سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

نرم افزار Material Maker 1.0 منتشر شد

نرم افزار Material Maker
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1401

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

مجموعه‌ای از متریال و مصالح رویه‌ای ایجاد شده در نرم افزار Material Maker توسط کاربر cmzw ارائه شده است. نرم افزار Material Maker رایگان بوده و نگارش متریال مبتنی بر گره و نقاشی تکسچر سه‌بعدی به تازگی در نسخه 1.0 به نقطه عطف خود رسیده است. با مازستا همراه باشید.

نرم افزار Material Maker 1.0

توسعه دهنده ابزار راد زیلا (Rod Zilla) به تازگی نرم افزار Material Maker 1.0 را منتشر کرده است. این نسخه جدید یک بروزرسانی جالب برای نرم افزار رایگان نگارش متریال مبتنی بر گره و نقاشی تکسچر سه‌بعدی است.

ویژگی‌های جدید در این برنامه که اغلب به عنوان یک جایگزین متن-باز برای Substance 3D Designer و Substance 3D Painter ارائه می‌شوند، شامل پشتیبانی از فیلدهای فاصله علامت‌دار سه‌بعدی و نسخه رسمی macOS هستند.

نرم افزار Material Maker

یک جایگزین رایگان ساده اما توانا برای ابزارهای Substance 3D

برنامه Material Maker برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد که یک تولید کننده تکسچر رویه‌ای بر اساس موتور بازی سازی Godot بود. گردش کار آن یادآور نسخه ساده شده Substance 3D Designer، ابزار استاندارد تولید متریال در صنعت بازی از کمپانی ادوبی است که هنرمندان را قادر می‌سازد تا تکسچرهای رویه‌ای را از طریق برنامه‌نویسی بصری ایجاد کنند.

کاربران گره‌ها را از یک پنل کتابخانه به ویرایشگر نمودار می‌کشند و ورودی‌ها و خروجی‌های خود را به هم متصل می‌کنند و تکسچر ایجاد شده در نتیجه در یک شبکه سه‌بعدی پیش‌نمایش داده می‌شود. متریال تکمیل شده را می‌توان به عنوان نقشه‌های تکسچر PBR برای موتورهایی مانند یونیتی (Unity) و آنریل انجین (Unreal Engine) و همچنین گودوت (Godot) خروجی گرفت.

اخیرا این نرم افزار یک سیستم نقاشی تکسچر سه‌بعدی را در امتداد خطوط Substance 3D Painter اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد به صورت مستقیم روی سطح مدل‌های سه‌بعدی نقاشی کنند.

Material Maker 1.0: پشتیبانی از فیلدهای فاصله علامت‌دار دوبعدی و سه‌بعدی

ابزار جدید Material Maker 1.0 در آخرین نسخه خود امکان تولید و ویرایش فیلدهای فاصله علامت‌دار سه‌بعدی (3D Signed Distance Fields) را که نمایش حجمی هندسه سه‌بعدی مورد استفاده در نرم افزار مدل سازی جدید Substance 3D Modeler ادوبی است را برای دسترسی کاربران فراهم می‌کند.

به جز این نیز پشتیبانی از SDF های دوبعدی در نسخه قبلی به برنامه اضافه شده است. البته باید بدانید که پیاده سازی این قابلیت‌ها هنوز در حال انجام است و در بروزرسانی‌های آینده بهبود خواهد یافت.

گره‌های جدید برای تولید الگوهای مش و نقشه‌های شیب

این بروزرسانی همچنین 10 گره جدید از جمله یک گره مش برای تولید الگوهای مش مانند: پیوند زنجیره‌ای و ورق فلزی و یک گره شیب برای تولید نقشه‌های شیب از نقشه‌های ارتفاع را اضافه کرده است.

همچنین سه گره نویز جدید به همراه یک گره مورفولوژی جدید نیز برای بزرگ کردن یا فرسایش تصاویر و ماسک‌ها و بروزرسانی گره‌های Dilate، Blend، Mirror و Normal Map در این نسخه اخیر وجود دارد. علاوه بر این، نسخه جدید macOS اکنون یک برنامه رسمی است.

ویژگی‌های اضافه شده در سال قبل: ویرایشگر ابزار جدید، سیستم Undo و خروجی تکسچر متحرک

ویژگی‌های دیگری که سال گذشته به نرم افزار Material Maker اضافه شد، شامل ویرایشگر ابزار و تجزیه کننده سایه‌زن GLSL و سیستم Undo/Redo بود. همچنین امکان خروجی گرفتن از تکسچرهای متحرک به عنوان دنباله‌های تصویر یا شیت‌های خاص از طریق یک دیالوگ اختصاصی Export Animation در برنامه ممکن شد.

دسترسی و سیستم مورد نیاز

نرم افزار Material Maker 1.0 در حال حاضر به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و macOS در دسترس است که کد منبع آن را نیز می‌توانید در GitHub تحت مجوز متن-باز MIT پیدا کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول