با شروع ویرایش تعاملی درون بازی، یک ویژگی جدید و هیجان انگیز برای توسعهدهندگان بازی در موتور رایگان و متن باز Godot Engine آغاز شده است. این ویژگی در Godot 4.4 که بهتازگی به عنوان چهارمین پیشنمایش منتشر شد، به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا به راحتی یک بازی در حال اجرا واقعی را اشکالزدایی کنند. با مازستا همراه باشید تا جزییات تکمیلی را ارائه دهیم.
Godot Engine 4.4 با قابلیت ویرایش تعاملی درون بازی
یکی از ویژگیهای جدید ارائه شده در Godot Engine 4.4، امکان اشکال زدایی بازی در حال اجرا از داخل ویرایشگر از جمله توقف بازی، کلیک بر روی عناصر داخل صحنه و تعبیه پنجره بازی در حال اجرا در داخل ویرایشگر است. برای مثال دستکاری دوربین میتواند از داخل بازی یا ویرایشگرهای دو بعدی و سه بعدی انجام شود. در نتیجه تجربهی یک ویرایش تعاملی جذاب درون بازی در اختیار توسعهدهندگان بازی قرار خواهد گرفت. در ادامه ویدیویی از قابلیت ویرایش تعاملی درون بازی Godot Engine 4.4 را در اختیارتان قرار میدهیم.
برخی از ویژگیهای صدای واقعاً خوب نیز با این نسخه به گودو اضافه شده است که میتوان به ubershaders و pre-compilation اشاره کرد. Ubershaders، تکنیکی است که به ما این امکان را میدهد تا از لکنت سایهانداز در هنگام مشاهده اشیا در یک صحنه برای اولین بار اجتناب کنیم.
همچنین با تکیه بر عملکردهای سختافزاری خاص، میتوانیم زمان بارگذاری صحنههایی را که حاوی بسیاری از داراییهای گرافیکی مانند مشها و بافتها هستند، بهطور چشمگیری بهبود ببخشیم. بنابراین بازیهای آتی که حداقل با Godot 4.4 ساخته میشوند، باید شاهد پیشرفتهایی در عملکرد واقعی باشند. این بهبودها علاوه بر اینکه نظر گیمرها را جذب خواهد کرد بلکه تجربهی متفاوتی را در اختیار توسعهدهندگان نیز قرار خواهد داد زیرا به بهینهسازی گستردهی صحنه در پروژههای بزرگ کمک زیادی میکند. نظر شما در مورد توسعهی این قابلیت در موتور بازی Godot Engine 4.4 چیست و چه تاثیری در حوزهی بازیسازی خواهد داشت؟