سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

جدیدترین نسخه‌ Maya: بروزرسانی نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya 2025.3

جدیدترین نسخه Maya
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 29 مهر 1403

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

طبق مستندات آنلاین، ویژگی های جدید در Maya 2025.1 به عنوان جدیدترین نسخه Maya منتشر شده است. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از بروزرسانی نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya 2025 را در اختیارتان قرار دهیم.

به‌روزرسانی نسخه Maya 2025.1

این نسخه یک به‌روزرسانی گسترده است که یک پلاگین جدید Flow Retopology را برای پردازش کارهای retopology در فضای ابری و پیش‌نمایش جریان‌های کاری جدید برای تقلب کاراکتر در Bifrost معرفی می‌کند.

نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya
بروزرسانی نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya

همچنین بهبودهای گردش کار در ابزارهای مدل‌سازی سه بعدی و انیمیشن و پشتیبانی بهتر از گردش‌های کاری MaterialX در مجموعه ابزار توسعه ظاهر LookdevX وجود دارد.

از سوی دیگر Smart Extrude، سیستم جدید هندسه اکستروژن که از 3ds Max به Maya در Maya 2025 منتقل شده است، چندین بهبود گردش کار را در Maya 2025.1 دریافت می کند.

جدیدترین نسخه Maya
جدیدترین نسخه Maya

برای مدل‌سازی مجدد مدل‌ها، Autodesk Flow Retopology را برای Maya 1.0 منتشر کرده که یک افزونه جدید بوده و جدا از برنامه اصلی در دسترس است. Autodesk همچنین LookdevX را به‌روزرسانی کرده که مجموعه ابزاری برای ایجاد نمودارهای سایه‌انداز USD و MaterialX است و در Maya 2024 ارائه شده است. مدل داده جدید MaterialX اکنون از سایه‌زن‌های حجمی و همچنین سایه‌زن‌های سطحی و جابه‌جایی پشتیبانی می‌کند و پیش‌نمایش جلوه‌های حجمی مانند دود را ممکن می‌سازد.

همچنین اکنون امکان پیش نمایش بسیاری از متریال کلیدی آرنولد، از جمله standard_surface، در حین کار با مدل MaterialX وجود دارد.

به‌روزرسانی نسخه Maya 2025.2

Autodesk نسخه جدید Maya 2025.2 و بروزرسانی نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya را برای جلوه های بصری، انیمیشن و توسعه بازی ارائه کرده و همچنین نسخه Maya Creative 2025.2 را منتشر کرده است. این بروزرسانی شام یک تغییر شکل‌دهنده ML مبتنی بر یادگیری ماشین بوده است. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای افزونه‌های LookdevX، Arnold برای USD در جدیدترین نسخه Maya وجود دارد.

نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی جدید مایا، به کاربران این امکان را می‌دهد تا شخصیت‌هایی را با ریگ‌های پیچیده و آهسته پردازش کنند و به تغییر شکل‌دهنده آموزش دهند تا تغییر شکل‌هایی را که در مش کاراکتر ایجاد می‌کنند، نشان دهد. سپس یک انیماتور می‌تواند پیش از بازگشت به نسخه اصلی در زمان رندر، تعامل بیشتری با تقریب یادگیری ماشینی انجام دهد.

نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya

به طور کلی ML Deformer تنها ویژگی جدید در جدیدترین نسخه Maya یعنی Maya 2025.2 است که در یادداشت‌های انتشار فهرست شده است. البته این نسخه Maya 2025.2 همچنین شامل به‌روزرسانی‌هایی برای چندین پلاگین همراه است. برای مثال پلاگین یکپارچه سازی برای آرنولد نیز به روز شده است که آرنولد برای مایا 5.4.2.1 از ویژگی های جدید Arnold 7.3.2، از جمله toon-mapping پشتیبانی می کند.

همچنین تعدادی بهبود در جریان کار وجود دارد که می‌توان به پریم های USD در Outliner مایا و گزینه های جدید برای صادرات USD اشاره کرد.

به‌روزرسانی نسخه Maya 2025.3

Autodesk مستندات آنلاین ویژگی های جدید را در Maya 2025.3، جدیدترین نسخه نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی خود، منتشر کرده است. این به‌روزرسانی، الگوریتم بولی مایا را بازسازی می‌کند و عملیات مدل‌سازی بولی را در مدل‌های پیچیده و آنهایی که از نظر هندسه مشکل دارند قابل اعتمادتر می‌کند.

همچنین به لطف پشتیبانی از استاندارد جدید متریال باز در مجموعه ابزار LookdevX و رندر آرنولد، اکنون می توان با متریال OpenPBR در مایا کار کرد. از سوی دیگر مجموعه ابزار شبیه‌سازی Bifrost برای مایا گزینه جدیدی برای شبیه‌سازی‌ها در فضای ابری دریافت می‌کند.

جدیدترین نسخه Maya

به طور کلی تغییرات کلیدی در مایا شامل به‌روزرسانی مدل‌سازی بولی است. الگوریتم Boolean نرم افزار اکنون به روز شده است تا با الگوریتم 3ds Max مطابقت داشته باشد، همچنین قابلیت پیش بینی و قابلیت اطمینان عملیات بولی را بهبود می بخشد. به گفته Autodesk، این بهبود بسیار قابل توجه است و در آزمایش های داخلی، سیستم بولی قدیمی در 6٪ موارد شکست می‌خورد که با الگوریتم جدید به 0٪ کاهش یافته است.

تغییرات دیگر شامل کلیدهای جدید Auto-resize در بزرگنمایی است که اندازه کلیدها را هنگام بزرگنمایی تغییر می دهد و تنظیمات جدید برای کنترل ظاهر دسته‌های مماس در نمای نمودار را فراهم می‌کند.

در خارج از برنامه اصلی، به‌روزرسانی‌هایی برای پلاگین‌های کلیدی همراه با Maya، از جمله LookdevX، مجموعه ابزار جدید look dev معرفی شده در Maya 2024 وجود دارد. تغییر بزرگ در LookdevX برای Maya 1.6.0 پشتیبانی از OpenPBR، استاندارد جدید متریال باز توسعه یافته توسط Autodesk و Adobe است. همچنین یک جانشین یکپارچه برای Autodesk Standard Surface و Adobe Standard Material، برای افزایش قابلیت همکاری بین متریال و برنامه‌های کاربردی CG در نظر گرفته شده است.

جدیدترین نسخه Maya

سایر تغییرات شامل گزینه ذخیره ترکیبات گروه‌هایی از گره‌ها در نمودار سایه‌زنی برای استفاده مجدد در پروژه‌های آینده یا اشتراک‌گذاری با همکاران است. همچنین سه نوع گرادیان جدید Radial، Circular و Box در گره Ramp وجود دارد.

OpenPBR نیز اکنون در ادغام مایا برای رندر آرنولد پشتیبانی می‌شود. آرنولد برای Maya 5.4.5 یک سایه زن OpenPBR Surface جدید و ابزارهایی برای تبدیل سایه زن‌های aiStandardSurface Arnold به OpenPBR Surface معرفی می‌کند. این نسخه همچنین سایه‌زن‌های Ramp خود آرنولد را به‌روزرسانی می‌کند، که حالت‌های رمپ سه بعدی جدید و گزینه اضافه کردن نویز رویه‌ای به رمپ‌های تولید شده را دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر تصویرگر Tonemap حالت Heatmap خود توصیفی را دریافت کرده که جلوه‌هایی به سبک نقشه حرارتی در رندرها ایجاد می‌کند. برای حذف نویز رندرها، حذف نویز OIDN (OpenImageDenoise) اکنون در پردازنده‌های گرافیکی AMD و NVIDIA در ویندوز و پردازنده‌های سیلیکون اپل در macOS پشتیبانی می‌شود.

جدیدترین نسخه Maya

Bifrost برای Maya، افزونه multiphysics Maya را با به‌روزرسانی جالبی ارائه کرده و همچنین برای Maya 2.11 که یک چارچوب آزمایشی ماژولار ریگینگ را معرفی می‌کند. کاربران همچنین گزینه‌ای برای تولید شبیه‌سازی‌های مختلف با طیف وسیعی از مقادیر پارامتر، در فضای ابری دارند.

Autodesk همچنین Maya Creative 2025.3 را منتشر کرده است که نسخه جدیدی برای استودیوهای کوچکتر بوده و به صورت پرداختی در دسترس است.

قیمت و سیستم مورد نیاز جدیدترین نسخه Maya

جدیدترین نسخه Maya 2025.3 برای سیستم‌عامل‌های Windows 10 به بالا، RHEL و Rocky Linux 8.7/9/3 و macOS 12.0 به بالا در دسترس است. این نرم افزار نیز فقط به صورت اشتراکی ارائه شده و هزینه اشتراک 235 دلار در ماه یا 1875 دلار در سال است. نرم افزار مدل سازی و انیمیشن سه بعدی Maya یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهایی است که هنرمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

در بسیاری از کشورها، هنرمندانی که کمتر از 100,000 دلار در سال درآمد دارند و روی پروژه هایی با ارزش کمتر از 100,000 دلار در سال کار می کنند، واجد شرایط اشتراک Maya Indie با قیمت 305 دلار در سال هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول