کارگاه Gnomon به تازگی آموزش Creating Complex Vegetation & Foliage را برای بازی ارائه کرده که این آموزش راهنمای دقیقی برای ایجاد پوشش گیاهی پیچیده سه بعدی به صورت real-time بوده و توسط هنرمند بافت محیطی Naughty Dog، پیتون وارنی، ضبط شده است. پیتون وارنی یک هنرمند بافت محیطی در Naughty Dog است که روی The Last of Us Part II کار کرده است. او پیش از این در Insomniac Games حضور داشت و روی Marvel’s Spider-Man نیز کار کرد.
در طول این کارگاه پوشش گیاهی سطح متوسط، بیش از سه ساعت آموزش ویدیویی ارائه شده و وارنی نحوه مدلسازی و بافتسازی علفها و درختان سه بعدی را با استفاده از ابزارهای استاندارد صنعت بازی Maya، ZBrush، Substance 3D Painter و Substance 3D Designer نشان میدهد و آنها را تنظیم میکند. آموزش در داخل Unreal Engine انجام شده است.
این آموزش برگرفته از کارگاه قبلی وارنی، در زمینهی ایجاد شاخ و برگ آماده برای بازی است. در نتیجه به لطف این آموزش، یاد میگیرید تا چمنها و درختان سه بعدی را برای استفاده در Unreal Engine مدلسازی کنید. در این کارگاه، Varney نشان میدهد که چگونه میتوان انواع چمنها و داراییهای درختی را ایجاد کرد و آنها را در Unreal Engine قرار داد تا یک محیط واقعی ایجاد شود. او با مرور تصاویر مرجع و مسدود کردن یک صحنه شروع میکند، سپس تنهها، شاخهها و برگهای درختان و دستههای مختلف علف را ایجاد کرده تا به صحنه کیفیتی ارگانیک بدهد.
Related posts:
- شرکت ادوبی Substance 3D Sampler 3.1 را منتشر کرد
- معرفی کارگاه آموزشی اصول روشنایی آنریل انجین 5
- عرضه نسخه بتای عمومی FumeFX 6.0 برای تری دی مکس
- ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی Kaedim برای تبدیل هنر مفهومی به مدلهای سهبعدی
- Nevercenter نسخهی جدید Silo 2022.3 و Milo 2022.2 را منتشر کرد
- Adobe نسخه جدید After Effects 23.0 را منتشر کرد
این آموزش ایجاد یک savannah scene را پوشش میدهد، اما همین تکنیکها را میتوان در سایر محیطها نیز اعمال کرد. علاوه بر خود فیلمهای آموزشی، بینندگان میتوانند الگوی صحنه وارنی را نیز دانلود کرده و در اختیار داشته باشند.
قیمت و دسترسی کارگاه پوشش گیاهی
ایجاد پوشش گیاهی و شاخ و برگ پیچیده برای بازیها از طریق یک اشتراک آنلاین در کارگاه Gnomon در دسترس است. هزینه اشتراک 49 دلار در ماه یا 490 دلار در سال بوده و بیش از 300 آموزش در آن ارائه شده است.