سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

اپیک گیمز نسخه 1.5 نرم‌افزار فتوگرامتری RealityCapture را منتشر کرد

اپیک گیمز نسخه 1.5 نرم‌افزار فتوگرامتری RealityCapture را منتشر کرد
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 3 آذر 1403

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

اپیک گیمز به تازگی نسخه 1.5 نرم‌افزار قدرتمند RealityCapture را عرضه کرده است. این نسخه جدید، یک به‌روزرسانی بزرگ برای نرم‌افزار فتوگرامتری محسوب می‌شود که قابلیت‌ها و ابزارهای جدیدی را برای کاربران در صنایع مختلف از جمله بازی‌سازی، جلوه‌های بصری (VFX) و انیمیشن ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های برجسته این نسخه شامل اکسپورت مدل‌های سه‌بعدی در فرمت USD برای خطوط لوله VFX و انیمیشن و همچنین اکسپورت مدل‌های ارتفاع دیجیتال (DTM) به صورت نقشه‌های ارتفاعی 16 بیتی است که در بازی‌ها و موتورهای طراحی کاربرد دارند. این تغییرات، همراه با بهبودهای قابل توجه در تولید بافت و بهینه‌سازی جریان کاری، تجربه کاربری نرم‌افزار را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.با مازستا همراه باشید.

اپیک گیمز نسخه 1.5 نرم‌افزار فتوگرامتری RealityCapture را منتشر کرد

تبدیل مجموعه‌های داده بزرگ به دارایی‌های تولیدی تمیز در RealityCapture 1.5

RealityCapture که اولین بار در سال 2016 معرفی شد، به دلیل توانایی تولید شبکه‌های Triangle-based از اشیای واقعی، از انسان‌ها و وسایل کوچک تا محیط‌های بزرگ، به شهرت رسید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار، توانایی آن در پردازش مجموعه‌های داده بزرگ و ترکیبی حتی روی سخت‌افزارهای سطح پایین مانند لپ‌تاپ‌ها است.

این نرم‌افزار علاوه بر کاربردهای مهندسی مانند نقشه‌برداری هوایی و برنامه‌ریزی شهری، در صنایع سرگرمی برای تولید دارایی‌های دیجیتال به کار می‌رود. این دارایی‌ها می‌توانند برای بازی‌های ویدیویی، پروژه‌های انیمیشن و جلوه‌های ویژه بصری مورد استفاده قرار گیرند.

 

RealityCapture 1.5 پشتیبانی از USD برای خطوط لوله VFX و انیمیشن

نسخه 1.5 RealityCapture با پشتیبانی از فرمت USD (Universal Scene Description) یک تغییر کلیدی برای هنرمندان صنعت سرگرمی محسوب می‌شود.

فرمت USD که توسط استودیوهای مطرح برای ایجاد خطوط لوله یکپارچه در پروژه‌های VFX و انیمیشن استفاده می‌شود، اکنون در اکثر نرم‌افزارهای کلیدی از جمله Blender، Houdini، Maya و Unreal Engine پشتیبانی می‌شود.

همچنین این نسخه از فرمت USDZ نیز پشتیبانی می‌کند که به طور خاص در پروژه‌های واقعیت افزوده (AR) کاربرد دارد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا اسکن‌های سه‌بعدی خود را به طور مستقیم به پروژه‌های AR انتقال دهند.

 

بهبود اکسپورت نقشه‌های ارتفاعی و داده‌های متنی برای NeRF

کاربران اکنون می‌توانند مدل‌های سطح دیجیتال (DSM) و مدل‌های ارتفاع دیجیتال (DTM) را در قالب تصاویر PNG 16 بیتی یا تصاویر 8 بیتی صادر کنند.

این ویژگی امکان ایجاد نقشه‌های ارتفاعی با جزئیات بیشتر را برای استفاده در نرم‌افزارهای طراحی دیجیتال و موتورهای بازی‌سازی مانند Unreal Engine و Twinmotion فراهم می‌کند.

علاوه بر این، RealityCapture اکنون از فرمت متنی COLMAP پشتیبانی می‌کند که در بسیاری از ابزارهای جدید اسکن سه‌بعدی مبتنی بر NeRF (Neural Radiance Fields) و تکنیک‌های مشابه کاربرد دارد.

اپیک گیمز نسخه 1.5 نرم‌افزار فتوگرامتری RealityCapture را منتشر کرد

تغییرات عمده در تولید بافت

نسخه 1.5 بهبودهای چشمگیری در زمینه تولید بافت ارائه کرده است. اکنون این نرم‌افزار می‌تواند ناحیه‌های ماسک‌شده را در تصاویر منبع شناسایی کرده و از وارد شدن آن‌ها به مدل نهایی جلوگیری کند.

علاوه بر این، قابلیت استفاده از تصاویر 16- و 32 بیتی در روش Photoconsistency texturing فراهم شده است. اگرچه این روش کندتر از روش‌های دیگر مانند Visibility و Mosaicing است، اما برای اسکن انسان‌ها و اشیای نیمه‌شفاف نتایج بسیار بهتری ارائه می‌دهد.

برای کارهای مرتبط با بازی‌سازی، اکنون امکان Defragment کردن بافت‌ها هنگام صادرات فراهم شده است. این ویژگی برای بهبود عملکرد در زمان واقعی (Real-time) بسیار مفید است.

دیگر بهبودهای WorkFlow

به‌روزرسانی 1.5 چندین ویژگی جدید برای بهینه‌سازیWorkFlow اضافه کرده است. یکی از این قابلیت‌ها، غیرفعال کردن مش‌های ضدآب (Watertight Meshes) است.

مش‌های ضدآب برای چاپ سه‌بعدی ضروری هستند، اما معمولاً فایل‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند و به پاک‌سازی دستی بیشتری نیاز دارند.

همچنین اکنون می‌توان از مسیرهای نسبی برای منابع در پروژه‌ها استفاده کرد که این قابلیت به‌ویژه در استودیوهایی با شبکه داخلی بسیار مفید است.

نیازمندی‌های سیستم و هزینه‌ها

RealityCapture 1.5 برای سیستم‌های ویندوز 7 به بالا و Windows Server 2008+ قابل استفاده است. این نرم‌افزار از فناوری CUDA استفاده می‌کند، بنابراین برای اجرای آن به یک کارت گرافیک انویدیا با پشتیبانی از CUDA 3.0 نیاز دارید.

این نرم‌افزار برای هنرمندان و استودیوهایی با درآمد زیر 1 میلیون دلار در سال رایگان است. برای استودیوهای بزرگ‌تر، هزینه اشتراک سالانه 1,250 دلار به ازای هر کاربر تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول