سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

ویژگی‌ های کلیدی Unreal Engine 5.5 برای هنرمندان

Unreal Engine 5.5
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 30 آبان 1403

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

اپیک گیمز آخرین نسخه اصلی موتور بازی و رندر Unreal Engine 5.5 را منتشر کرده است. این بروزرسانی شامل همه مجموعه ابزارهای اصلی، از جمله طراحی سطح، کدنویسی و صدا می‌شود. در این مقاله برخی از این ویژگی‌‌های کلیدی Unreal Engine 5.5 برای هنرمندان را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با مازستا همراه باشید.

ویژگی‌ های کلیدی Unreal Engine 5.5

این نسخه شامل همه مجموعه ابزارهای اصلی، از جمله طراحی سطح، کدنویسی و صدا می‌شود که در ادامه به ویژگی‌ های کلیدی Unreal Engine 5.5 خواهیم پرداخت.

MegaLights: استفاده از صدها نور پویا در صحنه‌های real-time

این سیستم که به عنوان «Nanite of lights» نام‌گذاری شده است، برای نورپردازی همان کاری را انجام می‌دهد که سیستم هندسه مجازی برای ایجاد دارایی انجام می‌دهد و هنرمندان را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به فکر کردن به عملکرد درون موتور، کار کنند. MegaLights امکان استفاده از نورها را بیشتر از قبل فراهم می‌کند و همچنان عملکرد real-time را حفظ خواهد کرد.

ویژگی‌ های کلیدی Unreal Engine 5.5

Light Function Atlas: نور متحرک با تکسچرهای دو بعدی

یکی دیگر از ویژگی‌های افزایش عملکرد نور در Unreal Engine 5، قابلیت Light Function Atlas است. توابع نور متحرک در تکسچرهای دوبعدی که در زمان اجرا بر روی صحنه نمایش داده می‌شوند، عملکرد و کارایی خوبی را با کاهش هزینه‌ی پردازش ارائه می‌دهند.

Mutable: ایجاد تغییرات کاراکتر و زمان اجرا

افزونه جالب دیگری که در Unreal Engine 5.5 به‌روزرسانی می‌شود، Mutable است. اگرچه این ابزار که توسط توسعه دهنده شخص ثالث Anticto ایجاد شده اما در نسخه فعلی و نسخه بتا ارائه خواهد شد. Mutable به کاربران این امکان را می‌دهد تا انواع دارایی‌ها را تولید کنند و شخصیت‌ها، موجودات، وسایل یا سلاح‌ها را به صورت رویه‌ای، با تغییر مش‌های اسکلتی، متریال و تکسچرهایشان ایجاد کنند.

Modular Control Rig: کنترل ماژولار و وسایل نقلیه ماژولار

Modular Control Rig در Unreal Engine 5.4 معرفی شد و اکنون در Unreal Engine 5.5 نیز ارائه شده است. این قابلیت تعدادی ویژگی‌ و بهبود گردش کار را دریافت می‌کند. همچنین شامل مجموعه‌های جدیدی از ماژول‌ها برای ایجاد دکل برای شخصیت‌های چهارپا و وسایل نقلیه و همچنین موجودات دوپا خواهد بود.

ویژگی‌ های کلیدی Unreal Engine 5.5

Sequencer: کنترل انیمیشن‌ها با لایه‌های انیمیشن غیر مخرب

Sequencer در Unreal Engine 5.5 بهبودهای کاربری زیادی را دریافت می‌کند، اما مسلماً مهم‌ترین تغییر پشتیبانی از لایه‌های انیمیشن است. همچنین گردش کار جدید، سطحی از کنترل را بر روی انیمیشن‌ها ارائه می‌کند که معمولاً فقط در ابزارهای انیمیشن آفلاین تکسچر می‌شوند و حرکت را به لایه‌های مستقلی تقسیم می‌کند که می‌توانند به صورت غیر مخرب ویرایش شوند.

MetaHuman Animator: تولید انیمیشن صورت از فایل های صوتی

یکی دیگر از ویژگی‌های انیمیشن جدید، پشتیبانی از انیمیشن‌های صورت مبتنی بر صدا در MetaHuman Animator است. بخشی از پلاگین رایگان MetaHuman اپیک گیمز، فرآیند انتقال حرکت صورت از فیلم ویدئویی به شخصیت MetaHuman را در موتور Unreal Engine ساده می‌کند. MetaHuman Animator علاوه بر تنظیم خودکار یک شخصیت براساس دیالوگ‌های ضبط شده، حرکت بالای صورت را استنباط می‌کند و در نتیجه انیمیشن صورت باورپذیرتر می‌شود.

Control Rig: به‌روزرسانی‌اصلی برای ریگینگ و گردش کار انیمیشن

Unreal Engine 5.5 همچنین دارای برخی به‌روزرسانی‌های اصلی برای ریگینگ و گردش کار انیمیشن است که می‌توان به ایجاد تغییر شکل‌های انیمیشن متحرک در داخل Control Rig اشاره کرد. همچنین می‌توان تغییر شکل‌دهنده‌ها را روی شخصیت‌های داخل ویرایشگر انیمیشن Sequencer اعمال کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول