Atomontage، استارت آپی که گرافیکهای حجمی و نرم افزارهای شبیه سازی را توسعه میدهد، نسخهی اولیه فناوری میکرووکسل خود را در کنفرانس Slush 2021 در هلسینکی فنلاند راه اندازی کرده است.
به گفتهی این تیم، فناوری آنها راه جدیدی برای ایجاد گرافیک کامپیوتری در بازیهای ویدیویی و شبیهسازیهای سیستمی را ارائه میدهد. در ادامه به جزییات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت و به جزییات پلتفرم Atomontage و فناوری میکرووکسل خواهیم پرداخت.
Atomontage، پلتفرمی برای گرافیکهای حجمی و نرم افزارهای شبیه سازی
مزیت اصلی گرافیک حجمی مبتنی بر ابر این است که از پیشرفتهایی در فشردهسازی دادههای سهبعدی استفاده میکند، به طوری که اشتراکگذاری تصاویر سه بعدی با جزئیات بالا، بسیار آسانتر خواهد شد. برای کسانی که نمیدانند باید بگوییم که Voxels اساسا مکعبهایی هستند که برای ساختن تصاویر استفاده میشوند.
از طرف دیگر وکسلهای Atomontage آنقدر ریز هستند که به آنها میکرووکسل نیز میگویند. به طور کلی میتوان از آنها برای ایجاد تصاویر با دستهبندی بسیار ریزتر نسبت به سایر انواع گرافیک استفاده کرد.
Related posts:
- Savage Interactive نسخه جدید برنامه طراحی و نقاشی Procreate را برای آیپد منتشر کرد
- جدیدترین نسخه Character Creator: بروزرسانی ابزار Character Creator 4.5
- Unity به زودی شرکت Weta Digital را به مبلغ 1.6 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد
- Epic Games نسخهی Twinmotion 2022.1 را در پیش نمایش منتشر کرد
- Chaos افزونه Phoenix 5.1 را برای Maya و 3ds Max منتشر کرد
- مقایسه نرم افزارهای Nuke و Fusion
این نسخهی فعلی پلت فرم از تجسم، ویرایش و به اشتراک گذاری دادههای سه بعدی بزرگ پشتیبانی میکند. اما تا سال آینده با ویژگیهای اصلی بیشتری منتشر خواهد شد تا ما را در سریعترین زمان ممکن به سمت چشم انداز بزرگ خود سوق دهد. برای مثال تا سال آینده میتوانیم منتظر پشتیبانی از بازیهای پیشگامانه و سایر تجربیات عمیقا تعاملی برای سازندگان مونتاژ باشیم.
به طور کلی پلتفرم Atomontage در گرافیک حجمی و نرمافزارهای شبیهسازی میتواند تحول خوبی در بخش ساخت و تولید محتوای گرافیکی ایجاد کند و به هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه کمک بزرگی خواهد کرد. در نهایت باید منتظر باشیم و ببینیم که چنین پروژههایی چه خروجی خواهند داشت و آیا مورد استقبال هنرمندان قرار خواهند گرفت یا خیر.