Chaos Czech پیش نمایش Corona 8، نسخه اصلی جدید رندر تولیدی خود را برای 3ds Max و Cinema 4D ارائه کرده و نام خود را رسما از Corona Renderer به Chaos Corona تغییر داده است. این نسخه که قرار است در اوایل سال آینده منتشر شود، سیستمهای پراکندگی اشیا، برشدهی سیستمهای رندر و پشتیبانی از Cryptomatte را معرفی میکند و بازنویسی نقشههای رنگی را ارائه میدهد.
Chaos Czech همچنین قیمت اشتراکهای نرمافزار را تغییر میدهد، هزینه اشتراکهای سالانه را کاهش داده، اما اشتراکهای ماهانه افزایش مییابد و اکنون مجوزها برای هر گره شارژ میشوند.
Corona Renderer تبدیل به Chaos Corona شد
اول از همه، شاهد تغییر نام هستیم. هنگامی که شرکت مادر Chaos Group در اوایل امسال خود را به Chaos تغییر نام داد، Corona تنها محصولی بود که تحت تأثیر قرار نگرفت. بنابراین اکنون در حال تغییر است و شاهد هستیم Corona Renderer تبدیل به Chaos Corona شد. این نرم افزار علاوه بر اینکه به طور رسمی Chaos Corona نامیده شد، لوگوی جدیدی در قالب مشابه سایر محصولات Chaos مانند V-Ray و Phoenix نیز دریافت کرد.
افزونهی Chaos Scatter جدید همراه با نرم افزار
ویژگیهای جدید منتشر شده عبارتند از Chaos Scatter، یک پلاگین پراکنده اشیا با ویژگیهای کامل و آمادهی تولید، که با هر دو نسخه Corona 8 همراه خواهد بود. بهبودهایی که در سیستم موجود Corona Scatter وجود دارد که شامل گزینههای جدیدی برای حذف قسمتهایی از صحنه از دریافت اشیا پراکنده میشود. این افزونه همچنین از frustum culling پشتیبانی میکند و این امکان را فراهم میکند که پراکندگی را فقط به میدان دید دوربین محدود کنید.
سیستم decal جدید به سبک V-Ray
تغییرات دیگر شامل سیستم جدیدی برای نمایش بافت decal بر روی سطوح در یک صحنه بدون نیاز به تنظیم یا تغییر UVs برای مش است. همچنین میتوان به طور انتخابی اشیاء صحنه را از طرح بافت حذف کرد و decal را روی هم گذاشت.
مواد Slicer جدید، نقشه Curvature و پشتیبانی از Cryptomatte
این بهروزرسانی همچنین یک ماده Slicer جدید برای ایجاد رندرهای بریده از اشیاء صحنه و یک نقشه Curvature جدید برای افزودن جلوههای سایش به لبههای اشیا معرفی میکند. Corona همچنین آخرین رندری است که از Cryptomatte پشتیبانی میکند. بهبود عملکردهای موجود شامل بازنگری نقشه رنگی در Virtual Frame Buffer و یک پارامتر Reflection Tail جدید برای کنترل دقیق بر ظاهر بازتابها و شکستها است.
Related posts:
- دیگر نیازی به ارتقاء رایگان مجوز دائمی ZBrush نیست!
- ابزار انیمیشن و پردازش ویدیویی Howler 2022 با امکانات جذاب منتشر شد
- استودیو بلندر به تازگی ابزار Watchtower را منتشر کرد
- مقایسه نرم افزارهای بازی سازی Godot و Gamemaker Studio 2
- بهینهسازی داراییهای سه بعدی بازیها در Blender
- معرفی پلاگینهای کاربردی نرم افزار Nuke
پشتیبانی بومی برای مکهای M1 و نقشه برداری گنبدی برای محیطها
کاربران Cinema 4D از نقشهبرداری گنبدی برای نقشههای محیطی نیز پشتیبانی میکنند.علاوه بر این،Corona 8 برای Cinema 4D، پشتیبانی بومی را برای پردازندههای جدید M1 اپل معرفی میکند که منجر به «افزایش سرعت ۴۵ تا ۵۰ درصدی» در مقایسه با اجرای Corona تحت سیستم شبیهسازی Rosetta اپل میشود.
قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز Corona 8
Corona 8 قرار است «در آغاز سال 2022» ارسال شود. نسخه فعلی، Corona Renderer 7، برای 3ds Max 2014 به بالای 64 بیتی که بر روی Windows 7 به بالا و Cinema 4D R14 به بالا اجرا میشود در Windows 7 به بالا یا macOS 10.14 به بالا موجود است. هزینهی اشتراک از 28.50 دلار در ماه (24.99 یورو در ماه) یا 330 دلار در سال (289.99 یورو در سال) شروع میشود. مجوزهای دائمی «Box» نسخه 3ds Max همچنان در دسترس هستند.