بعد از مدتها انتظار، بروز رسانی ارزشمندی برای Autodesk releases 3ds Max 2021.3 آمد که قابلیت های بسیار جالب و کاربردی را به این برنامه اضافه میکند .
3ds Max 2021.3
در این بروز رسانی مهمترین نکته ای که میتوان به آن اشاره کرد قابلیت Quad-Based Mesh هاست که بخشی از قابیت ابزار Autodesk Retopology است. این ابزار که بزودی در تمامی نرم افزارهای اتودسک آن را بیشتر خواهید دید، با الگوریتم های بسیار قدرتمند Subdivision میتواند مش های شما را به صورت بسیار تمیز و بدون از بین بردن جزییات تبدیل به Quad Mesh کند.
شما برای استفاده از این قابلیت باید Autodesk Retopology Tools را دانلود و استفاده کنید تا بتوانید فرایند ریتوپولوژی مدل های خود را با الگوریتم های جدید انجام دهید. این قابلیت به شما اجازه میدهد که مدلهای Sculpt شده و یا مدلهایی که در ساخت آنها جزییات و روشهای مختلفی را استفاده کرده اید به سادگی به یک Mesh سالم، بهینه و Quad Face تبدیل نمایید. با این روش میتوانید مدلهای اسکن شده یا اسکالپت شده از نرم افزارهای دیگر مانند Zbrush را برای انیمیشن و ادامه پروژه به طرز بسیار موثری بهینه کنید . کافی است که جزییات را در Displacment Map و … Bake کنید و در زمان رندر به مش اضافه نمایید.
این افزونه قدرتمند به Autodesk releases 3ds Max 2021.3 اجازه میدهد که با سه الگوریتم متفاوت روشهایی که در حال حاضر در ابزار Autodesk Retopology Tools، شامل ReForm و QuadriFlow و سیستم Instant Mesh است .
Autodesk releases 3ds Max 2021.3
lدر این نسخه میتوانید از قابلیت لودینگ سریع تکسچرهای PBR و تولید PBR Material از آنها استفاده نمایید. همانند آنچه که در نرم افزارهای دیگر در حال رخ دادن است، در Autodesk releases 3ds Max 2021.3 میتوانید افکت Bloom را در viewport مشاهده نمایید. این یک حرکت روبه جلو از اتودسک است که توانسته است، کیفیت محیط نمایش خود را ارتقا دهد. شما میتوانید علاوه بر میزان و شدت Bloom ، quality و radius, strength, tint, threshold وsmoothing, و dirt map را در ویوپورت کنترل کنید .
همچنین برای افزایش سرعت بیشتر کاربران میتوانند در محیط Active Shade Viewport بجای رندرینگ کامل ، از کیفیت های پایین تر 1/8, 1/4, 1/3, 1/2 رزولوشن استفاده کرده تا سرعت بالاتری را در پیش نمایش داشته باشند.
Arnold Renderer
طبق انتظار، موتور رندرینگ Arnold 6.1 نیز با قابلیت های جدید خود در این نسخه در دسترس کاربران است. Node های جدید Post Proccessing ، nested dielectrics و رندرینگ سریعتر با GPU و Random Walk 2 Sub Surface Scattering برای متریال های فیزیکال در این نسخه به Autodesk releases 3ds Max 2021.3 اضافه شده است.
Path Deform
ویرایشگر Path Deform مجددا از نوع برنامه نویسی شده است تا بهینه تر و بهتر عمل کند. در نتیجه این تغییر بازده کاری و استفاده از قابلیت های جدید و پشتیبانی از چند منحنی در مسیر، قابلیت برگشت و بهبود در پایداری را خواهید داشت.
Selection Methods
در Autodesk releases 3ds Max 2021.3 انتخاب موضوعات و جزییات در مانیتورهای HD بهبود داده شده است. هر چه مانیتور بزرگتر باشد، انتخاب و شعاع حرکتی انتخاب تغییر کده تا بتوانید بهترین حالت و راحت ترین انتخاب را بروی موضوعات داشته باشید. وقتی که برای اولین بار نسخه 2021.3 را اجرا کنید، به صورت خودکار رزولوشن تصویر شما تشخصی داده شده و بهینه سازی ها انجام می شود.
کاربران میتوانند Selection Pixel Radius را در تنظیمات ویوپورت به صورت دلخواه تغییر دهند تا نتایج کاربری بهتری در انتخاب داشته باشند. در این نسخه بهبود هایی در زمانی که اجسامی بروی همدیگر قرار دارند و انتخاب آنها دشوار است، صورت گرفته تا بتوانید به راحتی موضوع مورد نظر را انتخاب کنید.
Spline Chamfer
شما میتوانید پارامترهای جدیدی را برای پخ زنی منحنی های در اختیار داشته باشید. Minimum Angle Threshold بر اساس درخواست شما، میتواند بروی زانویی های هر Vertex در زمان پخ زنی کنترل داشته باشد. همچنین محاسبه Champer در لبه ها و نقاط در طول منحنی ساده تر و دقیق تر شده است.
3ds Max 2021.3
قابلیت های دیگری که در این نسخه وجود دارد شامل الگوریتم جدید Remshing , Preserve Mesh Data , default initial Maxscript , بهبود Protection در مقابل کدها مخرب که در نسخه های قبلی کاربران را کلافه کرده بود و مدیریت جدید پلاگین است که همگی به شما کمک میکند تجربه بهتری از این نرم افزار قدرتمند داشته باشید.