به تازگی یک شبکه عصبی قدرتمند ساخته و راهاندازی شده که میتواند از مجموعهای از تصاویر دو بعدی، صحنههای سه بعدی را ایجاد کند و به شما این امکان را میدهد تا فضاها را به عنوان محیطهای سه بعدی کاوش کنید. فرایند این شبکه بسیار ساده است و شما فقط باید مجموعهای از تصاویر را تهیه کنید و سپس آن را در اختیار این مدل شبکهی عصبی قرار دهید تا فضای سه بعدی در اختیارتان قرار گیرد.
این شبکه پس از دریافت تصاویر دو بعدی از یک محیط، با استفاده از مجموعهای از نقاط، زاویه مناسب را انتخاب میکند، به تصاویر عمق میدهد و بدون هیچگونه مصنوعات اضافی، فضای سه بعدی را در اختیارتان قرار میدهد.
این سیستم با اشیاء پیچیده کار میکند و حتی میتواند پوشش گیاهی یا اشیاء پیچیده مانند نردهی راه پله یا زیور آلات را به صورت سه بعدی بازآفرینی کند. این مدل شبکهی عصبی عملکردی بهینه را ارائه کرده و از تمامی روشهای قبلی که تاکنون برای ایجاد صحنههای سه بعدی ارائه شده بودند بهتر عمل میکند.
Related posts:
- خداحافظ رندرینگ، سلام بر NewArc.ai
- مدیریت Shotها با foundry HIERO
- همکاری شرکتهای Weta Digital و SideFX در راستای راهاندازی سرویس ابری WetaH
- مدلسازی پارامتریک با GrassHopper
- کتابخانه ActorCore در بروزرسانی جدیدی کاراکترهای سه بعدی و ۳۲ حرکت جدید را منتشر کرد
- cebas پلاگین thinkingParticles 7 را برای 3ds Max منتشر کرد!
از سوی دیگر هم از نظر کیفیت و هم از نظر سرعت تقریباً در تمام صحنهها شاهد عملکرد بسیار خوبی در این مدل خواهید بود. از این شبکهی عصبی میتوان برای ایجاد نمای جدید سه بعدی و سبک سازی چند نما استفاده کرد.
از سوی دیگر این شبکهی عصبی جدید ارائه شده، از انتقال سبک نیز پشتیبانی میکند، بنابراین میتوانید نقاشیها را به عنوان صحنههای سه بعدی بازسازی کنید یا سبک خاصی را در محیط سه بعدی اعمال کنید. اما چگونه و کجا میتوان از این مدل استفاده کرد و چگونه میتوان از این شبکه عصبی در بازیها استفاده کرد؟
هنوز جزییات دقیقی در این زمینه منتشر نشده اما این شبکهی عصبی میتواند کاربردهای متنوعی در زمینههای مختلف VR داشته باشد و قطعا بسیار جذاب خواهد بود. تصور کنید که با این قابلیت میتوانید تصاویری از فضای یک فیلم را به یک محیط سه بعدی تبدیل کرده و در آن محیط گشت و گذار کنید.