سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

دریم‌ورکس رندر انجین MoonRay 1.7 را عرضه کرد

دریم‌ورکس رندر انجین MoonRay به‌روز شده و متن‌باز را عرضه کرد
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 10 دی 1403

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

دریم‌ورکس انیمیشن اخیراً رندر انجین داخلی قدرتمند خود، MoonRay، را با نسخه 1.7 به‌روز کرده است. این شرکت این ابزار پیشرفته را به‌صورت متن‌باز در اختیار کاربران قرار داده است. نسخه جدید MoonRay قابلیت‌هایی مانند نورهای پرتال (PortalLight) و پشتیبانی از سیستم تولید ماسک ID کریپتومت (Cryptomatte) را در MoonRay، دلگیت Hydra مرتبط با این رندر، اضافه کرده است.

این به‌روزرسانی به‌عنوان ادامه‌ای بر پیشرفت‌هایی است که در نسخه 1.6 معرفی شد. این ویژگی‌ها شامل دوربین چشم‌ماهی (Fisheye) و پشتیبانی بومی از پردازنده‌های Apple Silicon می‌شوند.با مازستا همراه باشید.

عملکرد پیشرفته با فناوری مونت کارلو

MoonRay یک ردیاب پرتو مونت کارلو با عملکرد بالا است که به‌طور خاص برای بهره‌گیری حداکثری از تمامی هسته‌های پردازنده طراحی شده است. این ابزار توانایی استفاده به‌صورت هیبریدی GPU/CPU را دارد و خروجی‌های مشابهی در هر دو حالت ارائه می‌دهد. این قابلیت امکان تولید تصاویر استایلایز و فوتورئالیستیک را فراهم می‌کند و از ابزارهای کلیدی مانند AOVها، LPEها و خروجی‌های عمیق پشتیبانی می‌کند.

از زمان عرضه متن‌باز MoonRay در سال گذشته، این ابزار همراه با چارچوب رندر ابری Arras، جایگاه ویژه‌ای در صنعت انیمیشن و رندرینگ پیدا کرده است. تیم دریم‌ورکس از MoonRay در تمامی فیلم‌های اخیر خود، از جمله پاندای کونگ‌فوکار 4 و ربات وحشی، استفاده کرده است.

قابلیت‌های جدید در MoonRay 1.7

نسخه جدید MoonRay یک نوع نور جدید به نام PortalLight معرفی کرده است. این نورها معمولاً در صحنه‌های داخلی برای بهبود نورپردازی جهانی (Global Illumination) کاربرد دارند و به‌ویژه در بهینه‌سازی کیفیت نورهای ورودی از پنجره‌ها یا فضاهای محدود مفید هستند.

علاوه بر این، MoonRay اکنون از Cryptomatte پشتیبانی می‌کند. Cryptomatte یک ابزار استاندارد برای تولید ماسک‌های ID در فرآیند کامپوزیت است. در حالت هیبریدی (XPU)، شتاب‌دهی برای پرتوهای معمولی و انسداد روی کارت‌های گرافیک NVIDIA بهینه شده است.

پیشرفت‌های نسخه 1.6 رندر انجین MoonRay

در نسخه پیشین، تیم MoonRay پشتیبانی اولیه از macOS و پردازنده‌های Apple Silicon را معرفی کرد. این ویژگی‌ها اجرای نرم‌افزار روی مک‌های مجهز به macOS 14+ را ممکن می‌سازند و حالت هیبریدی XPU را همراه با کاهش نویز با استفاده از Open Image Denoise ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های دیگری مانند دوربین چشم‌ماهی نیز به این نسخه اضافه شدند. این قابلیت امکان رندرینگ با میدان دید گسترده‌تر را فراهم می‌کند. همچنین، تیم توسعه‌دهندگان ابزار خط فرمان usd_mipmap_images را برای آماده‌سازی صحنه‌های USD با تکسچرهای غیرموزاییکی و غیرمیپ‌مَپ‌ معرفی کرده است.

سازگاری و دسترسی رندر انجین MoonRay

MoonRay تحت لایسنس Apache 2.0 به‌صورت رایگان در دسترس است و می‌توان آن را روی سیستم‌عامل‌های Linux و macOS از سورس کد کامپایل کرد. نسخه‌های تست‌شده شامل Rocky Linux 9 و macOS 14.3 هستند. برای استفاده از حالت XPU، به کارت گرافیک NVIDIA با پشتیبانی از CUDA و OptiX در لینوکس، یا پردازنده Apple Silicon در macOS نیاز است.

برای مشاهده فهرست کامل ویژگی‌های جدید در MoonRay 1.7، به یادداشت‌های انتشار آنلاین مراجعه کنید. لینک‌های دانلود سورس کد نیز در دسترس هستند.

این به‌روزرسانی نشان‌دهنده تعهد دریم‌ورکس به توسعه ابزارهای پیشرفته و اشتراک‌گذاری دانش در حوزه گرافیک و انیمیشن با جامعه جهانی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول