امروزه هوش مصنوعی کارهای بسیار بزرگی انجام میدهد. روزی نیست که با یکی از قابلیت های جدید و توانایی های آن شگفت زده نشویم. اینبار شرکت ادوبی از Adobe AI برای Substances خبر داد. جایی که تیم توسعه و تحقیقات َAdobe قرار است که بسیار قدرتمند و توانا عمل کند.
new Substances AI-based system
به نظر می رسد اینبار، سیستم هوش مصنوعی جدید شرکت ادوبی قرار است که با استفاده از تصاویر واقعی، به صورت خودکار فرمت های سابستنس را برای استفاده در بازی های و جلوه های ویژه کامپیوتری و انیمیشن تولید نماید. با توجه به اینکه تمام خبری که در این خصوص در برنامه پخش زنده Adobe معرفی شد به صورت نهایی نبوده است، هنوز نسخه قابل استفاده ای از آن در دسترس نیست، که در نتیجه آن تمام چیزی که میخوانید به واسطه توضیحاتی است که شرکت ادوبی ارائه داده است.
در این سیستم جدید که برای تولید متریال های procedural تولید شده است، با استفاده از انطباق تصاویر جهان واقعی و به واسطه تکنولوژی “یادگیری ماشین” امکان ایجاد سریع و خودکار متریال های با فرمت استاندارد Substance میسر شده است . طبق آنچه که تیم تولید و تحقیقات ادوبی اعلام کرده است، حتی تصور نمیکردند که این قابلیت تا چند ماه پیش امکان پذیر باشد.
به واسطه تحقیقات جدید و توسعه هسته Adobe AI برای Substances اینک میتوانیم با تکیه بر الگوریتم های تمرینی هوش مصنوعی، و استفاده از بانک اطلاعاتی متریال های موجود Substance ، متریال های Procedural را از تصاویر استخراج نماید. بعد از تولید متریال شما میتوانید به راحتی آنهار را ویرایش و استفاده نمایید.
Adobe AI برای Substances
طبق اعلام ادوبی، Adobe AI برای Substances و تولید متریال از تصاویر، فقط چند ثانیه زمان خواهد برد و نتیجه آن یک متریال کاملا پارامتریک خواهد بود که در Substance Designer قابل استفاده است. این متریال با فرمت .sbs در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا امکان ذخیره و ویرایش آن برای شما میسر شود.
این قابلیت برای کاربرد دیگری هم مورد استفاده قرار گرفته است. شما میتوانید از Adobe AI برای Substances به منظور تولید متریال از مواردی که عکاسی دقیق از آنها سخت است استفاده نمایید. با توجه به قابلیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، ادوبی اصلاحات لازم را بروی تصویر انجام میدهد و سپس متریال اصلی را تولید میکند. در نتیجه در صورتی که افکت هایی بروی سطح ماند رفلکت بروی فلز ها و … وجود داشته باشد، در متریال نهایی تصحیح خواهد شد.
Substances parametric modelling systems
وقتی که یک برنامه تمام پارامتریک در اختیار داشته باشیم، میتوانیم توانایی های بیشتری از آن را در اختیار بگیریم. تحقیقات جدید Adobe به آنجایی رسیده است که قصد دارد سیستم parametric modelling را در Substance Designer عرضه کند. با استفاده از تکنولوژی جدید ادوبی، میتوانیم اشکال سه بعدی پارامتریک را مدلسازی نماییم. سال گذشته در دموی Adobe AI برای Substances، یک مدل سه بعدی از مبل را به صورت پارامتریک تولید نمودند. اما اینبار قصد دارند که این قابلیت را به صورت یک ابزار مستقل ارائه دهند. این ابزار که قطعا یک نرم افزار مستقل تجاری است، قرار است که مدلسازی پارامتریک سه بعدی را در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر این تست در درون Substance Designer قابل استفاده است.
New Substance integration for Blender
در اخرین نمایشی که در معرفی خصوصیات Adobe AI برای Substances مشاهده شد، ارتباط جدید سابستنس با Blender بود. چیزی که مدتها منتظرش بودیم و بالاخره قرار است به زودی به واقعیت تبدیل شود. با خبری که منتشر شده است، میتوانن به راحتی متریال های سابستنس را درون برنامه Blender بدون نیاز به افزونه های جانبی مشاده ، استفاده و ویرایش کرد. . همانند اتفاقی که هم اکنون برای 3ds Max , Maya و Houdini افتاده است.
در دموی ادوبی، امکان ویرایش فرمت .sbsar به صورت مستقیم درون Blender محقق شده است. متاسفانه ادوبی هیچ زمان مشخصی برای عرضه این تغییرات اعلام نکرده است و باید منتظر بمانیم تا اتفاقات جدیدی برای این غول صنعت گرافیک کامپیوتری بیافتد.