گزارش نادرستی مشخصات

پردازنده AMD Ryzen 9 9900X

برند AMD شناسه محصول: AMD Ryzen 9 9900X دسته:
  • نسل: هسته های ZEN5
  • تعداد هسته ها: 12 هسته
  • تعداد رشته ها: 24 رشته
  • فرکانس کاری: 4.4~5.6 گیگاهرتز
  • حافظه کش: 64 مگابایت کش L3
  • توان حرارتی: 120 وات
  • گرافیک مجتمع: AMD RADEON
  • سوکت: AM5
  • مادربرد: سازگار با مادربردهای سری 600 و 800
  • حافظه های رم: پشتیبانی از رم های DDR5
تماس بگیرید
مقایسه
نقد و بررسی اجمالی

خوش قیمت ترین برای سیستم های رده بالا: AMD Ryzen 9 9900X

  • پردازنده های سری Ryzen 9000 آماده برای هر سناریوی پردازشی

پردازنده های کلاس دسکتاپ ای ام دی ریزن 9000 که به تازگی راهی بازارهای جهانی شده اند، با تکیه بر هسته های پیشرفته ZEN5 در لیتوگرافی 4 نانومتری و فرکانس کاری بالا، برای هر سناریو سنگین پردازشی آماده هستند که در کنار تکنولوژی های روز دنیا، بهترین سازگاری را با سخت افزارهای پیشرفته و مدرن امروز دارند.

AMD Ryzen 9 9900X

یکی از ویژگی های پردازنده های Ryzen 9000 پشتیبانی از تمامی کدک های افزودنی پیشرفته مانند AES , AMD-V , AVX , AVX2 , AVX512 , FMA3 , MMX-plus , SHA , SSE , SSE2 , SSE3 , SSE4.1 , SSE4.2 , SSE4A , SSSE3 , x86-64 است که چه در بازی و چه در برنامه های رندرینگ و تولید محتوا، بهترین عملکرد و سازگاری را در اختیار کاربران قرار می دهند.

همچنین در پلتفرم جدید AMD AM5 کاربران می توانند سریع ترین رم های DDR5 را تا ظرفیت 192 گیگابایت و با اعداد غیر باینری تحت اختیار قرار دهند. فرکانس پشتیبانی شده اولیه و بومی 5600 مگاهرتز است که به عنوان حداقل فرکانس پشتیبانی شده، با تکیه بر OC و بسته به نوع و مدل مادربرد شما، به ارقام بالاتر هم خواهد رسید.

AMD Ryzen 9 9900X

یکی از ویژگی های پردازنده های AMD Ryzen 9000 در بخش حافظه رم DDR5، قابلیتی به نام AMD EXPO است که به سیستم و کاربران امکان اورکلاک حافظه های رم DDR5 به بالاترین فرکانس های کاری را با ثبات بالا می دهد. امروزه بسیاری از ماژول های رم از AMD EXPO به عنوان پروفایل اورکلاک حافظه پشتیبانی کرده و برای درک بهتر، بد نیست بدانید که با فناوری مانند Intel XMP روبرو هستیم. یکی از ویژگی های فناوری AMD EXPO سازگاری با رم هایی است که از Intel XMP نیز پشتیبانی می کنند.

از آنجایی که دنیای سخت افزار به سمت هوشمندسازی در حرکت است، امکان اورکلاک و یا تغییر فرکانس ها با توجه به دما، یک مقوله مهم برای کاربران و گیمرها است. پردازنده های ریزن 9000 به فناوری موسوم به Precision Boost Overdrive مجهز هستند. فناوری Precision Boost Overdrive با توجه به نوع پردازش و سناریوی آن، فرکانس کاری پردازنده را افزایش و یا تغییر داده و عملکرد کلی پردازنده را در حین پردازش ها افزایش می دهد.

AMD Ryzen 9 9900X

پشتیبانی از باس های توسعه PCI-E 5.0 نیز یکی دیگر از ویژگی های پردازنده های AMD Ryzen 9000 هستند. کارت های گرافیک آینده و حافظه های اس اس دی جدید که از گذرگاه PCI-E 5.0 پشتیبانی می کنند، در حال افزایش در بازار هستند. برای این منظور PCI-E 5.0 از تمام پتانسیل سخت افزارهای مبتنی بر این گذرگاه استفاده کرده و بسته به نوع مادربرد، تعدادی از گذرگاه های فوق را چه برای حافظه های SSD و چه برای کارت های گرافیک در اختیار خواهید داشت.

  • با پردازنده AMD Ryzen 9 9900X هوشمندانه انتخاب کن!

بسیاری از پردازنده های ای ام دی و یا اینتل را می توان در زمره انتخاب های هوشمندانه دانست. از جمله آنها می توان به پردازنده AMD Ryzen 9 9900X اشاره کرد که با قیمت بسیار کمتر به نسبت پردازنده AMD Ryzen 9 9950X، عملکردی بسیار خوب را در بازی و ورک استیشن به همراه دارد. این پردازنده با 12 هسته و 24 رشته، در بسیاری از نرم افزارها عملکردی فوق العاده از خود نشان می دهد؛ از جمله بازی ها که بسیار نزدیک به برادر بزرگ تر خود است.

AMD Ryzen 9 9900X

از سوی دیگر، به لطف فرکانس کاری بالای هسته ها که تا 5.6 گیگاهرتز نیز می رسد، و قابلیت اورکلاک، می توانید با یک مادربرد خوب بالاترین پرفورمنس را از پردازنده AMD Ryzen 9 9900X بگیرید. نکته جالب توجه دیگر هم آن است که پردازنده AMD Ryzen 9 9900X مانند 9950X از 64 مگابایت کش L3 بهره برده و ای ادی پیشنهاد می کند که برای دریافت بهترین فرکانس کاری از آن، از خنک کننده های مایع استفاده کنید. پردازنده AMD Ryzen 9 9900X یک انتخاب ایده آل برای بازی و یا تولید محتوا و رندرینگ است. برای خرید مطمئن و انتخاب قطعات سخت افزاری سازگار با آن، با ما در مازستا مشورت کنید.

برچسب:
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پردازنده AMD Ryzen 9 9900X”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی