Basefount نرم افزار Animcraft را به عنوان جدیدترین نسخه نرم افزار ساخت کتابخانههای انیمیشنی که میتوانند بین شخصیتهای مختلف یا در چندین برنامه DCC و موتورهای بازی به اشتراک گذاشته شوند، منتشر کرد. Animcraft که ابتدا در سال 2020 منتشر شد، به گونهای طراحی شده است که استودیوها را قادر میسازد تا کتابخانههای قابل استفادهی مجدد را از انیمیشن ایجاد کنند و میتوانند از برنامهای به برنامه دیگر و از شخصیتی به شخصیت دیگر منتقل شوند. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از جدیدترین نسخه Animcraft را در اختیارتان قرار دهیم.
این نرمافزار، انیمیشنهای keyframe یا تصویربرداری حرکتی را جذب کرده، آن را به شخصیتهای جدید هدفگیری میکند و آن را در قالبهای اصلی برنامههای DCC و موتورهای بازی، export خواهد کرد.
بهروزرسانیهای 2.0 و 2.1، ابزارهای ویرایش غیرخطی حرکت را برای ساخت انیمیشنهای جدید از کلیپهای حرکتی و یک سیستم ساخت و ساز صورت و انیمیشن جدید اضافه میکنند.
Related posts:
- آموزش نحوه طراحی پسزمینه انیمیشن در نرمافزار بلندر
- Animate Anything از هوش مصنوعی برای ریگ کردن شخصیتهای سه بعدی استفاده میکند
- معرفی نرم افزار انیمیشنسازی Krita Animation
- جدیدترین نسخه MotionBuilder: بروزرسانی ابزار کاراکترسازی انیمیشن MotionBuilder 2025
- معرفی نرمافزار Adobe Animate برای انیمیشنسازی و طراحی گرافیکی
- نرمافزار شخصیتسازی انیمیشنی سه بعدی Akeytsu رایگان است!
نرم افزار Animcraft 2 همچنین با کاراکترهای ساخته شده در طیف وسیعی از ابزارهای رایج DCC و موتورهای بازی کار میکند و امکان انتقال انیمیشن بین 3ds Max، Blender، Cinema 4D، Maya، Unity و Unreal Engine را فراهم خواهد کرد.
بروزرسانی نسخه Animcraft 2: ویرایش غیرخطی انیمیشن، ابزارهای جدید صورت و انیمیشن
ویژگیهای جدید Animcraft 2.0 و 2.1 شامل ابزارهای جدید ویرایش غیرخطی انیمیشن است که به کاربران اجازه میدهد تا با ترکیب کلیپهای حرکتی در ویرایشگر Animcraft، انیمیشنهای جدیدی ایجاد کنند. انیمیشنهای صورت را میتوان بین هر شخصیتی با صورتهای ایجاد شده با استفاده از مجموعه ابزار بدون هدفگیری مجدد، حتی در بین برنامههای DCC به اشتراک گذاشت.
از طرف دیگر، کاربران میتوانند انیمیشن صورت را مجدداً در یک شخصیت دیگر هدف قرار داده و شخصیت متحرک را با فرمت FBX میتوانند export کنند و امکان استفاده از انیمیشن در Unity و Unreal Engine را فراهم کنند.
Basefount همچنین یک برنامه رایگان عکسبرداری از صورت منتشر کرده است که دادههای حرکت چهره یک بازیگر را از طریق دوربین آیفون یا آیپد ضبط میکند و آن را به صورت real-time برای شخصیتی در Maya پخش خواهد کرد.
بروزرسانی نسخه Animcraft 5.0، ابزار ساخت کتابخانههای انیمیشنی
جدیدترین نرم افزار ساخت کتابخانههای انیمیشنی، Animcraft 5.0 به تازگی منتشر شد. از ویژگیهای جدید این نسخه میتوان به سیستم تصویربرداری حرکتی بدون نشانگر تمام بدن مبتنی بر هوش مصنوعی، موکاپ صورت real-time برای 3ds Max و گزینههای جدید برای ویرایش شخصیتهای MetaHuman اشاره کرد.
ویژگیهای جدید Animcraft 5.0 شامل یک سیستم عکسبرداری بدون نشانگر مبتنی بر هوش مصنوعی است که میتواند حرکت تمام بدن را از ویدیوهای «هر فرمت، طول و اندازه» استخراج کند. این حرکت را میتوان به شخصیتهایی با هر ساختار ریگی که Animcraft پشتیبانی میکند، از جمله هر اسکلت FBX وارد کرد. کاربران میتوانند خروجی را با ویرایش پارامترهای هموارسازی انیمیشن و زمانبندی انگشت پا و مچ پا در سیستم قفل خودکار پا Animcraft تنظیم کنند.
از سوی دیگر، کاربران 3ds Max همچنین از فیلمبرداری real-time صورت در مدلهای آیفون و آیپد با دوربین TrueDepth پشتیبانی میکنند. Animcraft جدید به طور خودکار حالات کلیدی صورت را از فید دوربین استخراج می کند و کتابخانه ای از حالات چهره جهانی ایجاد می کند.
از دیگر تغییرات Animcraft 5.0 میتوان به گزینه import و export انیمیشنها به ریگهای شخصیت Maya AdvancedSkeleton بدون نیاز به نقشهبرداری مجدد دستی اشاره کرد. این بهروزرسانی همچنین گزینههای جدیدی را برای ویرایش صورت در Maya، بهویژه در نواحی صورت اطراف چشمها و دهان اضافه کرده است.
قیمت و سیستم مورد نیاز جدیدترین نسخه Animcraft
Animcraft 2.1 برای سیستمعامل 64 بیتی ویندوز 10 به بالا موجود است. نسخه لینوکس و macOS نیز به زودی عرضه خواهد شد. این نرم افزار فقط به صورت اجارهای منتشر شده و 259 دلار در سال به ازای هر مجوز قفل شده با گره هزینه دارد. از سوی دیگر نسخه پیشرفته، که شامل ابزارهای ویرایش DNA MetaHuman است، 599 دلار در سال هزینه دارد. افزونهی این نرم افزار نیز از 3ds Max 2016 به بالا، Blender 2.83، Cinema 4D R20-22، Maya 2016 به بالا، Unity 2017 به بالا و Unreal Engine 4.23 به بالا پشتیبانی میکند.