اتودسک به تازگی جدیدترین نسخه از نرم افزار مدل سازی و رندر سه بعدی 3ds Max 2024.1 را منتشر کرد. این نسخه اصلاحکنندههای Array و Boolean را بروزرسانی کرده و ابزارهای مدلسازی Spline را گسترش داده است. همچنین در این نسخه شاهد بهبود گردش کار Copy و Paste انیمیشن خواهیم بود و امکان سفارشیسازی عناصر UI سادهتر شده است. با مازستا همراه باشید تا به جزییات بیشتر در مورد تغییرات نسخه جدید 3ds Max 2024.1 بپردازیم.
تغییرات نسخه جدید 3ds Max 2024.1
تغییرات این نسخه شامل بروزرسانی اصلاحکنندههای Array و Boolean بوده و علاوه بر این، گزینههای جدیدی برای کنترل نحوه چیدمان عناصر در آرایهها، وجود دارد. از سوی دیگر تغییرات در ابزارهای مدلسازی Spline شامل اتصال خودکار گرههای باز است.
تغییرات در متریال و رندر شامل گزینه import کردن چندین تصویر به ویرایشگر Slate Material و پشتیبانی از عمق میدان سفارشی دوربین فیزیکی در نمای viewport است. همچنین بهبودهای گردش کار در سیستم مدیریت رنگ OCIO وجود دارد.
سایر تغییرات شامل گزینه سفارشی کردن ویژگیهای پیشفرض در عناصر رابط مانند spinner، checkbox، radio button و غیره بهطور مستقیم در UI، به جای MAXScript است. اکنون امکان انتخاب بین سه اندازه پیشفرض نوار پیمایش، مستقیماً در Preferences وجود دارد.
از سوی دیگر افزونه های USD و Arnold بهروز شدهاند و همچنین MAXtoA 5.6.2.0 یک بهروزرسانی رفع اشکال است، اما شامل ویژگیهای جدید MAXtoA 5.6.1.0 از جمله یک سایهزن جدید چشمنواز خواهد بود.
قیمت و سیستم مورد نیاز
3ds Max 2024.1 برای ویندوز ۱۰ پلاس در دسترس بوده و فقط به صورت اشتراکی ارائه شده و هزینه اشتراک آن 235 دلار در ماه یا 1875 دلار در سال است. البته هنرمندانی که کمتر از 100,000 دلار در سال درآمد دارند و روی پروژه هایی با ارزش کمتر از 100,000 دلار در سال کار می کنند، واجد شرایط اشتراک Indie هستند که اکنون 305 دلار در سال هزینه دارد.
Related posts:
- Flex به عنوان سیستم قیمت گذاری جدید اتودستک منتشر شد!
- Autodesk نسخه 3ds Max 2023.1 را منتشر کرد
- معرفی راهنمای نرم افزار Autodesk Revit از مبتدی تا حرفهای
- Autodesk جدیدترین نسخهی Flame 2024.2 را منتشر کرد
- جدیدترین نسخه MotionBuilder: بروزرسانی ابزار کاراکترسازی انیمیشن MotionBuilder 2025
- 3ds Max یا Maya: کدام انتخاب بهتری است؟