سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

Imagination Caustic 2.0 برای مایا

Imagination Caustic 2.0 برای مایا
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 3 مرداد 1392

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

شرکت Imagination  یک پیشرفت جدید در عرضه پیش نمایش رندرینگ در دنیای گرافیک سه بعدی را به نمایش گذاشت.اولین کارت شنابدهنده گرافیکی Imagination Caustic 2.0 ویژه پیش نمایش رندرینگ سریع در پنجره دید نرم افزار Maya  توسط این شرکت معرفی شد.

Imagination Caustic 2.0 برای مایا

Imagination Caustic 2.0 برای مایا

از این پس میتوانید با استفاده از این کارت شتابدهنده به نام های R2500 و R2100 در موتور رندرینگ پنجره دید مایا به نام Caustic 2.0 ، بدون نیاز به صرف زمان برای رندرینگ صحنه، در هر لحظه پیش نمایشی از آن را به صورت کاملا دقیق و زیبا ملاحظه فرمایید. همانطور که میدانید Caustic 2.0 سازگاری کاملی با Mental Ray  داشت که بعد از معرفی این کارت و یک بروز رسانی کوچک در Caustic هم اکنون تمام خصوصیات Mental Ray را بدون هیچ تغییری رندر خواهد کرد. 

Imagination Caustic 2.0 برای مایا
Imagination Caustic 2.0 برای مایا

کارت R2500 با پشتیبانی از دو CPU و قدرت پردازش  محاسبه روشنایی و رندرینگ  100 میلیون Ray در ثانیه و بر اساس ساختار اسلات PCI-e gen 2  و پشتیبانی حداقل 120 میلیون PolyGon  و کارت R2100 با پشتیانی از یک cpu و قدرت پردازش و محاسبه روشنایی و رندرینگ 50 میلیون Ray و پشتیانی حداقل 60 میلیون Polygon در صحنه را در اختیار کاربران قرار میدهد.

یکی از موتورهای رندرینگ تازه وارد که بر پایه OpenRL    پیاده سازی شده و میخواهد با خصوصیات جدیدش خودنمایی کند، موتور Caustic 2.0   برای نرم افزار Maya   می باشد. شاید بتوان مهمترین خصوصیت این موتور را ، پیش نمایش رندرینگ بسیار سریع و زیبای آن در پنجره دید مایا ذکر کرد .در ادامه مهمترین خصوصیات این موتور را مرور میکنیم.

Imagination Caustic 2.0 برای مایا
Imagination Caustic 2.0 برای مایا

این شرکت موتور جدید خود به نام Caustic 2    را بر پایه به عنوان یک پلاگین برای نرم افزار مایا ارائه داده است. Caustic    میتواند از شتابنده سخت افزاری خود برای اینکار استفاده کند که در این حالت ازOpenRL   که از کلمات Open RayTracing Library   گرفته شده است یک زبان سطح بالای سایه زنی می باشد  . که میتوانید SDK را دانلود و از توابع آن در نرم افزارهای خود استفاده کنید. این زبان که ساختار اصلی آن بر پایه GLSL می باشد یک کتابخانه از توابع تعاملی برای رندرینگ سریع اشیاء می باشد. زبان RLSL یا OpenRL shading Language می باشد.

Imagination Caustic 2.0 برای مایا
Imagination Caustic 2.0 برای مایا

حال Caustic با نام کامل Caustic visualizer یک پلاگین برای نرم افزار مایا جهت رندرینگ سریع به صورت RealTime و Intractive می باشد که به کاربران اجازه می دهد بدون صرف وقت ، همزمان با کار در محیط مایا، یکی از پنجره های دید خود را به صورت رندر شده ملاحظه نمایند.بعد از نصب این پلاگین میتوانید بجای Maya ViewPort 2.0 از Caustic visualizer در نسخه های Maya 2012 , 2013 استفاده نمایید.

Imagination Caustic 2.0 برای مایا
Imagination Caustic 2.0 برای مایا

 این پیش نمایش از رندر با توابع کاملی از انعکاس ها، شکست های نور و … همراه است. شما میتوانید در پنجره رندر شده توسط Caustic visualizer خصوصیاتی چون Reflection دقیق و درست، سایه های هموار و نرم (Soft shadow) ، نورهای بازگشتی، روشنایی عمومی (GI) ماتی و DOF را ملاحظه کنید. 

Imagination Caustic 2.0 برای مایا
Imagination Caustic 2.0 برای مایا

Caustic visualizer از متریال های Mental Ray نیز پشتیبانی میکند و نیازی به تغییر موتور رندرینگ خود ندارید. همچنین انواع و اقسام مدلها و ساختارهای مایا مانند MeshNURBS , Subdivide ,Polygon و … را می شناسد و با تمامی نورهای مایا کار میکند. در حقیقت Caustic visualizer یک پیش نمایش دقیق و بدون نقص برای محیط مایاست. البته خوشبختانه یا متاسفانه نمیتوانید از متریال های دیگر موتورهای رندر مانند VRay و … توسط Caustic visualizer استفاده نمایید.فقط در نظر داشته باشید که کارت گرافیک شما می بایست OpenRL را پشتیبانی کند. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول