موتور رندر Arnold 7.2.1 به تازگی از یک سایهزن جدید پشتیبانی کرده و همچنین امکان نمونهبرداری نور جهانی را ارائه میدهد. در این نسخه همچنین شاهد افزایش پشتیبانی USD هستیم. پلاگینهای 3ds Max، Cinema 4D، Houdini و Maya همگی برای پشتیبانی از ویژگی های جدید به روز شده اند. با مازستا همراه باشید تا به معرفی امکانات جدید Arnold 7.2.1 بپردازیم.
جذابترین ویژگی جدید در آرنولد 7.2.1 قابلیت distance shader است که از پرتوهای نمونه برای تخمین فاصله از نقطه سایه تا نزدیکترین سطح استفاده میکند، سپس آن فاصله را به یک گرادیان رنگ نقشه نگاری میکند. این قابلیت، امکان ایجاد جلوههای زیبا به سبک موشن گرافیک را فراهم خواهد کرد.
از دیگر ویژگیهای جدید میتوان به نمونهبرداری جهانی نور اشاره کرد که زمان رندر را در صحنههایی با نورهای متعدد کاهش میدهد. این بهروزرسانی همچنین پشتیبانی USD را افزایش داده و از سایهزنهای MaterialX بیشتری پشتیبانی میکند. در واقع Arnold 7.2.1 اکنون از سایهزنهای کتابخانه استاندارد MaterialX برای ایجاد و دستکاری BSDF، VDF و EDF پشتیبانی میکند.
بهبود عملکرد این نسخه، شامل بارگذاری سریعتر حجمهای OpenVDB در ویندوزبوده و باید اشاره کنیم که بارگیری در یک دستگاه 112 هستهای تا 4.5 برابر سریعتر خواهد شد. از سوی دیگر عملکرد رندر حجمها و صحنهها با استفاده از مدیریت رنگ OCIO در سیستمهای چند هستهای بهبود یافته است.
سیستم مورد نیاز و دسترسی
Arnold 7.2.1 برای Windows 10 به بالا، RHEL/CentOS 7 به بالای Linux و macOS 10.13 به بالا در دسترس است. پلاگین آن نیز برای نرم افزارهای 3ds Max، Cinema 4D، Houdini، Katana و Maya در دسترس هستند. از سوی دیگر رندر GPU فقط در ویندوز و لینوکس پشتیبانی میشود و به کارت گرافیک Nvidia نیاز دارد. این نرم افزار فقط به صورت فقط اشتراکی ارائه شده است و اشتراک تک کاربره اکنون 50 دلار در ماه یا 400 دلار در سال هزینه دارد.