به تازگی Autodesk مستندات آنلاین ویژگی های جدید را در 3ds Max 2025.3، بروزسانی نرم افزار مدلسازی و رندر سه بعدی منتشر کرده است. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از جدیدترین نسخه 3ds Max را در اختیارتان قرار دهیم.
بهروزرسانی نسخه 3ds Max 2025.1
این نسخه جدا از یک سایه زن جدید Turbulent Color Noise OSL، عمدتاً شامل بهروزرسانیهای گردش کار بوده، اصلاحکنندههای Array و Boolean را بهبود میبخشند و رنگآمیزی پوست را سادهتر میکنند. با مازستا همراه باشید.
برای مدلسازی رویهای، اصلاحکننده Boolean چندین بهبود گردش کار را برای مشبندی حجم دریافت میکند. از سوی دیگر اصلاح کننده آرایه که برای ایجاد آرایههای سه بعدی از اشیاء استفاده میشود، اکنون “تا 250٪” سریعتر پردازش میکند.
از سوی دیگر هنرمندان کاراکتر پارامترهای جدیدی را برای Paint Weights در Skin Modifier دریافت میکنند. این تغییر، استفاده از [Shift] + [Alt] را برای تنظیم قدرت رنگ آمیزی برای وزن پوست، آسانتر میکند. این نسخه همچنین از عملکرد جدید Arnold 7.3.1 پشتیبانی می کند.
بهروزرسانی نسخه 3ds Max 2025.2
این بهروزرسانی Flow Retopology را برای 3ds Max معرفی کرده که یک افزونه جدید بوده و به مشترکان 3ds Max اجازه میدهد تا کارهای پیچیده retopology را در فضای ابری پردازش کنند.
سایر تغییرات شامل پشتیبانی از دادههای برداری در قالب SVG، از پتنظیمات پیشفرض جدید برای اصلاح کننده کانال داده و بهروزرسانی به USD برای پلاگین های 3ds Max و Arnold برای 3ds Max است.
از سوی دیگر برای کار مدلسازی و طراحی سهبعدی، 3ds Max 2025.2 گزینهای برای import کردن و export دادههای برداری در قالب SVG اضافه کرده است. همچنین طرحهای وکتور وارد شده با فرمت SVG با حفظ رنگها و ضربهها به spline در داخل 3ds Max تبدیل میشوند و با گزینه اعمال اصلاح کننده Extrude خودکارسازی عملیات مدلسازی پیچیده به شکلی سادهتر انجام خواهد شد.
از این پس مشترکین 3ds Max میتوانند ماهانه 30 شغل را در فضای ابری پردازش کنند، به شرطی که تکمیل آنها بیش از شش ساعت طول نکشد.
شایان ذکر است که پلاگین گردش کار USD 3ds Max نیز به روز شده و گزینه ای برای استفاده از دوربین ها در مرحله USD در نمای 3ds Max اضافه شده است. همچنین برای پویانمایی چهره، اکنون میتوان شکلگیری پیشرونده تولید شده توسط Morpher Modifier را بهعنوان شکلهای ترکیبی بین USD صادر کرد.
این بهروزرسانی همچنین کنترلکنندههای جدید USD و گزینهای برای انتخاب انبوه پریمهای USD در USD Explorer را اضافه میکند.
بهروزرسانی نسخه 3ds Max 2025.3
اتودسک جدیدترین نسخه 3ds Max را منتشر کرده است. بهبودهای این نسخه شامل بهروزرسانیهای Array Modifier و Boolean Modifier برای زمانهای پردازش بسیار سریعتر، بهبود در گردشهای کاری انیمیشن و معرفی مدل سایهزنی OpenPBR است. این نسخه همچنین بهروزرسانی جدیدی را برای پلاگین Universal Scene Description و همچنین بهبودهایی در موتور رندر Arnold for 3ds Max به ارمغان میآورد.
Array Modifier اکنون تا 250% پردازش سریعتری ارائه میکند که نسبت به نسخههای قبلی افزایش قابلتوجهی داشته است. Boolean Modifier نیز بهینه شده است و به افزایش سرعت 20-50٪ برای عملیات مش بندی مبتنی بر حجم کمک میکند.
برای انیماتورها، 3ds Max 2025.3 به مشکلات طولانی مدت در جعبه ابزار انیمیشن شخصیتها و Biped میپردازد. 3ds Max همچنین OpenPBR را معرفی کرده که یک مدل سایهانداز جدید لوده و توسط Autodesk و Adobe توسعه یافته است. OpenPBR که به عنوان جانشین Autodesk Standard Surface قرار گرفته است، تنظیمات اولیه متریال از نظر فیزیکی واقعی و قابلیت همکاری بین برنامههای مختلف را معرفی میکند. مواد جدید در ویرایشگرهای Slate و Compact Material موجود است و توسط موتور رندر آرنولد در نسخه 2025.3 پشتیبانی میشود.
از سوی دیگر افزونه بهروزرسانیشده «Universal Scene Description» اکنون به کاربران کنترل بیشتری بر ویژگیهای اصلی ارائه میدهد و امکان بازرسی و ویرایش آسانتر داراییهای USD را فراهم میکند. ویژگیهای اضافی شامل امکان وارد کردن منحنیهای USD بهعنوان اشکال 3ds Max و گزینههای snapping پیشرفته برای پریمهای مش USD، به علاوه موارد دیگر است.
همچنین پلاگین آرنولد 5.7.5.0 برای 3ds Max ارتقا یافته است تا دارای ویژگیهای جدید متنوعی باشد. این نسخه سایهزن سطح جدید OpenPBR را ادغام میکند و واقعگرایی سطح را با مدلهای بازتابی بهتر و پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD در حذف نویز از طریق فناوری Open Image Denoise اینتل بهبود میبخشد.
دیگر پیشرفتهای آرنولد شامل رندر افزایشیافته، زمانهای راهاندازی سریعتر برای رندر مبتنی بر GPU، و معرفی نوار ابزار قابل تنظیم برای دسترسی سریعتر به ابزارهای آرنولد است. علاوه بر این، پارامترهای جدید پراکندگی حجم، امکان ارائه کارآمدتر و دقیقتری از صحنههای پیچیده مانند ابرها را فراهم میکند.
قیمت و سیستم مورد نیاز نرم افزار مدلسازی و رندر سه بعدی 3ds Max 2025
3ds Max 2025.2 با ویندوز 10 به بالا سازگار است. هزینه اشتراک جدیدترین نسخه 3ds Max، نرم افزار مدلسازی و رندر سه بعدی 3ds Max 2025 حدود 235 دلار در ماه 1875 دلار در سال است. از سوی دیگر در بسیاری از کشورها، هنرمندانی که کمتر از 100000 دلار در سال درآمد دارند و روی پروژه هایی با ارزش کمتر از 100000 دلار در سال کار می کنند، واجد شرایط اشتراک Indie هستند که هزینه آن 305 دلار در سال است.