ادوبی یک نسخهی نمایشی از یک پروژه تحقیقاتی جالب و جدید را ارسال کرده است که این قابلیت به کاربران این امکان را میدهد تا در پروژه Adobe R&D، مدلهای سه بعدی را به سادگی با کلیک و کشیدن ویرایش کنند. در ادامه به معرفی این قابلیت که هنوز یک پروژهی تحقیقاتی است خواهیم پرداخت.
این سیستم که کاربردهای بالقوهای در مجموعه ابزارهای جدید مدل سازی در Substance 3D Designer دارد، برای طراحان بسیار کاربردی و جذاب خواهد بود. اما بد نیست بدانید که این پروژه هنوز به مرحلهی اجرایی نرسیده و پژوهشگران مشغول تحقیق و توسعهی این قابلیت هستند.
Related posts:
- مقایسه نرم افزارهای Lumion و Twinmotion: راهنمایی برای انتخاب بهترین ابزار سه بعدی
- سیستم دوربین مجازی DragonFly برای Maya و Unreal Engine آپدیت شد
- مقایسه نرم افزارهای بازی سازی Godot و Gamemaker Studio 2
- جدیدترین نسخه LiquiGen: بروزرسانی ابزار شبیه سازی مایعات LiquiGen 0.3
- بهینهسازی داراییهای سه بعدی بازیها در Blender
- V-Ray چیست و چه کاربردی برای هنرمندان گرافیکی دارد؟
به لطف این قابلیت جدید در پروژه Adobe R&D، با استفاده از یک سیستم مبتنی بر قلم، میتوانید مدلهای پارامتریک را مستقیماً ویرایش کنید. در سیستمهای مدلسازی پارامتری سنتی، کاربران باید برای ویرایش، مقادیر عددی را تنظیم کرده یا با کشیدن لغزندههای کنترلی، فرم یک مدل را تنظیم کنند. این قابلیت جدید ویرایش مدلهای سه بعدی با قلم brush strokes، به قدری ساده و کاربردی است که طراحی را بسیار دلچسب و لذتبخش میکند.
این قابلیت جدید ادوبی، رویکرد بصریتری را ارائه میدهد و ویرایش را سادهتر خواهد کرد. برای استفاده از این قابلیت کافی است بر روی brush stroke ضربه بزنید تا قابلیت موردنظر فعال شود.
سپس به راحتی بر روی یک مدل در نمای واقعی کلیک کرده و آن را در حالت مناسبی ویرایش کنید. شعاع باریک قلم، امکان تغییر موقعیت کنترلها را بر روی سطح مدل و بدون تغییر شکل آن فراهم میکند.
این سیستم با اصلاح نمودار چرخشی مستقیم (DAG) و تعیین فرم مدل کار میکند. هنوز اعلام نشده که این قابلیت چه زمانی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت در نتیجه فعلا نباید منتظر آن باشیم زیرا هنوز هیچ برنامهی تجاری برای ارائهی این قابلیت مشخص و اعلام نشده است.