Golaem به تازگی بروزرسانی بزرگی از سیستم شبیهسازی خود را برای مایا منتشر کرده که این بروزرسانی امکان تعامل با شبیهسازیهای Golaem 8.0 در داخل Unreal Engine را در زمان واقعی فراهم میکند. تغییرات دیگر این نسخه شامل گزینهی تجسم انواع سایه زنی کاراکترها به طور مستقیم در نمای مایا، پشتیبانی از عمق میدان دید و مه و ابزارهای جدید طرح بندی جمعیت است.
بسیاری از عملکردهای جدید چند ماه است که در بیلدهای فعلی در دسترس هستند. از زمان راه اندازیGolaem در سال 2011، این ابزار در صنعت VFX پذیرفته شده و در چهار استودیوی جداگانه از بازی تاج و تخت مورد استفاده قرار گرفته است. این نرم افزار با هدف ارائهی گردش کار شهودیتر نسبت به نرم افزار شبیهسازی سنتی، با کاربرانی که میتوانند از ابزارهای بومی مایا برای کنترل رفتار جمعیت استفاده کنند، توسعه یافته است.
Golaem همچنین شامل مجموعه ابزارهایی برای ایجاد منطق هوش مصنوعی سفارشی، ایجاد تغییرات خودکار شخصیتهای جمعی و پیشنمایش و ویرایش تعاملی شبیهسازیها است. خروجی Golaem به صورت بومی با Arnold، Guerilla Render، Redshift، RenderMan و V-Ray سازگار خواهد بود و کاربران میتوانند در ابزارهای دیگر DCC برای رندر کردن، از جمله 3ds Max، Houdini و Unreal Engine خروجی بگیرند.
امکانات جدید در Golaem 8.0
تغییر بزرگ در Golaem 8.0 در افزونه Golaem برای Unreal است که امکان اجرای شبیهسازیهای ایجاد شده در Golaem را در داخل Unreal Engine به صورت real-time ممکن میسازد. گردش کار، بر اساس فرمت فایل جدید Golaem Digital Asset (.gda)، به کاربران این امکان را میدهد تا مستقیماً با شبیه سازی در موتور بازی تعامل داشته باشند.
Golaem 8.0 از سیستم Blueprint در Unreal Engine پشتیبانی میکند و امکان راهاندازی رویدادها در شبیهسازی Golaem یا نادیده گرفتن مقادیر پارامتر آن در UE4 را فراهم میکند. سایر تغییرات Golaem 8.0 شامل پشتیبانی از تنوع سایه در نمای مایا است که امکان مشاهدهی انواع سایه برای کاراکترها را در حین تنظیم یک شبیه سازی بدون نیاز به رندرهای آزمایشی ممکن میکند. کاراکترهای Golaem همچنین اکنون میتوانند در نما با عمق میدان نمایش داده شوند. علاوه بر این، یک حالت نمایش در حالت مش درایو جدید، هندسه واقعی مایا را برای هر شخصیت جمعی ایجاد میکند و امکان رندر کردن یک صحنه با هر رندر مایا را فراهم خواهد کرد.
Related posts:
ابزارهای طرحبندی جدید Golaem 8.0 شامل گزینهای برای جابجایی گروههایی از شخصیتها در موقعیتهای تعریفشده توسط کاربر در یک صحنه است. ابزار Layout همچنین یک لایه Mirror جدید برای انعکاس هندسه حافظه پنهان و انیمیشن دریافت میکند. از سوی دیگر یک لایه ReplaceLODDistance، برای کنترل بهتر نمایش سطوح LOD در نمای مایا ارائه شده است.
قیمت و دسترسی Golaem 8.0
Golaem 8.03 برای Maya 2018 به بالا در دسترس است و روی سیستم عاملهای 64 بیتی Windows 7 به بالا یا CentOS/RHEL WS 6 به بالای Linux اجرا میشود. مجوز دائمی نرم افزار کامل 9000 دلار هزینه دارد و البته گزینههای اجاره نیز موجود است.