IDV به تازگی جدیدترین نسخه SpeedTree از سری نرم افزارهای خود برای تولید درختان متحرک را منتشر کرده است. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از بهروزرسانی SpeedTree 10.0 را ارائه دهیم.
بهروزرسانی 9.0 SpeedTree
هر دو نرمافزار SpeedTree Cinema 9.0 و SpeedTree Games 9.0 یک مجموعه ابزار جدید برای ویرایش دستی درختان سه بعدی و Mesh Converter برای تبدیل اسکنهای سه بعدی را دریافت میکنند. سایر ویژگیهای جدید شامل صادرات USD، نورپردازی HDRI و امکان تولید رندرهای صفحهگردان هستند.
IDV همچنین مدل قیمتگذاری خود را تغییر داده است و قیمت اشتراک بین SpeedTree Cinema و SpeedTree Games را استاندارد کرده و اشتراک Indie اکنون از 19 دلار در ماه شروع میشود. این شرکت همچنین مجوزهای همیشگی SpeedTree Cinema را کنار گذاشته، SpeedTree Engine را در اشتراکهای Enterprise در SpeedTree Cinema گنجانده و SpeedTree Games را به موتور آگنوستیک تبدیل کرده است.
SpeedTree برای اولین بار بیش از دو دهه پیش توسعه یافت و با استفاده از ترکیبی از تولید رویهای و ویرایش دستی، درختهای سهبعدی متحرک با باد را برای کارهای real-time و آفلاین تولید میکند. این فناوری در بازیهای اخیر AAA از جمله Far Cry 5، Assassin’s Creed Odyssey و The Division 2 و فیلمهایی از سریهای Star Wars و Marvel استفاده شده است.
هر دو نرمافزار SpeedTree Cinema 9.0 و SpeedTree Games 9.0 شامل SpeedTree Modeler (نرم افزار واقعی نویسندگی گیاهان) و SpeedTree Library (کتابخانه ای از گیاهان سه بعدی آماده) هستند. SpeedTree Games همچنین شامل SpeedTree SDK است.
اولین بهروزرسانی بزرگ SpeedTree، زمانی که IDV توسط Unity خریداری شد، صورت گرفت. تغییرات عمدهی این نسخه شامل حالت Freehand، مجموعه جدیدی از ابزارهای بصری برای ویرایش دستی فرم درختان سه بعدی است. این برنامه با هدف کاهش نیاز به export درختان سه بعدی به سایر برنامههای DCC برای ویرایش ارائه شده است.
Related posts:
- شرکت Unity نرم افزار SpeedTree را از شرکت IDV خریداری کرد!
- مقایسه نرم افزار Cinema 4D و Maya: بررسی کارایی و عملکرد
- برای ورود به حوزهی انیمیشن سازی باید چه اقداماتی انجام دهیم؟
- ترفندهای حرفهای برای کاربران مبتدی Unreal Engine
- جزییاتی از موتور بازی و رندر Unity 6
- مقایسه نرم افزار Sketchup و Rhino: بررسی قابلیتها و عملکرد
هنرمندان همچنین میتوانند از این مجموعه ابزار برای رنگ آمیزی تنه یا شاخهها برای ایجاد ویژگیهایی مانند گرهها یا رنگآمیزی رنگهای راس استفاده کنند.
از دیگر ویژگیهای جدید میتوان به گزینه export درختان در قالب USD و همچنین Alembic، FBX و OBJ اشاره کرد. کاربران همچنین میتوانند درختها را در SpeedTree Modeler با نور HDRI پیشنمایش کنند.
بهروزرسانی 10.0 SpeedTree
این نسخه یک ابزار رویهای جدید برای تولید انگور، یک ابزار Trim برای اصلاح فرم درختان به صورت دستی و یک شی کمکی جدید Mesh برای سفارشی کردن درختان بزرگ اضافه میکند. علاوه بر این، نسخههای قدیمی بازیها و سینمای SpeedTree Modeler در یک نسخه واحد با قابلیت export داراییها برای بازیها یا VFX متحد شدهاند.
SpeedTree که بیش از دو دهه پیش منتشر شد و اکنون متعلق به Unity است، با استفاده از ترکیبی از تولید رویهای و ویرایش دستی، درختهای سهبعدی را برای کارهای real-time و آفلاین تولید میکند. علاوه بر SpeedTree Modeler، نرمافزار واقعی نویسندگی گیاهان، یونیتی کتابخانه SpeedTree، کتابخانهای از گیاهان سه بعدی آماده و یک SpeedTree SDK را نگهداری میکند.
ویژگیهای جدید SpeedTree Modeler 10.0 شامل یک مولد Vine برای ایجاد درختان انگور و آویزان گیاهان است. انگورها را می توان به صورت دستی قرار داد، یا به صورت کاملاً رویه ای تولید کرد، و می توان آنها را طوری ساخت که در امتداد زمین رشد کنند یا بین چندین مدل درخت در یک صحنه آویزان شوند.
SpeedTree Modeler 10.0 همچنین شامل ابزارهای جدیدی برای هرس درختان است. حالت Freehand اکنون شامل یک ابزار Trim برای تنظیم شکل کلی درخت با هرس دستی بخشهایی از شاخهها است. از سوی دیگر یک گزینه جدید Shade Pruning شاخهها را در قسمتهای داخلی درخت بهطور خودکار به عنوان یک فرآیند پستی حذف میکند تا هم الگوهای رشد طبیعی را تقلید کند و هم تعداد پلیها را کاهش دهد.
سایر تغییرات کلیدی شامل یک گردش کار جدید برای سفارشی کردن مدلهای درخت قهرمان است که در ابزارهای دیگر DCC مجسمهسازی شده یا به صورت اسکن سه بعدی گرفته شده و به SpeedTree وارد شده است.
این بهروزرسانی همچنین رابط کاربری SpeedTree Modeler را اصلاح میکند، آیکونها و پالت رنگها را بهروزرسانی میکند، و مقیاسبندی UI با وضوح نمایشگر را بهبود میبخشد. تغییرات گردش کار شامل گزینهای برای استفاده از Rules و اسکریپت های Lua است که تمام پارامترهای رویهای را در SpeedTree Modeler کنترل میکند.
قیمت جدیدترین نسخه SpeedTree
این نرم افزار به صورت اجارهای ارائه شده و اشتراک Indie، برای کاربران با درآمد کمتر از 200000 دلار در سال، 19 دلار در ماه یا 199 دلار در سال هزینه دارد. از سوی دیگر اشتراک حرفهای، برای کاربرانی که درآمد کمتر از 1 میلیون دلار در سال دارند، 499 دلار در سال برای مجوز قفل شده در گره یا 899 دلار در سال برای مجوز شناور هزینه دارد. اشتراک های سازمانی، برای استودیوهایی با درآمد بیش از 1 میلیون دلار در سال و شامل SDKها، بر اساس تقاضا قیمت گذاری میشوند. هزینه اشتراک SpeedTree Cinema Library یا SpeedTree Pro Library حدود 1000 دلار در سال است.
سیستم مورد نیاز جدیدترین نسخه SpeedTree
جدیدترین نسخه SpeedTree برای سیستمعاملهای Windows، Linux و macOS در دسترس بوده و کارایی و عملکرد خوبی را در اختیار هنرمندان قرار خواهند داد.