سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

Blender 3.1 با پشتیبانی Metal در Cycles معرفی شد

Blender 3.1 با پشتیبانی Metal در Cyclesمعرفی شد
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 27 مهر 1400

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

اپل آخرین شرکت فناوری است که از ابزار سه بعدی Blender پشتیبانی می‌کند و به AMD ، Epic Games ، Nvidia و Unity به عنوان حامی صندوق توسعه بلندر ملحق شده است. حمایت مالی به معنای اهدا حداقل 120،000 یورو در سال برای تأمین بودجه توسعه بلندر است. اپل همچنین در حال کار بر روی پشتیبانیMetal  بومی در Cycles برای تولید کننده بلندر است که باید عملکرد پردازنده گرافیکی را در مکینتاش فعلی تا حد زیادی بهبود بخشد و نسخه کامل آن برای Blender 3.1 برنامه‌ریزی شده است.

اپل، آخرین حامی بلندر

اپل به عنوان آخرین حامی شرکتی صندوق توسعه بلندر، به لیستی از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند AMD، آمازون، Epic Games ، Facebook ، Nvidia و Unity می‌پیوندد. این حمایت مالی که شامل کمک مالی حداقل 120،000 یورو در سال است، درآمد کل صندوق را به بیش از 144،000 یورو در سال (حدود 167،000 دلار در سال) می‌رساند.

Blender 3.1  با پشتیبانی Metal در  Cyclesمعرفی شد
Blender 3.1 با پشتیبانی Metal در Cyclesمعرفی شد

در سال 2020، این صندوق از هدف اصلی بنیاد بلندر که برای پرداخت حقوق 20 توسعه دهنده تمام وقت بلندر استفاده می‌شد، عبور کرد و از آن زمان به بعد به طور پیوسته به رشد خود ادامه داد.

مهندسان اپل در حال توسعه باطن Metal برای ارائه دهنده‌ی Blender’s Cycles

حمایت مالی شرکت اپل در کنار اولین نمایش عمومی این توسعه اعلام شد و تعهد اولیه‌ی آن برای یک پشتیبانی جدید Metal در Cycles ، بوده است. این پشتیبانی جدید باید عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی را در مکینتاش‌های فعلی تا حد زیادی بهبود بخشد، زیرا اپل استانداردهای OpenGL  و OpenCL را به نفع Metal API در macOS 10.14 منسوخ کرده است.

همچنین اپل پشتیبانی Native Metal در Cycles را با ارائه دهندگان کلیدی تجاری شخص ثالث نظیر Redshift  و OctaneRender  که قبلاً نسخه‌های نرم افزاری خود را به زبان Metal منتشر کرده‌اند؛ برای Blender هماهنگ می‌کند.

انتشار پایدار Metal  جدید در Blender 3.1 سال آینده

جیسون فیلدر، مدیر مهندسی نرم افزار اپل با ارسال این جزییات در انجمن توسعه بلندر، اظهار داشت که اولین تعهد نشان دهنده تغییرات اساسی مورد نیاز است. او همچنین اعلام کرد که در هفته‌های آینده یک شاخه از ویژگی‌ها را با نسخه‌ای کاملاً مجهز به Metal  ارائه خواهند کرد.

انتشار عمومی پایدار در حال حاضر برای Blender 3.1 برنامه ریزی شده است و مدیر مهندسی نرم افزار اپل خاطرنشان کرد که هدف اپل این است که این فناوری به راحتی در نسخه 3.1 به پایین کمک کند. در نهایت Blender 3.0 که خود شامل Cycles X و تغییرات اساسی بعدی Cycles است، قرار است در دسامبر 2021 منتشر شود و احتمالاً Blender 3.1 را در بهار 2022 به بازار عرضه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول