موسسه Blender به تازگی اهداف توسعه خود را برای بلندر در سال جاری اعلام کرده و لیستی از مراحل توسعهی این پروژه در سال 2022 ارائه کرده است. تغییرات پیشنهادی بلندر 2022 شامل یک سیستم texturing مبتنی بر گره جدید، گسترش سیستم گرههای هندسی موجود و قالبهای کاربردی است. در ادامه به جزییات بیشتر در این زمینه میپردازیم.
ویژگیهای بزرگ Blender در سال 2022
فرض بر این است که انتشار عمومی بلندر در هر سه ماه اتفاق بیفتد در نتیجه باید چهار نسخه کاملاً جدید از بلندر در سال 2022 ارائه شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد. در ادامه به ویژگیهای بزرگ Blender در سال 2022 میپردازیم:
به روزرسانی texturing، فیزیک، لغو کتابخانه و قالبهای کاربردی
از چهار پروژه توسعه پیشنهاد شده، یکی از آنها در حال حاضر تعمیرات اساسی ابزارهای texturing بلندر است. هدف از این بروزرسانی، ترکیب تکسچرهای مبتنی بر گره و نقاشی ماسک با مدیریت قلم مو است. از سوی دیگر سیستم فیزیک مبتنی بر گره نیز برنامه ریزی شده و از طریق گسترش سیستم گرههای هندسی معرفی شده است.
Related posts:
علاوه بر این، موسسه Blender دو پروژهی در حال توسعه را برای تکمیل در سال 2022 اختصاص داده است که میتوان به لغو کتابخانه و قالبهای کاربردی اشاره کرد. اولین پروژه، جایگزینی برای سیستم پروکسی قدیمی Blender است که به خطوط تولید VFX و انیمیشن متصل میشود تا مرجع و استفاده مجدد از داراییها را در صحنههای Blender آسانتر کند. دومین پروژه نیز کاربران را قادر میسازد تا تنظیمات سفارشی را برای نرم افزار تعریف کنند.
تاریخ انتشار و نیازهای سیستم بلندر 2022
در حال حاضر نسخهی پایدار Blender 3.1 در 9 مارس منتشر شده و نسخههای Blender 3.2 تا 3.4 نیز بعد از سال 2022 منتشر خواهند شد. این نرم افزار تحت مجوز GPL منبع باز بوده و برای سیستمعاملهای ویندوز 8.1 به بالا، MacOS 10.13 به بالا و لینوکس در دسترس است.