کمپانی پیکسار به تازگی RenderMan 25.0 را به عنوان جدیدترین موتور رندر انیمیشن منتشر کرد. این نسخه شامل تغییرات کلیدی بسیاری بوده اما برای هنرمندان کاربردی و جذاب خواهد بود. از سوی دیگر افزونههای یکپارچهسازی برای Blender، Houdini، Katana و Maya همگی بهروزرسانی شدهاند. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از جدیدترین بروزرسانی موتور رندر RenderMan 25.0 را در اختیارتان قرار دهیم.
به تازگی RenderMan XPU، موتور رندر CPU/GPU هیبریدی Pixar، بهروزرسانی قابل توجهی دریافت کرده و پشتیبانی از حجمها و تغییر شکل حرکتی را اضافه میکند همچنین اکنون میتواند برای طیف وسیعتری از کارها استفاده شود.
از سوی دیگر حذف نویز جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که روی VFX و مجموعه دادههای انیمیشن از ILM، Pixar و Disney آموزش دیده، در این نسخه ارائه شده است.
این نسخه همچنین دارای بهروزرسانیهایی برای مجموعه ابزارهای اصلی در RenderMan 24، از جمله MaterialX Lama، سیستم لایهبندی متریال مبتنی بر MaterialX است که توسط Industrial Light و Magic توسعه یافته است. ویژگیهای جدید دیگر شامل گزینه Distort در سایهزن خطوط است که اعوجاج فراکتال را روی طرحهای رندر شده اعمال میکند. این بهروزرسانی همچنین تنظیمات پیشفرض بیشتری را برای افکتها اضافه کرده و پلاگینهای یکپارچهسازی RenderMan برای برنامههای DCC با پشتیبانی از ویژگیهای جدید بهروزرسانی شده است.
قیمت و دسترسی به موتور رندر RenderMan 25.0
RenderMan 25 برای سیستمعاملهای Windows 10، CentOS/RHEL 7.2 به بالای Linux و macOS 10.14 به بالا در دسترس است. این افزونه همچنین با Blender 2.83/2.93/3.0 به بالا، Houdini 18.5 به بالا، Katana 4.0 به بالا و Maya 2020-2023، به علاوه Mari 4.5 به بالا سازگار خواهد بود.