تیم LuxCoreRender به زودی نسخهی 2.6 رندر فیزیکی منبع باز (LuxCoreRender 2.6) و پلاگین ادغام Blender (BlendLuxCore) را منتشر خواهد کرد. این بهروزرسانی گردش کار مدیریت رنگ را در نرمافزار بهبود میبخشد، پشتیبانی از OpenColorIO 2.0 و نقشهبرداری OpenColorIO را ارائه میکند و در نهایت تجزیه نورهای مش را حدود ۳ برابر سریعتر خواهد کرد.
یک موتور رندر CPU/GPU هیبریدی که قبلاً LuxRender نام داشت
LuxCoreRender که قبلا به عنوان LuxRender شناخته میشد، در سال 2018 با تغییر نام، وب سایت جدید، انجمن و مستندات آنلاین راهاندازی مجدد شد. این یک موتور رندر فیزیکال با طیف وسیعی از ویژگیهای تولید، ارائه شده و از LuxCoreRender 2.0، رندر هیبریدی C++/OpenCL در CPU و GPU پشتیبانی میکند.
LuxCoreRender 2.6 با پشتیبانی از OpenColorIO 2.0 و تجزیهی بهتر چراغهای مش
بهروزرسانی 2.6، گردش کار مدیریت رنگ را در نرم افزار بهبود میبخشد، به طوری که LuxCoreRender تبدیل به آخرین برنامهی DCC برای پشتیبانی از OpenColorIO 2 (OCIO 2) که نسخهی جدید استاندارد مدیریت رنگ است میشود. فضاهای رنگی OpenColorIO برای نقشههای بافت، متریالها و نورها و برای نقشهبرداری رنگ پشتیبانی میشوند.
Related posts:
- شرکت انویدیا از گسترش NVIDIA Omniverse خبر داد!
- Maxon نسخهی بتای عمومی Redshift RT را معرفی کرد
- کنفرانس VIEW 2021 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد!
- Autodesk به تازگی Maya Creative را منتشر کرد
- پایان کار ابزار مدل سازی، انیمیشن و رندر سه بعدی مبتنی بر مرورگر Clara.io
- پیکسار موتور رندر RenderMan 25.0 را با امکانات جدید منتشر کرد
این بهروزرسانی همچنین هنگام محاسبهی روشنایی، با تجزیه چراغهای مش با حدود 3 برابر سریعتر و پشتیبانی از CPU هنگام پیشپردازش منابع نور، عملکرد را بهبود میبخشد. تغییرات دیگر شامل بهبودهایی در رندر و حذف نویز GPU خارج از هسته با Open Image Denoise (OIDN) و سیستم حذف نویز رندر مبتنی بر CPU اینتل است.
از سوی دیگر علاوه بر برنامهی اصلی، کتابخانه آنلاین رایگان متریال و مدلهای سه بعدی برای کاربران LuxCoreRender با مدلهای جدید مبلمان دنیای واقعی نیز در BlenderArtists.org بهروزرسانی شدهاند.
سیستم مورد نیاز و دسترسی
LuxCoreRender 2.6 تحت مجوز Apache 2.0 برای سیستمعاملهای Windows، Linux و macOS در دسترس است. BlendLuxCore 2.6 نیز با Blender 2.82-2.93 سازگار بوده اما در حال حاضر با Blender 3.0 کار نمیکند. یک افزونه جدید ادغام 3ds Max نیز با نام MaxToLux، ارائه شده است.