کمپانی اینتل به زودی درایور جدیدی را برای تمامی کارت ها و تراشه های گرافیکی خود منتشر می کند که به شکلی خیره کننده، عملکرد بازی و برنامه های مبتنی بر DirectX 11 را افزایش داده و دارای چندین قابلیت انقلابی دیگر است. درایور جدید اینتل دارای چه ویژگی هایی است؟ با مازستا همراه باشید.
اینتل امروز به طور رسمی خبر انتشار درایور گرافیکی جدیدی را برای سه ماهه سوم سال 2023 اعلام کرد. آخرین درایور قول می دهد که یک به روز رسانی تحول آفرین برای همه کاربران پردازنده گرافیکی اینتل باشد. کمپانی اینتل اعلام کرده است که در درایور Q32023 خود، چندین ویژگی جدید را با مهندسی دقیق لحاظ کرده است که در نهایت عملکرد و پرفورمنس را افزایش می دهد.
درایور جدید تضمین می دهد که نرخ فریم را در بازی ها افزایش داده و پردازندههای گرافیکی سری A را به میزان قابل توجهی سریعتر می کند. این شرکت همچنین تلاشهای مهندسی را برای کاهش زمانهای فریم پردازش شده انجام داده و روش جدیدی برای اندازهگیری سهم GPU در آن معرفی کرد. بنابراین کاربران می توانند بفهمند که آیا در یک سناریوی محدود با CPU هستند یا یک سناریوی محدود با GPU.
به واقع باید گفت که در این پردازش متوجه می شویم که بار پردازش بازی یا برنامه ما در حال حاضر روی CPU و یا GPU است. در نهایت، این شرکت ابزار PresentMonitor خود را با یک رابط کاربری جدید به روز کرد. Intel Arc Alchemist یک معماری گرافیکی برای کارت های گرافیک مستقل است که عمدتاً برای DirectX 12 و Vulkan طراحی شده بود، اما با گذشت زمان، بر روی ترجمه API برای بازیهای DirectX 9 متکی بود.
در بهروزرسانیهای درایور بهار، این شرکت یک بهروزرسانی بزرگ منتشر کرده بود که عملکرد بازی DirectX 9 را به طور متوسط تا 43 درصد افزایش داد. این به این دلیل بود که حتی با وجود اینکه ترجمه API برای بازیهای DirectX 9 استفاده میشد، دامنه وسیعی برای بهینهسازی هر بازی وجود داشت و DirectX 9 یک API مرتبط برای چندین بازی کنونی است.
با انتشار امروز، اینتل نوید دور مشابهی از بهروزرسانیهای عملکرد را میدهد، با افزایش 19 درصدی عملکرد در عناوین DirectX 11 با وضوح FHD که نتایج تست آن با پردازنده Core i5-13400F و کارت گرافیک اینتل A750 توسط این شرکت منتشر شده است.
از سوی دیگر اینتل یک بنچمارک و برنامه مانیتور جدید به نام GPU Busy را توسعه داده است. به زبان ساده، این مدت زمانی است که کارت گرافیک به تنهایی برای پردازش یک تماس API از CPU صرف می کند. رندر بازی یک حجم کاری مشترک بین CPU و GPU است. برای تولید هر فریم در یک بازی، CPU باید وضعیت بازی را با آنچه که باید روی صفحه نمایش داده شود محاسبه کند.