بعد از خرید TwinMotion توسط غول نرم افزاری جهان یعنی Epic، همه کاربران منتظر شنیدن خبرهای خوبی برای تویین موشن بودند. امروز با معرفی TwinMotion 2020.1 به نظر میرسد که فصل رقابت بین لومیون و تویین موشن بشدت بالا خواهد گرفت.در تویین موشن 2020 سعی شده است که بهترین تجربه از خروجی real-time را در اختیار کاربران قرار دهد. شما میتوانید به راحتی مدلهای CAD و BIM خود را برای شبیه سازی و نمایش به کارفرما و تنها با یک کلیک به TwinMotion وارد کنید، متریال دهید، نورپردازی کنید و به صورت ریل تام رندر نمایید.
TwinMotion 2020.1
همانطور که میدانید تویین موشن نرم افزاری قدرتمند در زمینه شبیه سازی معماری و صنعت ساختمان می باشد. در این نسخه از تویین موشن که اولین نسخه بازسازی شده بعد از خرید توسط شرکت اپیک می باشد، تمرکز بروی نور و رندرینگ بوده است. کیفیت رندرینگ صحنه ها به مراتب بالاتر رفته است و بروی سیستم نور و سایه به صورت کامل تغییراتی صورت گرفته است. همچنین screen-space global illumination جدیدی به برنامه اضافه شده است تا مدیریت بهتری بر نورپردازی عمومی داشته باشد.
در این نسخه از twinmotion 2020.1، نورها به صورت منطقی تر تا حد ممکن فیزیکال محاسبه و پردازش خواهند شد. در نورپردازی صحنه های خارجی (exterior) امکانات ویژه ای مانند نورپردازی های جدید فیزیکال مانند atmospheric sun و Sky به برنامه اضافه شده است. هر دو این افکت های به صورت physically based هستند و از این رو میتوان انتظار رندرهای بسیار واقع گرایانه را در برنامه داشت. ایجاد آسمان بسیار طبیعی و با انعکاس های بسیار دقیق ، امکان ایجاد فصول مختلف و نورپردازی های بسیار کاملی از موقعیت نور با محاسبه نورپردازی فیزیکی خورشید همگی در این نسخه به بهترین حالت ممکن تدارک دیده شده است.
رندرینگ در تویین موشن 2020.1
سیستم نورپردازی حجمی جدید و نورپردازی محیطی به طرز عجیبی دقیق و واقعی به نظر می رسد. شبیه سازی نورپردازی های محیطی در مساحت بسیار بزرگ با قابلیت استفاده در محیط های داخلی و خارجی و امکان اضافه کردن افکت های مه، دود و گردو غبار به خوبی به نمایش گذاشته شده است. تعجبی هم ندارد وقتی که بدانیم موتور رندرینگ Twinmotion 2020.1، از Unreal Engine قدرت گرفته و در نتیجه شما به کیفیت بسیار بالای آنریل انجین در این برنامه دسترسی دارید.
همچنین در این نسخه از تویین موشن 2020.1، افکت depth of field با دوربین های فیزیکی و بسیار زیبا و حرفه ای رندر خواهد شد و افکتی سینمایی از عمق میدان و flow و focus در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین در این نسخه امکان استفاده از آپشن automatic exposure برای تجربه بهتری از رندرینگ های interiors به exteriors و برعکس در برنامه وجود دارد. در این صورت در صورتی که از یک محیط داخلی به یک محیط خارجی حرکت دوربین داشته باشیم، میزان شدت نور به صورت خودکار در زمان خروج از پورتال تغییر خواهد کرد.
در بخش متریال، X-Ray material به برنامه اضافه شده است تا بتوانید در بخش های بسیاری مانند نمایش مسیرها، نقشه و … از آن استفاده نمایید. متریال Glass جدید برای استفاده در محیط هایی با جزییات بالا، متریال light-emitting برای تبدیل هر مدل سه بعدی به یک منبع نور و امکان اضافه کردن یک ویدیو به متریال مانند نمایش تصاویر متحرک بروی صفحه تلویزیون و … از جمله قابلیت های جدید متریال در تویین موشن 2020.1 است.
vegetation system
خوب لومیون در نسخه 10 خود، از سیستم گیاهان و رندرینگ آن رونمایی کرد. قطعا اگر یک نرم افزار بخواهد با Lumion مقابله و رقابت کند، باید در این قسمت هم حرفه های برای گفتن داشته باشد. بخش پیشرفته vegetation system در Twinmotion 2020.1، بشدت در همین زمینه توسعه داده شده است تا بتواند در مقابل تنها رقیب قلدر و قدرتمند خود حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
امکان اینجاد درختان و گیاهان با کیفیت بسیار بالا و به صورت کاملا پارامتریک از مدلهای Xfrog در تویین موشن 2020.1 فراهم شده است. هر درفخت میتوانید به راحتی در محیط قرار گیرد و امکان چیدمان بسیار جذاب و جدیدی به این بخش از برنامه اضافه شده است. درختان از آنچه که تصور میکنید با کیفیت تر هستند و نتیجه کار تفاوتی با واقعیت ندارد. هر درخت امکان تعریف اندازه ، سن و نمایش به صورت چهار فصل متفاوت را دارد.
تکسچر های استفاده شده در بخش گیاهان ودرخت ها کاملا طبیعی هستند و نتیجه نهایی از رندرینگ آنها خیره کننده است. همچنین برگ درختان و گیاهان قابلیت SSS(sub-surface scatterin) دارد که به نوبه خود در کیفیت و واقعی بودن تصاویر رندر شده نهایی موثر و جذاب است. همچنین برگ و ساقه درختان در باد به حرکت درآمده و به صورت فیزیکی شبیه سازی خواهند شد.
اما نکته زمانی جذاب تر می شود که بدانید در این بخش asset های بسیار زیادی از کتابخانه Quixel Megascans در برنامه قرار گرفته است که دیگر نیازی به توضیح نخواهند داشت. شما با استفاده از این کتابخانه عظیم و اسکن شده از دنیای واقعی، کیفیت رندرینگ پروژه های خود را چندین برابر خواهید کرد و البته کار شما برای قرار دادن مدلهای مورد نظرتان مخصوصا در صحنه های Exterior بسیار راحت تر خواهد شد .
در این بخش، سیستم تکثیر گیاهان و درختان و چمن ها بقدری جذاب و راحت و قدرتمند شده است که فقط توصیه میکنم در ویدیویی که در همین صفحه در مورد خصوصیات Twinmotion 2020.1 گذاشته ام دقت فرمایید تا به تمامی این قابلیت ها آگاه شوید.
کاراکترها و دیگر قابلیت ها
در Twinmotion 2020.1، قابلیت های بسیار زیادی اضافه شده است که یکی از آنها، کتابخانه بسیار کاملی از کاراکترهای انسان سه بعدی قابل استفاده در برنامه و صحنه های شما بجای تصاویر اسکن شده شخصیت های مورد نیازتان است. شما میتواید از این کتابخانه که فعلا 62 کاراکتر کاملا متحرک با کیفیت بسیار بالا دارد را در هر جای پروژه خود استفاده کنید.
هر کاراکتری که از این کتابخانه استفاده میکنید، قابلیت تغییر لباس به 5 حالت مختلف را دارد تا در پروژه های شلوغ درون شهری و مناطقی که نیاز به کاراکترهای زیادی در صحنه دارید، درگیر تکرارهای خسته کننده نشوید. هر کاراکتر قابلیت استفاده از بیش از 82 Pose مختلف برای قرار گرفتن در صحنه را دارد. این کاراکترها همگی از AXYZ design قدرت گرفته اند.
TwinMotion 2020.1 and Rhino
تویین موشن 2020.1 توجه خاصی به نرم افزار Rhino داشته است. با استفاده از قابلیت Direct Link شما میتوانید علاوه بر نرم افزارهای SketchUp Pro, Revit, ARCHICAD, و RIKCAD، حالا از Rhino هم استفاده کرده و تنها با زدن یک کلیک، کل صحنه شما از این برنامه ها به صورت مستقیم به Twinmotion 2020.1 وارد شده و به راحتی متریال و نور داده و رندر کنید.
تویین موشن 2020.1 هم از راینو و هم از گراس هاپر پشتیبانی میکند. در نتیجه اگر مدلهای پارامتریک را با Grasshopper تولید کرده اید، آنها را هم به راحتی به Twinmotion 2020.1 انتقال خواهید داد.
از آنجایی که متریال های تویین موشن PBR هستند، پس کیفیت خروجی در صورتی که کمی برای آن وقت بگذارید میتواند، بی نظیر باشد.
Project presentation
وقتی صحبت از Unreal Engine و شرکتی به عظمت Epic به میان می آید، باید بدانیم که برگ های برنده ای را همیشه در زمان درست نمایش خواهند داد. اگر این نرم افزار بخواهد با Lumion مقابله کند، نیاز به قابلیت ها و خصوصیات بسیار متفاوت و ارزنده ای دارد. در Twinmotion 2020.1 از قابلیتی رونمایی شد که به شما امکان میدهد پروژه های خود را به صورت کامل در اختیار کارفرما قراردهید و خود کارفرما به دلخواه در پروژه حرکت و بررسی کند. دیگر نیازی نیست که Render نهایی را به صورت ویدیو تحویل دهید، پروژه به صورت یک برنامه به کارفرما تحویل داده خواهد شد و مانند خروجی Unreal Engine، خود کارفرما میتواند آزادانه در محیط حرکت کند و آن را به راحتی بررسی نماید.
باید منتظر رقابتی بی نظیر از Twinmotion و Lumion باشیم…