SideFX ابزارهای سفارشی Houdini را که برای Project Titan توسعه داده، منتشر کرده است. نسخهی نمایشی فناوری داخلی آن که برای آزمایش گردش کار در ساخت محیطهای سه بعدی در داخل Unreal Engine 5 از محتوای سه بعدی رویهای طراحی شده است. در ادامه با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از ابزارهای هودینی را در اختیارتان قرار دهیم.
این ابزارها داراییهای محیطی مانند ساختمانها، داربستها و پوشش گیاهی را بهعنوان داراییهای هودینی رویهای تولید میکنند و سپس میتوانند از طریق افزونه Houdini Engine for Unreal Engine 5 به موتور بازی وارد شوند. اولین ابزارهای هودینی، Cable Tool بوده که در کنار پلاگین Unreal Engine 5 اکنون برای دانلود در دسترس است.
Project Titan که ماه گذشته رونمایی شد، نسخهی نمایشی فناوری داخلی SideFX است که برای آزمایش گردش کار رویهای برای ایجاد محتوای محیطی سه بعدی در داخل هودینی طراحی شده و میتواند در Unreal Engine 5 استفاده شود. SideFX از کتابخانه دارایی کیتباشینگ KitBash3D به همراه 19 ابزار رویهای سفارشی استفاده کرد.
این ابزارها، داراییهای سه بعدی رویهای مانند ساختمانها، بیلبوردها، نردهها، کابلها و داربستها را تولید میکنند که میتوان آنها را با پارچه یا پوشش گیاهی بیشتر پوشاند. پس از آن میتوان داراییهای دیجیتال هودینی را با استفاده از پلاگین یکپارچهسازی موتور هودینی SideFX برای Unreal Engine 5 به موتور بازی import کرده و آن را ویرایش کرد.
SideFX اکنون انتشار این ابزارهای هودینی را به همراه آموزشهای ویدئویی چند قسمتی آغاز کرده است. اولین ابزاری که به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت، ابزار Cable Tool است که میتوان از آن برای ایجاد سیمکشیها استفاده کرد.
قیمت و سیستم مورد نیاز ابزارهای هودینی
ابزارهای Project Titan به صورت رایگان بهعنوان فایلهای Houdini .hip یا فایلهای hda در دسترس هستند که میتوانند در ابزارهای DCC سازگار با موتور هودینی، از جمله 3ds Max، Maya، Unity و Unreal Engine وارد و ویرایش شوند. برای استفاده از فایلهای hda درون Unreal Engine 5، به افزونه Houdini Engine for Unreal Engine 5 نیاز دارید.