موتور Arion Render 2.4 با معرفی lightMixer انقلابی در موتورهای رندرینگ به وجود آورد. با معرفی نسخه 2.4 و نمایش قابلیت جدید آن میتواند یک بار رندر کنید و در زمان Composite و بدون رندر کردن دوباره، هرکدام از منابع نوری مورد نظر خود را فعال یا غیر فعال نمایید. در این صورت بدون نیاز به صرف زمان برای رندر مجدد صحنه، روشنایی عمومی بر اساس نورهای انتخابی نمایش داده می شود.
موتور Arion Render 2.4
با استفاده از توابع جدید LightMixer Layer در زمان رندر، به ازای هر منبع نور یک لایه جداگانه ذخیره می شود تا روشنایی عمومی ایجاد شده توسط آن نور در آن لایه ذخیره شود. حال تصویر رندر شده جدید در فرمت هایی که به صورت Multi-Layers ذخیره میشوند مانند RLA , RPF , OpenEXR , PSD و… به گونه ای ذخیره می شود که به ازای هر منبع نور، یک لایه از روشنایی عمومی ( GI) ایجاد شده توسط آن منبع نور وجود خواهد داشت.
حال کاربران میتوانند فایل ذخیره شده رندر را در برنامه های مورد نظر خود مانند Photoshop , After effects , Nuke و … باز کرده و بدون اینکه نیاز به رندر مجدد صحنه باشد، هر منبع نوری را که خواستند غیر فعال یا فعال کنند و تاثیر آن را بروی تصویر مشاهده نمایند. در این صورت اگر نور صحنه خیلی زیاد باشد میتوانید یک منبع نور مثلا نور خورشید یا لامپ ها را حذف کرده بودن آنکه لازم باشد دوباره رندر کنید. و یا اینکه فقط لایه نور مورد نظر خود را تغییر داده و آن را کم یا زیاد نمایید.
Related posts:
در حال حاضر موتور Arion Render 2.4 تا 8 منبع نور مختلف را توسط LightMixer پشتیبانی کرده و نورهای 9 به بعد را همگی در یک لایه قرار می دهد. دو لایه مجزا هم برای environment و sunlight در نظر گرفته است که در مجموع 10 لایه نورپردازی عمومی در اختیار شما قرار میدهد. LightMixer میتواند یک دستیار بسیار عالی برای کاربرانی باشد که علاوه بر سرعت رندر مشکل تحویل سریع پروژها را خواهند داشت.
در این حالت علاوه بر اینکه میتوانید یک منبع نور را حذف یا اضافه کنید و تاثیر آن را بدون رندر بر GI بدست آورید، میتوانید به طور مثال یک منبع نور را بعد از رندر بکلی تغییر رنگ داده و هرکاری که با یک لایه نور جداگانه میتوانید انجام دهید، انجام دهید.
علاوه بر LightMixer شرکت Random control در نظر دارد که کاربران دیگر موتورها را به سوی خود جلب نماید. یکی از نگرانی های کاربران موتورهای مشابه Unbiased rendering مانند octane render نبود کانال های مورد نیاز در زمان رندرینگ می باشد. به همین منظور Arion سعی کرده است که نظر این دسته از کاربران را نیز به سوی خود جلب کند.
در موتور Arion Render 2.4 علاوه بر اینکه تمام کانال های مورد نیاز خود را در یک تصویر ( در یک فایل مانند OpenEXR ) ذخیره خواهید کرد، میتوانید کانالهای
Main,Specular,Glossy,Diffuse,SSS,Lights,Direct,Lightmixer,Indirect,Reflection,Refraction,Normals,Material ID,Object ID,Alpha,Depth,Roughness,Fresnel,Coverage,Shadows,Ambient Occlusion
را نیز به صورت Pass های جداگانه ذخیره نمایید.
در این نسخه علاوه بر موارد ذکر شده، پشتیبانی از Nvidia cuda Kepler نیز تکمیل گشته و امکان استفاده از کارت گرافیک Tesla K20 فراهم آمده است. در این حالت تمامی کارت های گرافیک شرکت Nvidia قابل استفاده در رندرینگ Arion خواهند بود.
از دیگر امکانات این سری میتوانی به رندرینگ منطقه ای و رندرینگ موضوعی اشاره کرد. میتوانید بدون نیاز به رندر تمام صحنه، بعد از آخرین رندر گرفته شده فقط موضوعات انتخاب شده را تحت رندر قرار داده و در زمان خود صرفه جویی نمایید. در این حالت بدون بهم ریختن تصویر رندر شده ، موضوعات انتخابی مجددا رندر خواهند شد.
رسیدن به کیفیت مطلوب در این نسخه بسیار سریعتر از Arion 2.0.3 می باشد. البته کمی در اعداد و زمان ها شرکت سازنده اغراق کرده است اما در نسخه Arion 2.4 نویزهای خیلی زودتر از نسخه قبلی از بین خواهند رفت.سرعت بالاتر و بهینه سازی فضای اشغال شده Ram توسط این برنامه نیز بسیار بهتر شده و همه چیز در آن بهبود یافته است.