیین شده برای آزمایش شخصیت، انیمیشن صورت و شبیهسازی مو و لباس را ارائه میکند.
Related posts:
- Reallusion برای حمایت، به بنیاد توسعه بلندر پیوست
- جدیدترین نسخه iClone: بروزرسانی نرم افزار iClone 8
- افزونه GoZ Plus برای داراییهای سه بعدی Character Creator و ZBrush
- نگاهی به ابزار جدید iClone 8 که در سال ۲۰۲۲ توسط Reallusion منتشر خواهد شد
- Reallusion ابزار ZBrush Face Tools را برای ایجاد کاراکتر منتشر کرد
- افزونه رایگان 3ds Max: ابزار Character Creator Auto Setup
Reallusion همچنین یک سایهزن رنگ پوست جدید، علاوه بر Digital Human Shader موجود، معرفی میکند که میتواند هم رنگهای طبیعی پوست و هم افکتهایی مانند آرایش و پوست موجودات را ایجاد کند.
بروزرسانی Character Creator 4.2
Reallusion نسخه Character Creator 4.2 را به عنوان جدیدترین ابزار ایجاد کاراکتر سه بعدی منتشر کرده است. این بهروزرسانی سیستم چروکهای پویا مورد انتظار را اضافه کرده که به طور خودکار چین و چروکهایی را روی صورت شخصیتها در پاسخ به تغییرات بیان ایجاد میکند و جزئیات واقعی را به انیمیشنهای صورت اضافه خواهد کرد. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتری را در مورد این نسخهی جدید در اختیارتان قرار دهیم.
تغییرات دیگر شامل گزینه export کردن هدها در قالب قابل استفاده با چارچوب MetaHuman اپیک گیمز و بهروزرسانیهای سیستم تقلید خودکار AccuRig و پل GoZ به ZBrush است.
از سوی دیگر سیستم چروکهای پویا یکی از ویژگیهای مورد انتظار Character Creator است که در ابتدا برای Character Creator 3.3 در سال 2020 برنامهریزی شده بود. این قابلیت به طور خودکار در پاسخ به تغییرات بیانی، چین و چروکهایی را روی صورت شخصیتها ایجاد میکند و چین و چروکهای ظریفتر و مبتنی بر تکسچر را که روی چینهای بزرگتر گوشت ایجاد شده توسط سیستم بیان Character Creator ایجاد خواهد کرد. در نهایت این چین و چروکها را میتوان با انیمیشن فریم کلیدی یا به صورت real-time با دادههای ضبط حرکت یا Face Puppet، در نرم افزار انیمیشن iClone Reallusion ایجاد کرد.
کاربران میتوانند چین و چروکها را در هر ناحیه از صورت بهصورت جداگانه، یا از طریق کنترلهای اسلایدر، یا با ویرایش نقشههای تکسچر و ماسکها در نرمافزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ، تنظیم کنند.
از سوی دیگر Character Creator 4.2 با چهار الگوی چین و چروک پایه ارائه میشود که شامل دو الگوی عمومی و دو الگوی مختص یک شخصیت مرد جوان و یک شخصیت زن مسن است. 10 الگوی چین و چروک دیگر، پنج الگوی واقعی و پنج مورد برای شخصیتهای کارتونی و همچنین 48 شکل صورت برای استفاده با سیستم چین و چروک، از طریق Wrinkle Essentials در دسترس هستند.
از دیگر تغییرات کلیدی Character Creator 4.2 میتوان به پشتیبانی بهتر از چارچوب MetaHuman بازی Epic Games برای ایجاد شخصیتهای نسل بعدی بازی برای استفاده در Unreal Engine اشاره کرد.
همچنین بهروزرسانیهایی برای نسخه داخلی AccuRig، سیستم رایگان تقلید خودکار Reallusion و پل GoZ به ZBrush وجود دارد که اکنون رنگهای راس را از نرمافزار مجسمهسازی دیجیتال منتقل میکند.
Character Creator 4.2 برای Windows 7 به بالا در دسترس است و مجوزهای جدید دارای 299 دلار هستند. از سوی دیگر افزونه Wrinkle Essentials دارای 199 دلار اما پلاگینهای Auto Setup رایگان هستند.
بروزرسانی Character Creator 4.5
Character Creator 4.5 یک بهروزرسانی کوچک رفع اشکال است که مشکلات مربوط به پل GoZ به ZBrush و لوازم جانبی و مو را حل میکند. بروزرسانی Character Creator 4.5 برای سیستم عامل های Windows 7 به بالا در دسترس بوده و مجوزهای دائمی جدید برای Character Creator حدود 300 دلار هزینه دارد و برای کاربران فعلی رایگان خواهد بود.