سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

Substance Painter (سابستنس پینتر)

substance Painter
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1398

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

سابستنس پینتر یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین نرم افزار 3D painting جهان است. این محصول که در ابتدا توسط شرکت Allegorithmic توسعه داده می شد و سپس توسط شرکت Adobe خریداری شد. مهمترین کاربرد Substance Painter ترسیم و تکسچرینگ و تولید متریال بروی مدلهای سه بعدی می باشد این نرم افزار قادر است با روشهای بسیار کاربردی، ماسک های پیشرفته و ابزار پارامتریک و رویه ای، شما را در تولید یک متریال و تکسچرینگ آن یاری دهد. شما میتوانید با استفاده از Substance Painter علاوه بر texture Painting, Texture Baking را نیز انجام دهید. در سابستس پینتر علاوه بر Painting بروی سطح سه بعدی مدل، میتوانید بروی فایل های 2D Map نیز مستقیما نقاشی کنید که اینکار شما را از نرم افزارهایی مانند Photoshop بی نیاز خواهد کرد.

Substance Painter یک نرم افزار Realtime برای تولید متریال های PBR است. تعداد بسیار زیادی متریال آماده در کتابخانه آن وجود دارد و شما میتوانید علاوه بر این کتابخانه، با استفاده از نرم افزارهای substance Designer و Substance Alchemist نیز اقدام به تولید متریال کرده و به کتابخانه این برنامه اضافه کنید.

substance Painter
substance Painter

سابستنس پینتر روند کاری چند برنامه را به یک برنامه تبدیل کرد ه است. شما میتوانید بعد از ساخت مدل سه بعدی، مستقیما آن را به این برنامه وارد کنید، فرایند UV Mapping و UV Unwrapping را مستقیما در همین برنامه به صورت خودکار انجام دهید، سپس متریال خود را در لایه های مختلف بسازید و هر جا لازم باشد جزییات و تکسچرها را مستقیما روی مدل به آن اضافه کنید

همانطور که ذکر شد، یکی از توانایی های Substance Painter امکان Texture Baking است. در بازیهای رایانه ای، شبیه سازی ها مخصوصا در بخش معماری و ساختمان، واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality)، Baking یکی از نیازهای اساسی است. این قابلیت به شما اجازه میدهد که صحنه خود را به صورت کامل بروی تکسچرها رندر کنید و بدون نیاز به رندر مجدد در برنامه های خود بارگذاری کنید.با استفاده از Baking شما میتوانید اطلاعات Mesh خود را به صورت تکسچر خروجی بگیرید. این اطلاعات عموما توسط فیلترهای شیدینگ و افکت های پیشرفته سابستنس خوانده شده و امکان استفاده در Smart Materials و Smart Masks را دارند.

substance Painter  Baking
substance Painter Baking

قابلیت دیگر سابستنس پینتر، Effectهای آن می باشد. ای افکت ها Action های مختلفی هستند که بروی محتوا، ماسک ها و لایه های این برنامه اعمال می شوند. این افکت ها یک سری تغییرات را میتوانند در بخش مورد نظر ایجاد کنند. با توجه به اینکه امکان استفاده از action ها در این بخش فراهم است، میتوان انتظار داشت که افکت های بسیار پیچیده را تنها با یک کلیک بروی لایه یا ماسک مورد نظر اعمال کنید.افکت ها شامل generator و Paint و Fill و Levels و Compare Mask و Filter ها می شود. همچنین بجز کتابخانه کاملی از افکت ها و صدها پلاگین و افزونه در این زمینه، میتوانید به صورت دلخواه اقدام به ساخت افکت های مورد نظرتان بکنید و آن را در کتابخانه Substance Painter دخیره کنید.

سابتنس پینتر substance Painter
substance Painter

همچنین همانند دیگر نرم افزارهای Substance، در این نرم افزار هم از Smart Material و Smart Mask پشتیبانی می شود. Substance Painter همچنین قابلیت ویژه ای به نام UV Reprojection دارد که پردازش خودکاری است که در زمان تغییر رزولوشن تکسچر یا ورود Mesh جدید به برنامه انجام می شود. اگر شما مش جدیدی به برنامه وارد کنید، مهم نیست که توپولوژی آن یا UV آن تغییر کرده باشد، تمام Action ها توسط UV Reprojection به صورت خودکار محاسبه می شود .از آنجایی که تمام فعالیت های شما در Substance Painter به صورت RealTime انجام می شود، در نتیجه در صورت استفاده از کارت های گرافیک Nvidia Geforce RTX میتوانید بدون هیچگونه وقفه ای تمامی فرایند های خود را در لحظه انجام دهید. همچنین رندرینگ PBR را به صورت کاملا RealTime مشاهده نمایید.

از دیگر قابلیت های Substance Painter جلوه های تصویری و Post-Effects هایی مانند Color Correction , Depth of field , Glare , Lans Distortion , Ton Mapping , vignette , color profile می باشد که میتوانید در مرحله نهایی متریال ها به لایه ها اضافه کنید.


سابستنس پینتر
substance Painter

Substance Painter امکان استفاده از متریال Subsurface Scattering
را دارد . SSS افکتی است که به صورت Realtime و توسط IRay Render در پنجره نمایش سابستنس پینتر رندر می شود. این فاکت به صورت پارامتریک بوده و میتوانید از آن در رندرینگ متریال های پوست، شمع، شیر و … استفاده نمایید.

سابستنس پینتر
substance Painter

این نرم افزار بروی هر سه پلتفرم ویندوز ، لینوکس و مک کار میکند و و از افکت ها و قابلیت های جدید مانند تکسچرینگ UDIM و فرمت فایل alembic پشتیبانی میکند. متریال های ایجاد شده در این برنامه با یک کلیک، به تمامی موتورهای رندرینگ مطرح جهان ارسال شده و بدون نگرانی میتوانید تقریبا در تمامی نرم افزارها حرفه ای از آن استفاده نمایید.

تمامی نرم افزارهای رده حرفه ای انیمیشن و مدلسازی و رندرینگ از جمله 3ds Max , Maya , Houdini , Modo , Cinema4D , Blender و … از سابستنس پینتر پشتیبانی میکنند و میتوانید از متریال های تولید شده آن به راحتی و بدون هیچ دردسری در تمامی موتورهای رندرینگ استفاده نمایید. این نرم افزار رقبای زیادی در رده خود ندارد ، اما چندین نرم افزار مانند 3d Coat , ArmorPaint و MARI , Quixel Suite , BodyPaint 3D و … هستند برخی از آنها در رده حرفه ای و مابقی به صورت نرم افزارهای ارزان قیمت و رایگان برای کاربران عمومی طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول