زمان چندانی تا انتشار بازی جنجالی Far Cry 6 باقی نمانده است؛ به تازگی سیستم های مورد نیاز فار کرای 6 را برای شما عزیزان منتشر کردیم اما حالا با یک خبر بد گیمرهای کنسولی آمده ایم.
بازی Far Cry 6 از یک گرافیک جذاب بهره برده و یک عنوان جهان باز است که از این رو برای اجرای آن به سخت افزارهای رده بالا نظیر حداقل 8 گیگابایت رم، حافظه اس اس دی و کارت های گرافیک رده بالا نظیر RTX 3070 نیاز دارید تا بتوانید از تمام جزئیات آن استفاده کنید. این عنوان توسط تیم Ubisoft 3D طراحی شده و داستانی کاملا متفاوت از داستان های پیشین فار کرای را به همراه دارد.
یکی از مسئولان رده بالای استودیوی Ubisoft 3D به تازگی و طی یک مصاحبه اختصاصی، اطلاعات جالب توجهی را در زمینه بازی Far Cry 6 منتشر کرده است. به گفته آقای Stephanie Brenham بازی Far Cry 6 از دو فناوری Ray Tracing و FidelityFX Super Resolution پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این پشتیبانی متاسفانه تنها محدود به کامپیوترهای شخصی بوده و خبری از پشتیبانی این دو فناوری در کنسول های نسل نهمی مایکروسافت و سونی نیست.
کنسول های نسل نهمی یعنی Xbox Series S/X و PlayStation 5 می توانند این بازی با نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا کنند. PS5 و XBX با رزولوشن UHD/4K و Xbox Series S نیز با وضوح FHD یا 1440p این عنوان را با نرخ حداقل 60 فریم اجرا خواهند کرد.
با این وجود کنسول های نسل نهمی از فناوری های مدرن نظیر رهگیری پرتو نور نیز بهره می برند. اما به شکلی عجیب سازندگان فار کرای 6 دو فناوری برجسته یعنی فناوری Ray Tracing و FidelityFX Super Resolution را در این بازی محدود به کامپیوترهای شخصی کرده اند.
Related posts:
- آخرین آمار از فروش کنسولهای بازی؛ دیگر زمان خرید کنسولهای نسل هشتم به پایان رسیده است!
- سونی کنسول PlayStation 5 جدیدی را وارد بازار کرد
- نسخه پلی استیشن 5 از بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 با بهبودهای ویژه منتشر شد
- خبر خوش: یک کنسول جدید از Xbox Series S با قدرت گرافیکی بیشتر در راه است!
- اختلاف نظرها بر سر خنک کننده جدید PlayStation 5؛ نگرانیها ادامه دارد
- مایکروسافت به مشکل خاموش شدن کنسولهای Xbox واکنش نشان داد؛ علت چیست؟
این بازی با DirectX 12 Ultimate سازگار بوده و جالب است بدانید که DirectX 12 Ultimate تنها در کارت های گرافیک روز و کنسول های نسل نهمی قابل پشتیبانی است. آقای Stephanie Brenham در ادامه علت این تصمیم عجیب را توضیح می دهد.
به گفته وی، این استودیو ناچار بود تا بازی Far Cry 6 را برای کنسول ها به نحو احسنت بهینه سازی کرده و امکان اجرای آن با رزولوشن های بالا و حداقل نرخ 60 فریم را می داد. این در حالی بود که آنها نگران جزئیات گرافیکی دقیق برای دارندگان کنسول های بازی نسل نهمی بودند.
در نتیجه استودیوی Ubisoft 3D ناچار می شود تا قید اجرای دو فناوری Ray Tracing و FidelityFX Super Resolution را در کنسول های بازی زده و آن را معطوف به کامپیوترهای شخصی بکند. این بازی در تاریخ 7 اکتبر برای کنسول های Xbox Series S/X، PlayStation 5 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.