Otoy و Maxon اعلام کردهاند که Cinema 4D، نرمافزار متحرک و انیمیشن سهبعدی Maxon، از شبکه رندر GPU توزیعشده Otoy پشتیبانی میکند. این ادغام به کاربران Cinema 4D این امکان را میدهد تا رندرها را مستقیماً از داخل نرم افزار در شبکه رندر راه اندازی کنند. شبکه Render همچنین از رندر Redshift Maxon و همچنین Otoy OctaneRender و Autodesk’s Arnold رندر پشتیبانی خواهد کرد. این خبر در جریان پخش زنده آخرین رویداد Maxon 3D & Motion Design Show اعلام شد.
یک شبکه رندر گرافیکی مبتنی بر بلاک چین
The Render Network که در ابتدا با نام RNDR در سال گذشته راه اندازی شد، یک شبکه توزیع شده نوآورانه برای رندر GPU است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است.
این شبکه علاوه بر این که به کاربران این امکان را میدهد تا رندرهای GPU را در فضای ابری انجام دهند، آنها را قادر میسازد تا در ازای دریافت اعتبار رندر، دستگاههای خود را در اختیار سایر کاربران قرار دهند.
شبکهی رندر Otoy اکنون در Redshift و OctaneRender و Arnold پشتیبانی میشود
در زمان راه اندازی، شبکه رندر Otoy تنها برای کاربران OctaneRender در دسترس بود، اگرچه این شرکت از رندر آرنولد Autodesk نیز پشتیبانی کرده بود. به تازگی ردشیفت نیز به لیست رندرهای پشتیبانی شدهی این شبکه اضافه شده است.
Cinema 4D همچنین اولین برنامه DCC خواهد بود که میتواند رندرها را مستقیماً به شبکه راهاندازی کند و کاربران مجبور نخواهند بود تا صحنه را با فرمت فایل ORBX Otoy صادر کنند.
Related posts:
این عملکرد قرار است سال آینده به صورت عمومی در دسترس قرار گیرد. شایان ذکر است که Otoy نسبت به زمانبندی انتشار خود بیش از حد خوشبین بوده و برای عملی کردن این تصمیمات جدید بسیار هیجانزده است. در نهایت باید منتظر پشتیبانیهای بیشتر این شبکهی رندر باشیم که موجب رضایت هنرمندان و کاربران قرار خواهد گرفت.