Adobe جدیدترین نسخهی افزونه 2.0 Substance 3D را برای Blender منتشر کرده که این نسخه امکان ویرایش متریال Substance به صورت بومی در داخل نرم افزار را فراهم میکند. این نسخه برای بهبود عملکرد و پشتیبانی از Blender 4.0 ارائه شده است. با مازستا همراه باشید.
افزونه Substance 3D برای نرم افزار بلندر
افزونه Substance 3D برای Blender، متریال وارد شده در قالب Substance.sbsar را به متریال Blender قابل ویرایش تبدیل میکند.
علاوه بر متریال سفارشی که در Substance 3D Designer نوشته شده است، این افزونه به کاربران Blender این امکان را میدهد تا از متریال موجود در کتابخانههای آنلاین مانند Adobe’s Substance 3D Assets استفاده کنند.
بهروزرسانی 2.0 اولین افزونه از زمان انتشار رسمی آن در سال گذشته است، اما تا حد زیادی یک بهروزرسانی زیرساختی است. Adobe این افزونه را به طور کامل بازسازی کرده است تا عملکرد را بهبود بخشد و افزودن ویژگیهای جدید را در آینده آسانتر کند. سایر تغییرات شامل پشتیبانی از خروجیهای مقدار و رشته و گزینه تغییر عمق بیت در خروجیهای تکسچر است.
سیستم مورد نیاز
افزونه Substance 3D برای Blender با Blender 3.0 بالا در سیستمعامل ویندوز، لینوکس و macOS سازگار است. این نرم افزار رایگان بوده و نیازی به ثبت نام در وب سایت Adobe ندارد. برای استفاده از این افزونه، همچنین باید ابزار Adobe’s Substance Integration Tool را نصب کنید.