بر اساس آخرین خبرها، Chaos موتور رندر V-Ray 6 را برای نرم افزار 3ds Max منتشر کرده است. این عرضه در حقیقت نسخه اصلی بعدی رندر تولید و اولین نسخه از نسل بعدی بروزرسانیهای کل خانواده محصولات V-Ray است که در ادامه به جزییات آن میپردازیم. با مازستا همراه باشید.
عرضه موتور رندر V-Ray 6 برای نرم افزار 3ds Max
ویژگیهای جدید موتور رندر V-Ray 6 عبارتند از: Chaos Scatter به عنوان ابزار کاملا مستقل پراکندگی اشیاء و VRayEnmesh یک سیستم جدید جالب برای تکرار هندسه در سطح یک شی بدون نمونهبرداری.
این بروزرسانی همچنین پشتیبانی از ابرهای رویهای در VRaySky، یک حالت Finite Dome جدید برای Dome Light، یک لایه Thin Film یکپارچه در VRayMtl و موتور رندر VFB و V-Ray GPU را بهبود میدهد.
بهبودهای گردش کار شامل یک نمای سلسله مراتبی جدید در VRayProxy است که تغییر قابلیت مشاهده اشیاء یا موارد نادیده گرفته شده را آسانتر میکند.
به جز این بارگذاری دستهای تکسچرها در VRayMultiSubTex و پشتیبانی از دنبالهای از فایلهای vrscene. با V-Ray به کاربران اجازه میدهد هر فایل جدید را به طور خودکار در هنگام تغییر فریم بارگیری کنند نیز مختص نسخه جدید است.
در ادامه به توضیح مختصری از ویژگیهای ارائه شده در موتور رندر V-Ray 6 میپردازیم:
- اولین نسخه از نسل جدید بروزرسانیهای خانواده محصولات V-Ray
Chaos معمولا ویژگیهای جدیدی را در نسخههای 3ds Max و نسخههای مستقل V-Ray قبل از انتشار سایر نسخهها معرفی میکند که با V-Ray برای مایا شروع میشود.
در نتیجه، نسخه بتای V-Ray 6 نه تنها نگاهی اجمالی به ویژگیهای جدید برای کاربران 3ds Max ارائه میدهد؛ بلکه، از نسل بعدی نسخههای منتشر شده برای خانواده این محصول نیز رونمایی میکند.
- ابزار مستقل Chaos Scatter: جایگزینی برای پلاگینهای شخص ثالث
مهمترین ویژگیهای جدید V-Ray 6 برای 3ds Max شامل Chaos Scatter، ابزار مستقل جدید پراکندگی اشیا Chaos است که برای اولین بار با Corona 8 در اوایل سال جاری عرضه شد.
این برنامه در واقع یک جایگزین برای پلاگینهای پراکنده شخص ثالث با ویژگیهای قدیمیتر مانند Forest Pack نرم افزار iToo ارائه میکند.
- اصلاح کننده جدید Enmesh: تکرار هندسه سطح بدون نمونهسازی
یکی دیگر از ویژگیهای جالب نسخه جدید، اصلاح کننده VRayEnmesh است که سطح یک شی را با هندسه تکراری پوشش میدهد که به روشی مشابه با کاشیکاری یک تکسچر است.
برخلاف نمونهسازی، هیچ حافظه اضافی توسط هندسه تکراری استفاده نمیشود و فقط مش منبع بارگذاری میشود که امکان داشتن میلیاردها چند ضلعی [در یک صحنه] را بدون هیچ تاثیری بر مصرف حافظه ممکن میسازد. موارد استفاده پیشنهادی در مقیاس از نردهها تا زنجیر و چوب خیزران و ساختار ریز پارچهها متفاوت است.
- متریال و تکسچر: بروزرسانی به VRayMtl و VRayDecal
VRayMtl، V-Ray Material استاندارد، بروزرسانیهای مهمی را در V-Ray 6 دریافت میکنند. تغییرات جدید شامل یک لایه نازک یکپارچه برای ایجاد مواد رنگین کمانی مانند حبابهای صابون و نشت روغن است: اثراتی که قبلا فقط از طریق یک سایهزن OSL قابل دستیابی بودند.
همچنین یک پیادهسازی جدید برای حالت SSS وجود دارد که باید رندر متریال نیمهشفاف را سرعت بخشد. علاوه بر این، جبران انرژی در GTR BRDF اجرا شده است که باید یک مشکل طولانی مدت را که در آن انعکاسها در مقادیر بسیار کم براقیت به طور غیرواقعی تیره به نظر میرسند، برطرف کند.
VRayDecal، سیستم طرحریزی بافتی که در V-Ray 5 برای 3ds Max Update 2 معرفی شد، اکنون از نقشههای جابجایی پشتیبانی میکند.
- نورپردازی: سیستم ابری رویهای جدید در VRaySky و بروزرسانی Dome Light
VRaySky که سیستم آسمان دقیق فیزیکی V-Ray است، اکنون از ابرهای رویهای پشتیبانی میکند: ویژگی مبتنی بر فناوری شرکت رندر به صورت همزمان Enscape که Chaos امسال با آن ادغام شد.
پیادهسازی در حال حاضر به یک لایه ابری محدود است و امکان رندر از بالا یا داخل آن وجود ندارد. سایر تغییرات نوری شامل حالت جدید Finite Dome برای V-Ray Dome Light، برای تنظیم دقیق پخش نور روی سطوح زمین از طریق سه تنظیمات جدید: Radius، Projection height و Ground blend است.
- رندر: بروزرسانی به V-Ray GPU، Cryptomatte و VFB
V-Ray GPU، موتور رندر مجهز به GPU V-Ray، با اضافه کردن پشتیبانی از V-Ray 6 برای نوع هندسه VRaySphere، به سمت برابری ویژگیها با موتور رندر اصلی CPU نزدیکتر میشود.
از دیگر ویژگیهای گرافیکی V-Ray که برای V-Ray 6 برنامهریزی شدهاند، میتوان به مدیریت دستگاه جدید اشاره کرد که امکان اجرای رندر پایه و حذفکننده هوش مصنوعی را روی پردازندههای گرافیکی جداگانه ممکن میسازد.
VRayCryptomatte، عنصر رندر مات Cryptomatte ID موجود در هر دو GPU V-Ray و موتور رندر CPU، از خروجی عمیق پشتیبانی میکند. اکنون V-Ray Frame Buffer (VFB) همچنین دارای تعدادی ویژگی جدید از جمله نمایشگر پانوراما، لایه راهنماهای متناسب جدید برای کمک به ترکیب صحنه و دکمه Flip برای چرخاندن تصویر است.
کاربران همچنین میتوانند رندرهایی را مستقیما از VFB به Chaos Cloud ارسال کنند تا از مشتریان یا همکاران بازخورد بگیرند و بینندگان بتوانند حاشیهنویسی و نظر اضافه کنند.
Related posts:
دسترسی فقط به صورت اشتراکی با مجوز در هشت برنامه میزبان دیگر
Chaos مدل مجوز خود را برای V-Ray تغییر داده است و نرم افزار را فقط به صورت اشتراکی در دسترس کاربران قرار میدهد؛ اما، مجوزهای اشتراک آن اکنون در طیف وسیعی از برنامههای میزبان کار میکنند. اکنون سه اشتراک جدید وجود دارد که شامل موارد زیر میشود:
- V-Ray Solo: اشتراکهایی با هزینه 466.80 دلار در سال و به صورت node-locked
- V-Ray Premium: اشتراکهایی شناور با هزینه 694.80 دلار در سال
- V-Ray Enterprise: اشتراکهایی به صورت تخفیف انبوه برای خرید پنج جایگاه یا بیشتر
هر کدام از این اشتراکها با همه برنامههای میزبان پشتیبانی شده از جمله: 3ds Max، Cinema 4D، Houdini، Maya، Nuke، Revit، Rhino، SketchUp و Unreal کار میکنند که در واقع مجموعه کامل فعلی از ادغامهای تجاری V-Ray هستند. به جز این همچنین همه اشتراکها شامل دسترسی به کتابخانه دارایی Chaos Cosmos میشوند.
به طور خاص اشتراکهای Premium و Enterprise نیز اجازه دسترسی به کتابخانه متریال Chaos Scans و سه برنامه دیگر ابزار کاوش صحنه Chaos Vantage، پخشکننده تصویر جدید Chaos Player و ابزار شبیهسازی مایع Chaos Phoenix (که خود نیز اکنون فقط اشتراکی است) را دارند.
اگرچه Chaos فروش مجوزهای دائمی را که قبلا 1180 دلار قیمت داشت، متوقف کرده است، کاربرانی که دارای مجوزهای دائمی V-Ray 3+ برای 3ds Max هستند، میتوانند برنامه خود را به V-Ray 6 برای 3ds Max ارتقا دهند.
این نرم افزار اکنون فقط به صورت اجارهای در دسترس است که شامل اشتراکهای جدید V-Ray Solo با هزینه 77.90 دلار در ماه یا 466.80 دلار در سال، V-Ray Premium با هزینه 144.90 دلار در ماه یا 694.80 دلار در سال و V-Ray Enterprise با هزینه 598.80 دلار در سال میشود.
سازگاری و سیستم مورد نیاز موتور رندر V-Ray 6
V-Ray 6 برای نرم افزار 3ds Max با نسخههای 2018 و بالاتر این برنامه سازگار است و روی سیستم عامل ویندوز 8.1 به بعد اجرا میشود. برخی از ویژگیهای نسخه جدید برای اجرا شدن به 3ds Max 2019 یا جدیدتر نیاز دارند که شامل: سلسله مراتب پروکسی V-Ray، بارگذاری دستهای تکسچرهای مولتی-ساب و همکاری Chaos Cloud از VFB میشود.
ممنون از سایت عالیتون و این مطلب