اتودسک به تازگی، جدیدترین نسخه از موتور رندر گرافیکی Arnold 7.3.2 را منتشر کرده است. این به روز رسانی امکان تنظیم رنگ و اشباع رنگ را در هنگام نقشه برداری رنگی تصاویر سایه دار فراهم میکند و رندر حجم و پیوند نور را بهبود میبخشد. با مازستا همراه باشید تا جزییات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهیم.
Arnold 7.3.2 گردش کار جدیدی را در سایه زن به روز میکند و امکان تنظیم رنگ و اشباع تصویر را فراهم می کند. از سوی دیگر پارامترهای جداگانهای برای کنترل رنگ و اشباع تصویر پایه، شبح، لبهها و مولفه خاص وجود دارد.
این بهروزرسانی همچنین نحوه محاسبه albedo را هنگام رندر کردن حجمها تغییر میدهد، دقت صدای albedo AOV را بهبود میبخشد و حذف نویز مصنوعی را کاهش میدهد. از سوی دیگر بهبودهای عملکرد شامل بهروزرسانیهایی برای پیوند نور است که با نمونهبرداری جهانی نور اکنون برای هر گروه از چراغهای متصل به یک شکل اعمال میشود. طبق گفته Autodesk، صحنه آزمایش ALab USD هنگام استفاده از نمونه برداری نور تا “دو برابر سریعتر” شده است.
همچنین بهروزرسانیهایی برای رندر GPU و پشتیبانی از سایهزنهای OSL وجود دارد. شایان ذکر است که نرم افزار Arnold 7.3.2 اکنون از OpenVDB 11.0، آخرین نسخه کتابخانه دادههای حجمی استفاده میکند.
در نهایت تمام پلاگینهای Arnold 7.3.2 برای پشتیبانی از ویژگیهای جدید به روز شدهاند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
3ds Max: MAXtoA 5.7.2.0
Cinema 4D: C4DtoA 4.7.31
Houdini: HtoA 6.3.2
Katana: KtoA 4.3.2.0
Maya: MtoA 5.4.2
قیمت و سیستم مورد نیاز
Arnold 7.3.2 برای سیستمعاملهای Windows 10 به بالا، RHEL/CentOS 7 به بالای Linux و macOS 10.13 به بالا در دسترس است. افزونهی Arnold نیز برای 3ds Max، Cinema 4D، Houdini، Katana و Maya در دسترس خواهد بود. البته رندر GPU فقط در ویندوز و لینوکس پشتیبانی میشود و به GPU سازگار Nvidia نیاز دارد.
این نرم افزار فقط به صورت اجارهای در دسترس است و اشتراک تک کاربره 50 دلار در ماه یا 400 دلار در سال هزینه دارد.