سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

رندرینگ به سبک FStorm

Fstorm
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 22 تیر 1398

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

چند روز هست که از انتشار رسمی اولین نسخه تایید شده موتور رندرینگ FStorm می گذرد و هر روز علاقمندان جدیدی پیدا میکند. به شخصه باورم نمی شود که چنین موتوری با این کیفیت و قابلیت بالا، اینقدر ساده ،روان و بدون دردسر باشد.
قبل از هر چیزی به شما بگویم که برای یادگیری این موتور رندرینگ نه کلاس نیاز دارید، نه فیلم آموزشی و نه راهنمایی. فقط کافیست 1 تا 2 ساعت زمان صرف کنید و به آن مسلط شوید. شاید تصور کنید که پس این موتور نمیتواند کیفیتی مطلوب به شما بدهد؟ اگر چنین نظری دارید با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

موتور رندرینگ GPU Based Fstorm Cuda rendering 3ds Max
Fstorm

در شروع باید عرض کنم که این موتور توسط کارت گرافیک محاسبات خود را انجام میدهد. برای استفاده از اف استورم می بایست که کارت گرافیک شرکت nvidia داشته باشید و نیازی هم نیست که کارت خیلی سریعی برای شروع کار استفاده نمایید. من بروی یکی از سیستم های اداری شرکت مازستا با کارت GTX 750 TI این را تست کردم.

fstorm

بروی سیستم های مشتریان هم با کارت های GTX سری جدید تست گرفتم که بسیار سریعتر از چیزی بود که انتظارش را میکشیدیم. اما برای انجام پروژه نیاز به یک کارت گرافیک خوب مانند GTX 1070 و 1080 خواهید داشت تا بجای رندرینگ های چند ساعته VRAY و Corona در چندین دقیقه با همان کیفیت خروجی تهیه کنید.

موتور رندرینگ GPU Based Fstorm Cuda rendering 3ds Max
موتور رندرینگ FStorm

خوب اجازه بدهید که با مشخصات کلی این موتور همراه شما باشیم. قبل از هر چیز نسخه 1.0 1a را میتوانید از سایت سازنده آن دانلود کنید و نصب کنید. این موتور در حاضر فقط برای 3ds Max قابل دانلود و استفاده می باشد. این موتور فقط در محیط Production نصب میشود و نمیتوانید از آن برای Active Shade استفاده نمایید.

البته نگران نباشید نیازی هم به آن نخواهید داشت زیرا این موتور در وضعیت Production میتوانید به شما رندرینگ realtime ارائه دهد که به RT Mode در fstorm مشخص شده است. در نتیجه میتوانید در زیر گروه intractive Render گزینه run RT Mode را فعال کنید تا پنجره fstormrender RT باز شده و در هر لحظه با هر تغییری که در صحنه میدهید در همان لحظه صحنه را رندر نمایید. در این حالت همانطور که میدانید نیازی نیست که پنجره رندرینگ بسته شود.

اجازه دهید به سراغ بخش متریال برویم، موتور رندرینگ “اف استورم”، علاوه بر پشتیبانی از متریالهای استاندارد 3ds Max ، کلا 3 متریال جدید را به شما عرضه میکند. Fstorm Material , Fstorm MixMaterial , FStorm Portal . در نتیجه شما با دهها متریال مختلف سروکار ندارید و میتوانید تمام نیاز خود را با همین سه متریال به صورت کاملا حرفه ای برطرف نمایید.

موتور رندرینگ GPU Based Fstorm Cuda rendering 3ds Max
موتور رندرینگ GPU Based Fstorm Cuda rendering 3ds Max

Fstorm Material در حقیقت متریال اصلی و عمومی این موتور رندرینگ می باشد. در این متریال شما حدود 20 پارامتر برای کنترل تمام شیدرهای مورد نیازتان خواهید داشت. بخش های diffuse , translucence , reflection, refraction, opacity , emission اینقدر نام آشنا هستند که نیازی به هیچ توضیح اضافه ای در مورد آنها نخواهید داشت. حتی اگر تا به حال با هیچ موتور رندرینگی هم کار نکرده باشید، شاید تعجب کنید که بخش راهنمای موتور اف استورم نهایتا 20 صفحه خواهد داشت و در بخش متریال 3 صفحه راهنما دارد. پس در کل نگران یادگیری این موتور نباشید.

Fstorm
Fstorm

متریال FstormMixMat نیز همانطور که مشخص است برای ترکیب دو یا چند متریال با یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرد که کارکرد آن برای کاربران مکس کاملا آشناست و میتوانید متریالهای بسیار خلاقانه و جذابی را تولید نمایید.
متریال سومی هم به نام FstormPortal وجود دارد که با توجه به ظاهر ساده بسیار بسیار کاربردی است. این متریال برای انتشار نور محیطی (Environment Lighting) استفاده می شود. با استفاده از این متریال، امکان ورود نور محیطی به درون صحنه را میسر میکند. در نتیجه میتوانید این متریال را به پنجره ها و شیشه ها نصبت دهید تا نور HDRی که به محیط نسبت داده اید توسط آن وارد صحنه شود.

Fstorm
Fstorm

خوب در اینجا بخش متریال Fstorm به صورت کامل تمام شد. جالب اینجاست که این مطلب هم میتواند معرفی موتور اف استورم باشد و هم آموزش آن ، چون واقعا چیزی برای آموزش ندارد.
اکنون به سراغ پارامترهای دوربین خواهیم رفت. در fstorm کلا یک دوربین به نام FstormCamera وجود دارد که پارامترهای آن بشدت برای کاربران Vray و Corona آشنا می باشد. شاید به گونه ای بتوان گفت که این موتور به منظور سهولت در کار خود را با این دو موتور نام آشنا مطابقت داده باشد. در هر صورت پارمترهای دوربین هم بسیار ساده و گویا هستند و از تنظیم دوربین Vray به مراتب راحتتر خواهد بود.

Fstorm
Fstorm

در مبحث نور، واقعا نمی دانم چه چیزی را باید توضیح دهم. Fstorm دو منبع نوری مستقل دارد fstorm light , fstorm sun که همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، پارامترها گویا، کامل و بسیار ساده هستند و نیازی نیست مانند Vray ، یک دوره مجزا برای کار با نور را بگذرانید.

Fstorm

در نور fstorm sun که دیگر سادگی به اوج خود رسیده است. شما فقط کافی است که توان خواندن کلمات انگلیسی را داشته باشید تا بتوانید به راحتی یک نور را در صحنه تنظیم و ایجاد نمایید.
همانطور که تا به اینجای کار متوجه شده اید، بخش اصلی و مهم کار آنقدر ساده است که جایی برای گفتگو نمیگذارد. حال به سراغ بخشی برویم که در موتوری مانند VRAY نیاز به دانشی عمیق، اطلاعاتی بی پایان و تجربه ای نا محدود دارد و آن تنظیمات Render Setting می باشد. تنظیمات موتور رندر مهمترین بخش از هر موتوری است و باید به شما بگویم که در fstorm این بخش همانند دیگر بخش ها آنقدر ساده است که جایی برای صحبت باقی نخواهد گذاشت.

Fstorm
Fstorm

اما اجازه بدهید تیر آخر این موتور رندرینگ را بر پیکر VRAY و Corona شلیک نماییم. شاید شما هم بدانید که دلیل عمده مصرف کاربران مخصوصا ایرانی از موتور وی ری ، بجز آموزش های بسیار زیاد و منابع آموزشی فراوان، متریال ها و آبجکت های آماده ای است که برای این موتور در دسترس قرار داد و بسیاری از کاربران بدون صرف وقت اقدام به استفاده از آنها میکنند.
خیلی از کاربران هم پروژه هایی در موتور Vray دارند که نمیتوانند آن را به راحتی به fstorm تبدیل نمایند و مجبور هستند که زمان های طولانی رندرینگ را تحمل کرده و برای هر پروژه ساعتها وقت بگذارند. برای تبدیل متریال ها و نورهای هر موتور رندر به دیگری ، اسکریپت هایی وجود دارد که اینکار را راحتتر میکنند. اما در fstorm در آخرین بخش از تنظیمات رندرینگ، گزینه ای در زیرگروه Tools قرار داد که نشان میدهد که جنگ این موتور به صورت علنی با Vray و Corona می باشد.

Fstorm
Fstorm

در این بخش میتوانید صحنه های خود را به صورت کامل از موتورهای رندرینگ وی ری و کرونا، به اف استورم تبدیل کنید و با خیال راحت رندر نمایید.
البته چون این موتور اولین نسخه رسمی fstorm می باشد ، در بعضی از بخش ها دچار خطا و باگ بوده که به تدریج مرتفع خواهد شد. اما مطمئن باشید که آینده این موتور سریع و آسان، بسیار درخشان خواهد بود. در ادامه شما را دعوت به تماشای نمونه کارهایی از این موتور میکنم.

Fstorm
Fstorm

همانطور که قبلا در سایت موتور رندرینگ FStormRender را معرفی کرده بودیم و بسیار هم از آن استقبال شد، اینبار به سراغ یک آموزش بسیار کاربردی از این موتور رندرینگ ساده و حرفه ای در خدمت شما هستیم. Johannes Lindqvist آموزشی را برای این موتور رندرینگ آماده کرده است که میتوانید به سادگی با آن آشنا شوید.

Fstorm
Fstorm


همانطور که میدانید FStormRender یک موتور unbiased GPU می باشد که توانایی خود را از کارت های گرافیک شرکت Nvidia و بر اساس توابع کتابخانهCUDA به دست خواهد آورد. در نتیجه شما برای اجرای اف استورم، نیاز به یک کارت گرافیک از سری کارت های nvidia gtx, quadro , tesla , …. خواهید داشت. هرچه کارت شما تعداد هسته کودای بیشتری داشته باشد سرعت رندرینگ بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

FStormRender از چندین کارت به صورت همزمان یا همان Multi-GPU Rendering پشتیبانی میکند و در نتیجه میتوانید برای سرعت بخشیدن به فرایند رندرینگ در آن از چندین کارت به صورت همزمان استفاده نمایید. از آنجایی که این موتور رندرینگ یک ابزار تبدیل بسیار ساده در اختیار شما قرار میدهد. میتوانید صحنه های Vray خود را به سادگی به FStormRender تبدیل نمایید. یعنی فقط با یک کلیک میتوانید کل صحنه و متریال های V-Ray را به FStormRender تبدیل کنید. این ابزار فقط برای وی ری نیست و میتوانید صحنه های اکتان رندر را نیز به FStormRender منتقل کنید. در نتیجه از آنجایی که سرعت رندرینگ در این موتور چندین برابر octane render می باشد، میتوانید انتظار پدیده ای بسیار لذت بخش را در رندرینگ داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول