مهرههای اصلی در صنعت فناوری برای راهاندازی OpenUSD در راستای هدایت Universal Scene Description پیکسار متحد شدند. Pixar به همراه دیگر اعضا مانند Adobe، Apple، Autodesk، Nvidia،Epic Games، Foundry، SideFX و Unity قدم در راه زمینه سازی برای توسعهی OpenUSD و تبدیل کردن آن به یک استاندارد بین المللی گذاشتند. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر را در اختیارتان قرار دهیم.
Universal Scene Description که در شرکت Pixar توسعه یافت و در سال 2016 به صورت منبع باز ارائه شد و این روزها به بخش کلیدی جلوههای بصری فعلی، انیمیشنهای ویژه و توسعه بازی تبدیل شده است.
USD در اوایل سال جاری به طور رسمی به OpenUSD تغییر نام یافت و تقریباً توسط همه برنامههای نرمافزار اصلی DCC پشتیبانی میشود. USD اکنون در خارج از صنعت سرگرمی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
یکی از عوامل اصلی این برنامه، Omniverse، بنیانگذار AOUSD، پلتفرم طراحی و همکاری آنلاین سه بعدی انویدیا مبتنی بر USD بوده است. سال گذشته، این شرکت ابتکاری را برای «گسترش قابلیتهای USD فراتر از جلوههای بصری» به بازارهایی که Nvidia با Omniverse هدف قرار داده است، از جمله معماری، تولید و توسعهی دیجیتال صنعتی معرفی کرد.
اعضای بنیانگذار AOUSD تا حد زیادی یکسان هستند و میتوان به Pixar، Autodesk، Adobe و خود Nvidia، به علاوه اپل اشاره کرد. اعضای عمومی این پروژه نیز عبارتند از Cesium، Epic Games، Foundry، SideFX و Unity.
سایر شرکتهای فناوری میتوانند به این اتحاد ملحق شوند اما دو شرط وجود دارد: اولاً باید عضو بنیاد لینوکس باشند، دوماً هزینه عضویت عمومی 10000 دلار در سال را بپردازند.
هدف AOUSD توسعه OpenUSD به سمت یک استاندارد بینالمللی، و گسترش آن فراتر از VFX و انیمیشن است و آن را برای «جریانهای کاری صنعتی در مقیاس بزرگ» توصیف میکند. از سوی دیگر اهداف اولیه برای AOUSD شامل توسعه مشخصات نوشتاری برای ویژگیهای اصلی OpenUSD است. این اتحاد همچنین یک انجمن برای “تعریف مشترک پیشرفت های فناوری” فراهم می کند.