بعد از داستان هایی که بر سر motion capturing توسط kinect بر سر زبانها افتاد، شاهد هجوم صدها نرم افزار کاربردی و غیر کاربردی بر پایه توانایی ها و قدرت Kinect بودیم. اما زمانی که در آخرین کنفرانس مایکروسافت اعلام شد که kinect 2 دارای چه توانایی هایی خواهد بود، اینبار داستان به کلی تغییر کرد. اینار قرار است با مدلسازی سه بعدی با microsoft Kinect را تجربه کنیم.
در حال حاضر نرم افزارهایی ارائه شده که میتوانند بر پایه kinect 1 به عنوان یک اسکنر سه بعدی عمل کرده و براحتی هر جسمی را تبدیل به ساختار سه بعدی آن نمایند. یکی از نرم افزارهای بسیار جالب و رایگان در این زمینه Scenect می باشد که از کینکت شما یک اسکنر سه بعدی خواهد ساخت.
مدلسازی سه بعدی با microsoft Kinect
قسمت هیجان انگیز کار در اینجاست که شما میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت صدها نرم افزار مشابه را پیدا کنید که همگی میتوانند برای شما مدل اجسامی را که در شعاع دید Kinect قرار دارد ایجاد نمایند. Scenect یکی از همین نرم افزارهاست. این نرم افزار میتواند هر چیزی را که قادر به مشاهده آن از طریق دوربین های Kinect می باشد را به مدل سه بعدی تبدیل نماید.
Related posts:
- Motion Capture با Microsoft Kinect
- شرکت انویدیا از گسترش NVIDIA Omniverse خبر داد!
- Modeler 2022 برای جعبه ابزار مدلسازی Houdini منتشر شد
- معرفی راهنمای ساخت محیط سینمایی ساده با Unreal Engine 5
- معرفی راهنمای ساخت موشن گرافیک با Alight Motion 4
- معرفی راهنمای نرم افزار Autodesk Revit از مبتدی تا حرفهای
در این روش شما میتوانید به دو صورت عمل کنید. یا اجسام را در جلوی دوربین kinect به حرکت درآورید یا اینکه کینکت را مقابل آنها قرار دهید. این نرم افزار و نرم افزارهای مشابه مانند ReconstructMe میتوانند به راحتی و با عملیات Tracking مدل های سه بعدی را از آنچه می بینند استخراج نمایند.
حقیقتا کار برخی از آنها بی حد و اندازه زیبا و با کیفیت است. البته توجه داشته باشید نیمتوان از برخی از مدلهای بدست آمده به صورت معمولی استفاده نمود. برای مثال من میخواستم بروی یکی از موضوعات درون صحنه ( یک میز درون فیلم ) یک پارچه را قرار دهم. به جای اینکه مدل میز را بسازم ، با استفاده از کینکت و نرم افزار ReconstructMe در عزض جند ثانیه مدل میز را ایجاد کرده و سپس برای قرار دادن پارچه و composite آن با تصویر فیلم برداری شده استفاده کردم.
در برخی از کارها، این عمل بسیار در زمان صرفه جویی میکند. نکته مهم در روش مدلسازی توسط کینکت این است که باید روش کار را یاد بگیرید. در اوایل کار به هیچ عنوان نمیتوانستم مدل مورد نظر را به درستی ایجاد کنم.
اما با مشاهده فیلم آموزشی و روش حرکت دادن Kinect اطراف اجسام مورد نظر، به راحتی میتوانید مدلها بسیار زیبا و با جزییات بالایی ایجاد نمایید. حال توجه داشته باشید این موضوع برای Composite کار های بسیار ارزشمند است. کسانی که زمان بسیار زیادی را صرف ترکیب 3D و Real Shot میکنند میدانند این عمل چه ارزشی برای آنها دارد. در برخی موارد داشتن جزییاتی که کینکت برای ما ایجاد میکند بسیار زیادتر از چیزی است که ما میخواهیم.
توجه داشته باشید همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید، این نرم افزار با ترکینگ لبه ها و نقطه ها میتواند بعد از حرکت کینکت در یک محیط، فضای سه بعدی آن را شبیه سازی و تبدیل به مدل سه بعدی نماید. در ضمن فراموش نکنید که Texture محیط را هم برای شما ایجاد میکند. آیا خواسته دیگری از یک دستگاه به این ارزانی و کوچکی دارید؟