Adobe افزونه Substance 3D جدیدی را برای Unreal Engine 5 و Unity منتشر کرده است که امکان ویرایش متریال رویهای با فرمت Substance.sbsar را به صورت بومی در موتورهای بازی ممکن میسازد. هر دو افزونه برای دانلود رایگان هستند. برای آشنایی بیشتر با افزونه Substance 3D در Unity و UE5 همراه مازستا باشید.
متریال SBSAR را به صورت بومی در داخل بلندر ویرایش کنید
همانند سایر پلاگینهای ادغام Substance 3D ادوبی، افزونههای جدید به هنرمندان کمک میکند تا محتوا را در قالب .sbsar وارد کرده و پارامترهای خود را به صورت بومی در Unreal Engine یا Unity ویرایش کنند.
علاوه بر متریال سفارشی ایجاد شده در Substance 3D Designer، کاربران میتوانند متریال موجودی را از کتابخانههای آنلاین مانند Adobe’s Substance 3D Assets وارد یا import کنند.
هر دو موتور بازی دارای پلاگینهای ادغام Substance هستند بنابراین افزونههای جدید بازنویسی شده و نسخههای ابزارهای موجود تغییر نام داده میشوند.
در مورد افزونه Substance 3D برای UE5، تغییر اصلی پشتیبانی از Unreal Engine 5، نسخه اصلی بعدی موتور بازی است که در حال حاضر به عنوان پیش نمایش عمومی در دسترس است.
Related posts:
در مورد افزونه Substance 3D برای Unity، مزیت اصلی بهبود عملکرد است. فهرست موجود در Unity Asset Store شامل تغییراتی نمیشود شاهد پایداری و بهبود عملکرد خواهیم بود.
پس از انتشار Unreal Engine 5.0، ادوبی به برنامه پیش از انتشار Substance 3D برای Unreal Engine 5 پایان داد. از سوی دیگر پلاگین قدیمی Substance در Unity اکنون منسوخ شده و افزونه جدید Substance 3D برای Unity را به تنها یکپارچهسازی موجود برای موتور بازی تبدیل میکند.
شرایط مجوز و سیستم مورد نیاز
افزونه Substance 3D برای Unreal Engine از Unreal Engine 4.8-4.27 و 5.0 پشتیبانی میکند و افزونه Substance 3D برای Unity از Unity 2020.3.27 پشتیبانی خواهد کرد و دانلود هر دو رایگان است. شما عزیزان میتوانید نظرات خود را در مورد این افزونهی جدید با ما به اشتراک بگذارید.