شرکت Allegorithmic یک آموزش 8 مرحله ای را به منظور ساخت و تولید متریال چوب و تخته های قدیمی و کهنه در ویدیوهای زیر آماده کرده است. این آموزش در Substance Designer به منظور تولید یک جلوه متریال چوب کهنه و فرسوده کاملا طبیعی ایجاد شده است.
ویدیوهای زیر در 8 مرحله با مشخصات زیر ارائه میشود
4. Creating the height maps
5. Using vector Warp offset
6. Integrating the wood knots
7. Adding the nails
8. Creating the roughness map
متریال چوب کهنه و فرسوده
در این مرحله با شروع کار تولید متریال چوب کهنه در سابستنس دیزاینر، اقدام به تولید فرم اولیه چوب و PATTERN آن خواهید کرد.
Creating the wood knobs
در مرحله دوم، برجستگی های اصلی چوب را برای رسیدن به فرم دلخواه ادامه خواهیم داد. در این بخش میتوانید با برخی از مفاهیم در برنامه Substance Designer به خوبی آشنا شوید.
Creating the wood Pattern
در ویدیوی سوم، در ادامه روند تولید متریال چوب کهنه و فرسوده، میتوانید به راحتی با توضیحات ارائه شده، مباحث تکمیلی ایجاد الگوی چوب را به منظور ایجاد برجستگی مورد بررسی قرار دهید.
Creating the height maps
در ویدیوی چهارم، در ادامه روند تولید متریال چوب کهنه و فرسوده، میتوانید به راحتی با توضیحات ارائه شده، مباحث height map را به منظور ایجاد برجستگی مورد بررسی قرار دهید.
Using vector Warp offset
در این بخش ابزارهای تکمیلی برای ساخت متریال چوب کهنه و فرسود، و آشنایی بیشتر با توانایی های سابستنس دیزاینر را مشاهده خواهید نمود.
Integrating the wood knots
حال نوبت به موارد پیچیده تر و ایجاد پستی و بلندی بروی سطح چوب به صورت حرفه ای می باشد. در این ویدیو با کلیات تعامل بین گره ها و ایجاد سطح تکمیلی آشنا خواهید شد.
Adding the nails
عوارض و جزییات بیشتر برای تولید یک تخته چوب قدیمی، ایجاد ناخن و ضدگی ها، محل قرارگرفتن میخ و … در این ویدیو بررسی می شود.
Creating the roughness map
در آخرین مرحله، برجستگیهای ریز و همواری یا roughness map سطح چوب و تکمیل متریال قدیمی را ادامه خواهید داد تا کار تکمیل شود.