Arnold 7.2.3 پشتیبانی از نمونه برداری نور جهانی را هنگام رندر کردن در GPU، بهبود سرعت رندر در صحنه هایی با نورهای متعدد و همچنین گسترش سایه زن جدید را اضافه کرده است. از سوی دیگر کاربران هودینی با Apple Silicon میتوانند از جدیدترین نسخه Arnold 7.2.3 استفاده کنند و این نسخه زمانهای رندر را در مکهای دارای تراشههای M1 کاهش میدهند. با مازستا همراه باشید.
علیرغم تغییر اندک در نسخههای مختلف، Arnold 7.2.3 بهبود قابل توجهی در عملکرد روی GPU را ارائه میکند. از سوی دیگر سیستم جدید نمونه برداری نور جهانی (GLS) معرفی شده در Arnold 7.2.1 اکنون در آرنولد GPU پشتیبانی میشود.
علاوه بر این، Arnold برای Houdini (HtoA) و پلاگین ادغام Houdini، از Apple Silicon پشتیبانی میکند. این تغییر منجر به افزایش سرعت “تا 1.45 برابر” می شود، اما در نسخه اولیه، تنها پردازندههای نسل قبلی اپل M1 پشتیبانی میشوند. شایان ذکر است که پشتیبانی Native Apple Silicon قبلا فقط در Arnold برای Cinema 4D و Arnold برای Maya در دسترس بود.
سایر تغییرات در آرنولد 7.2.3 شامل جهت بازگشت جدید و فاصله تا نزدیکترین پارامترهای ضربه در سایه زن است که برای ایجاد جلوههای آرایش دیجیتال استفاده میشود.
پشتیبانی در افزونههای یکپارچه سازی
در حال حاضر، سه پلاگین آرنولد برای پشتیبانی از ویژگیهای جدید به روز شدهاند:
- 3ds Max: هنوز آپدیت نشده است
- Cinema 4D: نسخهی C4DtoA 4.6.4
- Houdini: نسخهی HtoA 6.2.3.0
- Katana: هنوز به روز نشده است
- Maya: نسخهی MtoA 5.3.3
سیستم مورد نیاز و دسترسی
Arnold 7.2.3 برای سیستمعاملهای Windows 10+، RHEL/CentOS 7 به بالا Linux و macOS 10.13 به بالا در دسترس است. پلاگینها نیز برای 3ds Max، Cinema 4D، Houdini، Katana و Maya در دسترس خواهند بود.
رندر GPU فقط در ویندوز و لینوکس پشتیبانی میشود و به GPU سازگار Nvidia نیاز دارد. این نرم افزار فقط به صورت اجارهای ارائه شده و اشتراک تک کاربره 50 دلار در ماه یا 400 دلار در سال هزینه دارد.