کارت گرافیک NVIDIA RTX 6000 Ada که برای سیستم های تولید محتوا و ورک استیشن تولید شده است، باز هم با یک تست و بررسی جدید توان و ارزش خرید خود را اثبات می کند. پس از تست GPU Render این کارت گرافیک، این بار نوبت به محک زدن کارت گرافیک RTX 6000 Ada در نرم افزار ساخت بازی Unreal Engine می رسد. با مازستا همراه باشید.
کارت گرافیک NVIDIA RTX 6000 Ada
انویدیا به تازگی کارت گرافیک کلاس ایستگاه کاری یا همان Workstation خود به نام NVIDIA RTX 6000 Ada را راهی بازارهای جهانی کرده است. NVIDIA RTX 6000 Ada اولین پردازنده گرافیکی حرفه ای از سری کارت های گرافیک “Ada Lovelace” است. در حالی که نسخههای گیمینگ یا همان جیفورس Ada Lovelace چندین ماه است که در دسترس هستند، NVIDIA در انتشار خط حرفهای خود بسیار کندتر عمل میکند تا مطمئن شود که مشکلات درایور و عملکرد برطرف شده است.
RTX 6000 Ada یک VRAM عظیم 48 گیگابایتی ارائه می دهد که دو برابر بیشتر از پرچمداران جیفورس است. آنها بر اساس قابلیت اطمینان طراحی شده اند، وات و فرکانس کاری را کمی کاهش می دهند، و خنک کننده دمنده بهبود یافته است که به آنها اجازه می دهد متراکم تر در یک سیستم قرار گیرند.
انویدیا به تازگی کارت گرافیک کلاس ایستگاه کاری یا همان Workstation خود به نام NVIDIA RTX 6000 Ada را راهی بازارهای جهانی کرده است. NVIDIA RTX 6000 Ada اولین پردازنده گرافیکی حرفه ای از سری کارت های گرافیک “Ada Lovelace” است. در حالی که نسخههای گیمینگ یا همان جیفورس Ada Lovelace چندین ماه است که در دسترس هستند، NVIDIA در انتشار خط حرفهای خود بسیار کندتر عمل میکند تا مطمئن شود که مشکلات درایور و عملکرد برطرف شده است.
RTX 6000 Ada یک VRAM عظیم 48 گیگابایتی ارائه می دهد که دو برابر بیشتر از پرچمداران جیفورس است. آنها بر اساس قابلیت اطمینان طراحی شده اند، وات و فرکانس کاری را کمی کاهش می دهند، و خنک کننده دمنده بهبود یافته است که به آنها اجازه می دهد متراکم تر در یک سیستم قرار گیرند.
Unreal Engine (آنریل انجین)
آنریِل اِنجین یک موتور بازی گرافیک کامپیوتر سهبعدی است که توسط اپیک گیمز توسعه یافته و اولین بار در سال ۱۹۹۸ در بازی Unreal که یک بازی تیراندازی اول شخص بود، به نمایش گذاشته شد. از آن زمان به بعد نسخه های جدید Unreal Engine منتشر شده و در نسخه نهایی و کنونی، طوفانی از جزئیات را شاهد هستیم به گرافیکی بسیار واقع گرایانه انجامیده است.
از این رو بسیاری از توسعه دهندگان بازی در سراسر جهان Unreal Engine را به عنوان موتور اصلی و سازنده بازی های خود انتخاب کرده اند. در نتیجه باید گفت Unreal Engine که در ایران نیز طرفدارن بسیاری دارد، برای رندر نهایی خود به یک کارت گرافیک مناسب نیاز دارد. آیا کارت گرافیک RTX 6000 Ada می تواند برای نرم افزار آنریل انجین مناسب باشد؟
تست کارت گرافیک RTX 6000 Ada در آنریل انجین
در این بخش به سراغ تست کارت گرافیک انویدیا RTX 6000 Ada خواهیم رفت. شایان ذکر است که سیستم تست به رم های DDR5 مجهز شده است.
همانطور که می بینیم، NVIDIA RTX 6000 Ada بالاترین نرخ فریم بالقوه را در Unreal Engine ارائه می دهد. دستیابی به افزایش 60 درصدی در میانگین FPS در چهار صحنه آزمایشی مختلف، پیشرفت بسیار خوبی است. در حالی که این مجموعه از تستها بر روی FPS متوسط تمرکز میکند، که هسته موتور Unreal Engine است، اما به رندر سینمایی، رهگیری پرتو نور و …، نیز دلالت دارد چرا که همه آنها بر اساس اصول اصلی یکسان از پردازش گرافیکی هستند.
از سوی دیگر باید یادآور شویم که به احتمال زیاد، با انتشار درایورهای جدیدتر، این عملکرد به سمت بالا خواهد رفت. با درایورهای ورک استیشن برای این خط از کارت ها، آنها در برابر بسته های نرم افزاری خاص تأیید می شوند، بنابراین احتمالاً نسخه ای وجود خواهد داشت که به طور خاص Unreal Engine را پشتیبانی کرده و این به معنی است که عملکرد NVIDIA RTX 6000 Ada در آنریل انجین افزایش خواهد یافت.
NVIDIA RTX 6000 Ada در مقایسه با RTX A6000 قبلی، به طور متوسط 60٪ عملکرد بیشتری ارائه می دهد و احتمالاً با به روز رسانی درایورهای آینده بهبود خواهد یافت.