در حال حاضر سریع ترین مانیتورهای مخصوص بازی جهان دارای نرخ بروزرسانی محدوده 360 هرتز هستند؛ سریع ترین مانیتورهای مخصوص بازی جهان که از سال گذشته فروش آنها آغاز شد. اما به نظر شما آیا می توان مانیتوری را برای بازی طراحی کرد که بتواند به نرخ بروزرسانی 500 هرتز و حتی بیشتر هم دست پیدا کند؟ ظاهرا این مانیتور عجیب و خیره کننده به دست شرکت BOE معرفی شده است. با مازستا همراه باشید.
شرکت BOE Innovation Exchange امروز به طور رسمی یک مانیتور مخصوص بازی را در ابعاد 27 اینچ معرفی کرده است. این مانیتور گیمینگ از پنل صاف بهره برده و ماحصل مدت ها تحقیق و توسعه کمپانی BOE است. این مانیتور می تواند به نرخ بروزرسانی 500 هرتز دست پیدا کرده و در حال حاضر تاریخ دقیق عرضه و یا قیمت این نمایشگر مشخص نشده است.
نمایشگر جدید شرکت BOE Innovation Exchange از فناوری 8 بیت برای نمایش رنگ ها استفاده می کند که بدین ترتیب بیش از 16 میلیون رنگ گوناگون را نمایش خواهد داد. BOE Innovation Exchange از وضوح FHD یا همان 1080p بهره برده و این شرکت همچنین بر موانعی غلبه کرده است که تا کنون جلوی ساخت نمایشگرهایی با فرکانس بروزرسانی بالا را گرفته بودند.
Related posts:
- مانیتور گیمینگ HP X27qc معرفی شد؛ اقتصادی و سریع برای گیمرهای عشق بازی
- مانیتور گیمینگ ASUS VP349CGL برای کاربرانی که بودجه زیادی ندارند معرفی شد
- مانیتور ایسوس و انویدیا: رونمایی از اولین مانیتور گیمینگ جهان با فرکانس 500 هرتز و G-Sync
- شرکت MSI مانیتور گیمینگ MEG 342C را به کامپیوتکس 2022 آورد؛ زیبا و خیره کننده!
- مانیتور گیمینگ MSI G271CQP E2 معرفی شد؛ خوش قیمت و منحنی
- ایسوس مانیتور گیمینگ 540 هرتزی ROG Swift Pro PG248QP را معرفی کرد
این نمایشگر سریع ترین مانیتور جهان بوده و به نظر می رسد که تا مدت های طولانی این لقب را یدک بکشد. شرکت BOE Innovation Exchange معتقد است که بر خلاف تفاوت دیداری ناچیز بین وضوح 4K و 8K، تفاوت بین نمایشگری با نرخ بروزرسانی 500 هرتز و پایین تر به راحتی قابل تشخیص است.
البته تفاوت بین نمایشگرهای 60 و 120 هرتزی به وضوح مشخص بوده اما با افزایش و گذر از 240 هرتز،تشخیص تفاوت ها کمی کم رنگ تر می شود.
همچنین ارائه 500 هرتز و بیشتر در یک مانیتور گیمینگ 27 اینچی به معنی آن است که سخت افزارهایی باید توان ارائه و رندر 500 فریم در ثانیه را داشته باشند که احتمالا این امر نیز ناممکن به نظر می رسد!
در حال حاضر سخت افزارهای قدرتمند قادر به رندر بازی های AAA روز با نرخ 500 هرتز نیستند؛ فیلم های سینمایی نیز عمدتا حداکثر با نرخ 120 فریم در ثانیه فیلم برداری می شوند. پس باید گفت که عملا در وضعیت کنونی نمی توان بازی ها را با نرخ 500 فریم و حتی بیشتر در ثانیه رندر کرد.